Araştırmanın
amacı, modül temelli uygulamalar ile okul yöneticilerinin iletişim
becerilerinin gelişimini sağlamaktır. Araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim
yılında Elazığ il merkezinde görev yapan ve yönetici rotasyonundan etkilenmemiş
okul yöneticileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada deney ve kontrol olmak
üzere iki grup belirlenmiştir. Deney grubuna toplam 12 saat modül temelli yüz
yüze eğitimler verilmiş, bunun yanı sıra moodle öğretim yönetim sistemleri
üzerinden de uygulamalar devam ettirilmiştir. Deneysel desene ilişkin başarı testi
yöneticilere öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda,
iletişim yönetimi becerileri uygulamalarına katılan deney grubundaki okul
yöneticilerinin, uygulamalara katılmayan kontrol grubundaki okul yöneticilerine
göre başarılarının arttığı, kendi iletişim becerilerine ilişkin tutumlarının
olumlu yönde değiştiği görülmüştür. Bu sonuçlar doğrultusunda eğitim
fakültelerinde iletişim becerileri ile ilgili programların veya derslerin
konulması, yöneticiliğe başlayacakların iletişim becerileri ile ilgili eğitime
alındıktan sonra göreve başlatılmaları, görevde olanların hizmet içi
eğitimlerle iletişim becerilerinin geliştirilmesi, bu doğrultuda ilgili
kurs-seminer ve eğitimlere alınmaları önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.