Matematiksel modelleme öğrencilerin
matematiksel düşünme becerileri üzerinde olumlu etkiye sahiptir ve bu
becerilerin geliştirilmesi sürecinde öğretmenin rolü büyüktür. Öğretmenlerin
matematiksel modelleme becerileri hakkındaki özyeterlik inançları,
öğretmenlerin sınıf ortamındaki modellemeye yönelik performanslarını etkileyen
önemli bir faktördür. Bu bağlamda, bu
araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel
modelleme özyeterlik inanç düzeylerini belirlemek ve matematiksel modelleme özyeterlik
inançlarını cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelemektir. Araştırmada
betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmaya, 2017-2018 eğitim-öğretim
yılında bir devlet üniversitesinin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı’nda
öğrenim gören 206 ilköğretim matematik öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırma verileri
“Matematiksel Modelleme Özyeterlik Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Veri
analizinde ANOVA ve t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim
matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme özyeterlik inanç
düzeylerinin orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulguları,
ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme özyeterlik
inançlarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığını
göstermektedir. Ayrıca, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel
modelleme özyeterlik inançlarının sınıf seviyesine göre anlamlı bir şekilde
farklılaştığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, dördüncü sınıf ilköğretim
matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme özyeterlik inançlarının
birinci sınıflara göre anlamlı şekilde yüksek olduğunu göstermektedir.
Araştırma bulguları doğrultusunda, öğretmen yetiştirme
programlarında öğretmen adaylarının matematiksel modelleme özyeterlik
inançlarını geliştirebilecekleri uygulamalara yer verilmesi önerilmektedir. Ayrıca, öğretmen adaylarının
matematiksel modelleme özyeterlik inançları nitel yöntemlerle analiz edilerek
daha ayrıntılı veriler elde edilen çalışmalar yapılabilir. Yapılacak araştırmalarda, ilköğretim
matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme özyeterlik inanç
kaynakları incelenebilir.
matematiksel modelleme özyeterlik öğretmen adayı matematik eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.