Araştırma
Türkiye’deki ortaöğretim öğretim programları kazanımlarının, PISA araştırmaları
yeterlik düzeylerine dağılımı durumu ile Türkiye’nin farklı dönemlerdeki PISA
performansıyla karşılaştırmasını kapsamaktadır. Araştırma literatür taramasına
dayalı nitel bir çalışma olup, durum çalışmasına dayalı yürütülmüştür.
Araştırma verileri, Türkiye’de iki farklı dönemde geliştirilen ve PISA
araştırmaları kapsamıyla doğrudan ilişkili ortaöğretim, dokuzuncu sınıf fen
bilimleri, matematik ve edebiyat dersleri öğretim programlarından seçilen
ikişer ünitedeki kazanımları, buna bağlı olarak PISA yeterlik düzeyleri ve
farklı dönemlerdeki Türkiye’nin PISA araştırmaları performansı verilerini
içermektedir. Araştırma bulguları, ortaöğretim, dokuzuncu sınıf fen bilimleri,
matematik ve edebiyat dersleri öğretim programları kazanımlarının, ilk aşamada
bilgi türü ve bilişsel nitelikler açısından içerik analizleri ve söylem
okumaları bulguları sunulmuştur. Sonraki aşamada ise kazanımların, bilgi
içeriği ve bilişsel nitelikler boyutunda yoğunlaştıkları PISA yeterlik
düzeyleri ve Türkiye’nin farklı dönemlerdeki PISA araştırmaları performansıyla
ilişkisel karşılaştırma verileri sunularak farklı boyutlarda tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.