Being a first year teacher in the teaching
profession is a critical period in terms of the teaching profession process.
Therefore, in-depth research and understanding of the first-year teaching in
the teaching profession is important in terms of practical and political
practices related to the development of the teaching profession. In this
research, the comparison of candidate teachers' first years of their
professional life within the east-west difference is examined in terms of the
experiences and effects of those experiences in and out of school. The study
group consists of prospective teachers working in Edirne and Van in the spring
term of 2013-2014 academic year. This research has been conducted with a
qualitative research approach and phenomenological desing has been utilized as
research technique. Semi-structured interview form was used as data collection
tool. The interviews with the participants took place between 25 and 40 minutes
on average and the collected data were analyzed with content analysis and
frequency analysis and reported by grouping according to categories. According
to the results of the study, it is observed that there have been several
differences between in (first meeting with the school principal, the mentor and
the educational problems encountered) and out-school (transportation, housing
and social activities and preparatory and basic trainings) experiences of the
pre-service teachers working in Edirne and the pre-service teachers working in
Van during the first year of their professional life. The results of this study
were discussed with reference to similar studies in the literature.
Öğretmenlik
mesleğinde ilk yıl öğretmeni olmak, öğretmenlik mesleği süreci açısından olukça
kritik bir dönemdir. Bundan dolayı, öğretmenlik mesleğinde ilk yıl
öğretmenliğinin derinlemesine araştırılması ve anlaşılması, öğretmenlik
mesleğinin gelişimi ile ilgili pratik ve politik uygulamalar bakımından
önemlidir. Bu araştırmada, aday öğretmenlerin meslek yaşamlarının ilk
yıllarının doğu-batı farkı ile karşılaştırılması okul içinde ve okul dışında
geçirdiği yaşantılar ve yaşantılara ilişkin etkiler incelenmiştir. Araştırmanın
çalışma grubunu, 2013-2014 öğretim yılı bahar döneminde Edirne ilinde ve Van
ilinde görev yapan aday öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı içinde
yer alan olgu bilim (fenomenoloji) deseninde yürütülmüştür. Verilerin
toplanmasında, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde,
yüzde ve frekans kullanılmış, bulgular kategorileştirilerek yorumlanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre Edirne ilinde görev yapan aday öğretmenler ile Van
ilinde görev yapan aday öğretmenlerin meslek yaşamlarının ilk yılında geçirdiği
okul içi (okul müdürü ile ilk görüşme, rehber öğretmen ve karşılaşılan
eğitimsel sorunlar) ve okul dışı (ulaşım, barınma ve sosyal aktiviteler ve
hazırlayıcı ve temel eğitim) yaşantıları arasında çeşitli farklılıklar tespit
edilmiştir. Bu araştırmanın sonuçları,
alan yazındaki benzer çalışmalardan hareketle tartışılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.