Yeni Koronavirüs (Covid-19) olarak adlandırılan virüs salgını nedeniyle birçok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de eğitimler uzaktan eğitimle yürütülmeye başlandı. Bu araştırmada, örgün öğrenime kayıtlı olduğu halde bu salgın döneminde uzaktan eğitim alma durumunda kalan eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları ve e-öğrenmeye hazır bulunuşlukları çeşitli değişkenler bağlamında incelenmiştir. Betimsel tarama niteliğindeki araştırmanın katılımcılarını Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören toplam 333 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “E-Öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Ölçeği” ve “Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, normal dağılım varsayımlarının karşılanma durumuna göre Kruskall Wallis, Mann Whitney U, bağımsız örneklem t testi ve Anova testleri kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime karşı tutumlarının kararsız seviyeye yakın olumsuz, e-öğrenmeye hazır bulunuşluk seviyelerinin ise yükseğe yakın olmakla beraber orta düzeyde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin tutumları üzerinde sınıf düzeyi, bölüm, bilgisayar ve internet değişkenlerinin etkili olduğu, e-öğrenme hazır bulunuşlukları üzerinde ise sınıf düzeyi, bilgisayar, internet, akıllı telefon ve deneyim değişkenlerinin etkili olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın bir diğer sonucuna göre ise uzaktan eğitime karşı tutum ile e-öğrenmeye hazır bulunuşluk arasında orta düzeyde ilişki vardır. E-öğrenmeye hazır bulunuşluk yapısının alt boyutları bakımından ise uzaktan eğitime karşı tutum ile motivasyon boyutu arasında yüksek düzeyde ilişki bulunmuştur.
uzaktan eğitim e-öğrenme tutum hazır bulunuşluk eğitim fakültesi öğrencileri
Due to the virus outbreak caused by novel Coronavirus (Covid-19), education began to be carried out in Turkey via distance education as many countries worldwide. In this study, the attitudes towards to distance education and readiness for e-learning of education faculty students who were registered to formal education but had to take distance education during this epidemic period were examined in the context of the variables that are thought to be relevant. The participants of the descriptive survey research consisted of 333 students studying in different departments of the Faculty of Education of Kahramanmaraş Sütçü İmam University (KSU). The e-learning readiness scale and the attitude towards distance education scale were used as data collection tools. In the analysis of the data, descriptive statistics, Kruskall Wallis, Mann Whitney U, independent sample t test and Anova tests were used. In the study, it was observed that students' attitudes towards distance education was low level close to moderate and their readiness was to e-learning was moderate level close to high. It was determined that class level, having computer, internet, smart phone and experience variables were effective on e-learning readiness and grade, department, having computer and internet variables were effective on students' attitudes. According to another result of the research, there is a moderate level relationship between attitude towards distance education and readiness to e-learning. In terms of the sub-dimensions of the e-learning readiness structure, a high level of relation was found between the attitude towards distance education and the motivation.
distance education e-learning attitude readiness education faculty students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.