Amaç: Bu araştırma, hemşirelik bölümünde öğrenim
gören öğrenci hemşirelerde stres yaratan durumlar ve baş etme yöntemlerinin
belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapıldı. Yöntem: Bu araştırma bir Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü’nde
öğrenim gören 531 öğrenciden gönüllülük ilkesi gereği araştırmaya katılmayı
kabul eden 280 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırma verileri “Öğrenci
Hemşirelerde Stres Yaratan Durumlara İlişkin Bilgi Formu” ve “Stresle Başa Etme
Tarzları Ölçeği’’ kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde
yüzdelik, ortalama, ortanca, Mann Whitney U ve Kruskall Wallis testleri
kullanıldı. Bulgular: Çalışmaya
katılan öğrenci hemşirelerin %58,3’ü 20 yaş ve üzerinde olup yaş ortalaması
21,0±2,0’dir. Öğrenci hemşirelerin klinik alandaki strese neden olan faktörleri
incelendiğinde; %50,7’si öğretim elemanlarının bakım planı konusundaki
ısrarı/sıkıştırma davranışında bulunma, %63,2’si hastaların öğrenci hemşireye
güvenmemeleri, %43,6’sı öğrencilerin klinik uygulamalarda hata yapma korkusu,
%44,6’sının sınav kaygısı nedeniyle stres yaşadıkları belirlendi. Ayrıca
öğrenci hemşirelerin %26,8’inin üniversitede sosyal etkinliklerin olmaması ve
%22,5’inin ise yakınlarının hemşireliğe yönelik olumsuz ön yargısından dolayı
stres yaşadıkları belirlenmiştir. Öğrenci hemşirelerin stresle başa çıkma
tarzları içerisinde en fazla kendine güvenli yaklaşım ve sosyal destek arama
yöntemini kullandıkları saptandı. Sonuç:
Bu araştırmada öğrenci hemşirelerin eğitim sürecinde, klinik ortamda ve öğrenci
yakınlarının hemşireliğe yönelik olumsuz ön yargısından dolayı stres
yaşadıkları belirlenmiştir. Öğrenci hemşirelerin bu stresleri tanımaları ve
stresle başetme becerileri kazanmasında hemşire akademisyenlerin görev ve sorumluluklarının
olması gerekmektedir.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 3 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |
MEÜ
Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında
yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr.
Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir.
Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019'dan beri DOAJ tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.
Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.