Amaç: Bu araştırma, Covid-19 pandemi sürecinde hemşirelik bölümü öğrencilerinde Covid-19 korkusu, ölüm kaygısı ve psikolojik sağlamlık durumları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapıldı. Yöntem: 322 hemşirelik öğrencisi ile kesitsel türde yapılan araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Covid-19 Korkusu Ölçeği, Ölüm Kaygısı Ölçeği ve Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği kullanılarak mobil internet aracılığıyla çevrimiçi platformda toplandı. Bulgular: Ölüm Kaygısı Ölçeği ile Covid-19 Korkusu Ölçeği toplam puanları arasında orta düzeyde pozitif korelasyon, Kısa Dayanıklılık Ölçeği ile Covid-19 Korkusu Ölçeği toplam puanları arasında ise zayıf ve negatif korelasyon saptandı (p<0.001). Buna göre ölüm kaygısı, Covid-19 korkusunu %38.8 oranında etkiledi. Psikolojik sağlamlığın, öğrencilerde Covid-19 korkusunu %10.1 oranında etkilediği belirlendi. Sonuç: Sonuç olarak bireylerin psikolojik sağlamlıklarının psikolojik danışma, terapiler, grupla psikolojik danışma ve psiko-sosyal müdahale yoluyla güçlendirilmesi önerilebilir.
Yoktur
-
-
Aim: This study was conducted in order to determine the relationship between the fear of COVID-19, death anxiety and psychological resilience of nursing school students during the COVID-19 pandemic process. Methods: The data of the cross-sectional study, which was conducted with 322 nursing students, were collected on the online platform via the mobile internet using the Personal Information Form, The Fear of Covid-19 Scale, the Death Anxiety Scale and the Brief Psychological Resilience Scale. Results: A moderate positive correlation was detected between the total scores of the Death Anxiety Scale and The Fear of Covid-19 Scale, and a weak negative correlation was detected between the total scores of the Psychological Resilience Scale and The Fear of Covid-19 Scale (p<0.001). Accordingly, death anxiety affected the fear of Covid-19 by 38.8%. Resilience affected the participants’ fear of Covid-19 by 10.1%. Conclusion: In conclusion, strengthening the resilience of individuals through counseling, therapies, group counseling, and psycho-social intervention could be recommended.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer), Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 2 |
MEÜ
Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında
yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr.
Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir.
Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019'dan beri DOAJ tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.
Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.