Nazizm ideolojisi,
ari ırk olarak gördüğü Alman kadınlarını iyi bir anne, iyi bir eş ve iyi bir vatansever olarak
idealleştirmekteydi. Nazi propagandası, dönemin kitle iletişim araçlarını etkin
bir şekilde kullanarak Alman genç kızların Nazizm ideolojisi doğrultusunda
şekillenebilmesi için çalışmıştır. Bu süreçte Nazi propagandasının kullandığı
en etkili propaganda silahlarından biri de NSDAP (Nasyonal Sosyalist Alman İşçi
Partisi) bünyesindeki periyodik olarak yayınlanan "NS-Frauen-Warte"
adlı Alman kadın dergisiydi. Naziler, dergideki yazılı ve görsel kodlar
üzerinden Nazizm ideolojisinin Alman kadınları üzerinde etki etmesini ve
istenildiği gibi hareket etmelerini amaçlanmaktaydı. Bu çalışmada,
NS-Frauen-Warte adlı derginin Nazizm ideolojisini Alman kadınlarına nasıl ve ne
yönde aktardığı ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada Calvin
College tarafından belirlenen NS-Frauen-Warte'ın ön plana çıkan kapak sayfalarından,
amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen 6 kapak resmi (Alman Anne, Alman
Aile, Alman Sporcu, Alman Çiftçi, Alman Hemşire, Alman İşçi) nitel araştırma
yöntemleri içerisinde bulunan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak
incelenmiştir. Kapak resimlerin, Fransız Dil Bilimci Roland Barthes'ın
göstergebilim anlayışı ışığında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, propaganda
dergisinde Alman kadınlarına yönelik savaş öncesi, iyi bir anne, iyi bir sporcu
ve iyi bir eş; savaş döneminde de Nazi Almanyası için savaşan iyi bir
vatansever olmaları gerektiği telkin edilmiştir. Propaganda posterleri
üzerinden doğrudan Nazizm ideolojisinin Alman kadınlarına empoze edilmesi
amaçlanmıştır.
The Nazism ideology idealized
German women as a good mother, a good wife and a good patriot. The Nazis
effectively used propaganda for the German young girls to be shaped in line
with the Nazism ideology by effectively using the mass media tools. One of the
most effective propaganda weapons used by Nazi propaganda in this process was
the German women's magazine "NS-Frauen-Warte", which was periodically
published under the NSDAP (National Socialist German Workers' Party). The Nazis
intended to influence German women through written and visual codes in the
magazine. In this study, how and in what direction the NS-Frauen-Warte magazine
infused the Nazism ideology to German women. For this purpose, 6 cover images
(German Mother, German Family, German Sportswoman, German Farmer, German Nurse,
German Worker) of NS-Frauen-Warte, which was determined by Calvin College in
the study, was examined by using the semiotic analysis method in qualitative
research methods. The cover images were analyzed in the light of the semiotics
perceptivity of the French Linguist Roland Barthes. According to the findings,
it was found that German women were presented as a good mother, a good athlete
and a good wife before the war; as a good patriot who fought for Nazi Germany
during the war in the propaganda magazine. It is aimed to impose Nazism
ideology on German women via posters.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.