Uluslararası
eğitim ve uluslararası öğrenci hareketliliği 2000’li yılların sonundan itibaren
göç olgusunu gündeme getirmeye başlamıştır. Bu alanlara yönelik ilgi, öncesinde
ekonomi, pedagoji ve kültürel uyum konuları üzerinde şekillenirken, 2000’li
yıllarda meselenin aslında çok boyutlu itme-çekme faktörlerini (push and pull
factors) içeren ve bizzat hareketlilik arka planına sahip olan bir yapıda
olduğuna dair tartışmalar ve çalışmalar ortaya çıkmıştır. Brooks ve Waters’ın
2011 yılında Pagrave Macmillan tarafından basılan ve henüz Türkçeye çevrilmemiş
olan Öğrenci Hareketlilikleri, Göç ve
Yükseköğretimin Uluslararasılaşması başlıklı çalışması, yazarların giriş
bölümünde dikkat çektiği üzere tüm makro/yapısal unsurlar arasında bireyin
hareketliliğine sebep olan iç (internal)
dinamikler üzerine odaklanmaktadır. Giriş ve sonucun dahil olduğu toplam sekiz
bölüm ve 196 sayfadan oluşan eser, uluslararası öğrenci hareketliliğine dair
“mobiliteleri”, bireysel alanı baz alarak aralarındaki benzerlikler ve
farklılıklar açısından incelemiştir. Eserde ayrıca Doğu Asya ülkeleri, Avrupa
ülkeleri (özelde AB ve ERASMUS Programı) ve Birleşik Krallık, hem öğrenci
gönderen (sending) hem de öğrenci
kabul eden (hosting) ülkeler
bağlamında ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Kitap Değerlendirmeleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.