Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin,
öz-duyarlılık düzeyleri ile liderlik ve psikolojik sahiplenme arasındaki
ilişkileri sorgulamaktır. Çalışmada; Neff (2003b) tarafından geliştirilen
Öz-duyarlık Ölçeği, Bass (1985) tarafından
geliştirilmiş olan Etkileşimci ve Dönüşümcü Liderlik Ölçeği, son olarak
Van Dyne ve Pierce (2004) tarafından geliştirilen Psikolojik Sahiplenme
ölçekleri kullanılmıştır. Örneklemimizi; Milli Eğitime bağlı kurumlarda çalışan
235 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma
sonucunda; öğretmenlerin mesleki tatmini ve mesleğine bağlılıklarında kıdemli
olmalarının etkisi dikkat çekmektedir. Pozitif liderlik tipi olan
etkileşimci-dönüşümcü liderlik ile öz duyarlılık arasındaki ilişki bulunmuştur.
Bir diğer ifade ile kendilerini yargılamadan hataları ile kabul eden
öğretmenler daha olumlu ve yapıcı lider davranışları göstermektedir. Bu sebeple
öz duyarlılık düzeyini arttırıcı çalışmalar yapmanın öğretmenlerin kendi
motivasyonunu ve verdikleri hizmetin kalitesini arttırmak açısından önemli
gözükmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |