Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-TİCARET UZMANLARININ İŞE ALINMASINDA ARANAN NİTELİKLERE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KARİYER.NET ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 14 - 29, 26.06.2022
https://doi.org/10.55044/meusbd.1053984

Öz

Çalışmada e-ticaret uzmanlarının iş ilanlarında aranan temel nitelikler üzerinden meslek profilinin çıkarılabilmesi amaçlanmıştır. Bunun için 13 Ekim-14 Aralık 2021 tarihleri arasında Kariyer.net insan kaynakları web sitesinde “e-ticaret uzmanlığı” başlığı altında yayınlanan toplam 120 adet ilan çalışmanın örneklemi olarak ele alınmıştır. Söz konusu ilanlar; yaş, cinsiyet, eğitim seviyesi, mezun olunan bölüm, tecrübe süresi, yabancı dil bilgisi ve bilgisayar bilgisi gibi bireysel özellikler, beceri ve yetenekler ile sorumluluklar üzerinden bir içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre adaylardan; eğitim düzeyi için lisans ve mezun olunan bölümler için mühendislik bölümleri, tecrübe düzeyi için en az 2 yıl, dil bilgisi için en az 1 dilbilgisi özellikle İngilizce ve bilgisayar bilgisi için özellikle Ms Office bilgisayar programlarına hakimiyet ağırlıklı olarak talep edilmiştir. E-ticaret süreç bilgisi, yönetim panellerine hakimiyet ve uygulama geliştirme konusunda bilgi sahibi olmak da adaylardan aranan sorumluluklar içerisinde yer almıştır. Diğer yandan adaylarda aranan beceri ve yeteneklerde ise; ekip çalışmasına yatkınlık, analitik düşünebilme, kuvvetli iletişim, çözüm odaklılık, alanı ile ilgili trend ve teknolojileri takip etmek, analiz ve raporlama yeteneğine sahip olmak en çok aranan nitelikler arasında tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Abdul-Ghani, E. Hyde, K. F. ve Marshall, R. (2011). Emic and etic ınterpretations of engagement with a consumer-to-consumer online auction site. Journal of Business Research. 64(10), 1060–1066.
  • Akkol, Ç. (2008). E-business applications in the european union and Turkey. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Altınışık, U. (2003). Elektronik sözleşmeler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Arpacı, T. ve Uluçay, U. (2012). Dünyada ve Türkiye'de e-ticaret: tüketicilerin internet üzerinden alışveriş alışkanlıkları üzerine bir uygulama.
  • Bayrak, S. (2021), E-ticaret uzmanı ne iş yapar?. https://serhatbayrak.com/2021/10/13/e-ticaret-uzmani-ne-is-yapar/ (Erişim tarihi, 29.10.2021).
  • Beşe, E. (2021). E-Ticaret Modelleri. https://corazu.com/blog/e-ticaret-modelleri (Erişim tarihi, 28.10.2021).
  • Dülger, İ. Ö. (2004). E-iş ve Türkiye’de otomotiv sektöründe e-iş uygulamaları. Doktora tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun (2014, 5 Kasım). Resmi Gazete (Sayı: 29166). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141105-1.htm (Erişim tarihi, 28.10.2021)
  • Enstitü (2021). E-ticaret uzmanı nedir? ne iş yapar?. https://www.iienstitu.com/blog/e-ticaret-uzmani (Erişim tarihi, 29.10.2021).
  • Erdağ, N. ve Batuman, E. (2006). Elektronik ticaret el kitabı. (Bilgi Serisi). Denizli: Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti.
  • Insıder Intelligence (2021). Global ecommerce update 2021. https://www.emarketer.com/content/global-ecommerce-update-2021 (Erişim tarihi, 10.11.2021).
  • Insider Intellıgence (2021). Global ecommerce forecast 2021, https://www.emarketer.com/content/global-ecommerce-forecast-2021 (Erişim tarihi, 10.11.2021).
  • Karımlı, G. (2017). E-ticaretin tüketici davranışlarına etkileri: Türkiye’deki sosyal medya kullanıcıları üzerinde bir araştırma. Yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Khosla, M. ve Kumar, H. (2017). Growth of e-commerce in India: An anatytical review of literature. IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM), 19(6), 91-95.
  • Krippendorf, K. (1980). Content analysis: An introduction to its methodology. New York: Sage Publication.
  • Kariyer.Net (2021). E-ticaret uzmanı nedir?. https://www.kariyer.net/pozisyonlar/e+ticaret+uzmani/nedir?gclid=Cj0KCQiAk4aOBhCTARIsAFWFP9HKlOHXPivJ_X-SttPilQLkbaxxWdjrtHMz-OTVVfcpsWsXkZSPFjgaAgDTEALw_wcB (Erişim tarihi, 29.10.2021).
  • Kariyer.Net (2021). https://www.kariyer.net/is-ilanlari/?opj=1 (Erişim tarihi, 13.10.2021-14.12.2021).
  • Küçükyılmazlar, A. (2006). Elektronik ticaret rehberi. İstanbul Ticaret Odası.
  • Nemat, R. (2011). Taking a look on different types of e-commerce. World Applied Programming, 1(2), 100-104.
  • OECD, (2001). Taxation and electronic commerce ımplementing the ottawa taxation framework conditions, New York and Geneva.
  • Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgi işlem Daire Başkanlığı (2005). Türkiye’de internet. http://www.internetarsivi.metu.edu.tr/tarihce.php (01.10.2021)
  • Özmen, Ş. (2013). Ağ ekonomisinde yeni ticaret yolu: e-ticaret/elektronik ticaret. (5.Baskı). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Özşahin, M. (2016). Çoklu ajan yaklaşımıyla e-ticaret’te ürün yönetimi. Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Quin, Z. (2009). Introduction to e-commerce, Beijing (China) and Springer-Verlag GmbH Berlin Heidelberg (NewYork): TsinghuaUniversity Press.
  • Sheikh, SM. (2015). Customet satisfaction ın business-to-costomer (b2c) e-commerce: a comparative study of Turkey and Pakistan. Yüksek lisans tezi, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
  • T.C. Ticaret Bakanlığı (2021). E-ticaret bülteni 2021 ilk 6 ay. https://www.eticaret.gov.tr/dnnqthgzvawtdxraybsaacxtymawm/content/FileManager/Dosyalar/E-TI%CC%87CARET%20B%C3%9CLTEN%C4%B0%202021%20%C4%B0lk%206%20ay.pdf (Erişim tarihi, 15.11.2021).
  • T.C. Ticaret Bakanlığı (2021). E-Ticaret Bilgi Platformu https://www.eticaret.gov.tr/istatistikler (Erişim tarihi, 17.11.2021).
  • Turban, E., King, D., Vıehland, D., ve Lee, J., (2006), Electronic commerce a managerial perspective. New Jersey.
  • TÜBİSAD Deloitte (2019), Türkiye’de e-ticaret 2018 pazar büyüklüğü, http://www.tubisad.org.tr/tr/images/pdf/TUBISAD_2019_E-Ticaret_Sunum_TR.pdf (Erişim tarihi, 20.12.2021).
  • TÜBİSAD (2021). Ekonominin dönüştürücü gücü: e-ticaret etki analizi. https://www.tubisad.org.tr/tr/images/pdf/tubisad-e-commerce_impact_assessment-launchpresentation.pdf (Erişim tarihi, 20.11.2021).
  • Türkoğlu, Ü. (2006). B2b e-business and development of a b2b e-business software. Dokuz Eylül University. Graduate School of Natural and Applıed Scıences. İzmir.
  • TÜSİAD Deloitte (2019). E-ticaret raporu 2019. E-ticaretin gelişimi, sınırlarının aşılması ve yeni normlar, http://www.tubisad.org.tr/tr/images/pdf/dd-tusiad-eticaret-raporu-2019.pdf (Erişim tarihi, 30.11.2021).
  • We Are Social (2021). Digital 2021. https://wearesocial.com/uk/blog/2021/01/digital-2021-the-latest-insights-into-the-state-of-digital/ (Erişim tarihi, 10.11.2021).
  • We Are Social (2021). Dijital 2021: Turkey. https://datareportal.com/reports/digital-2021-turkey (Erişim tarihi, 10.11.2021).
  • Yahia, I. B. (2005). Non commercial b2c virtual communities: defination and classification an exploratory qualitative study. 5(1), 129-144.
  • Yamamoto, G. T. (2013). E-Ticaret. İstanbul: Kriter Yayınları.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Ertürk 0000-0002-6622-0204

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 26 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ertürk, M. (2022). E-TİCARET UZMANLARININ İŞE ALINMASINDA ARANAN NİTELİKLERE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KARİYER.NET ÖRNEĞİ. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 14-29. https://doi.org/10.55044/meusbd.1053984