Teknoloji ortaya çıkışından bugüne eğitimi ve eğitimin bileşenlerini etki-lemiştir. Günümüzde profesyonel bir meslek olan öğretmenliğin gerektirdiği yetkinlik ve beceriler de tarihsel süreç içerisinde sosyolojik, siyasi ve teknolo-jik değişimlere bağlı olarak dönüşüme uğramış; dijitalleşme, yapay zekâ tek-nolojisi ile geleceğin meslekleri/mesleklerin geleceği konuşulmaya başlanmıştır. Bu bağlamda öğretmenlik mesleğinin geleceğinin sorgulanmasının anlamlı olacağı düşünülmektedir. Bu makale, genel olarak öğretmenlik mesleğinin geleceğini Endüstri 4.0 ile gündeme gelen metaverse teknolojisi bağlamında değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş, veri toplama aracı olarak literatür taraması kullanılmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz ile yorumlanmış, değerlendirmelerde bulunulmuştur. Araştırma neticesinde metaversenin eğitim/öğretim açısından pek çok imkân ve tehdit içerdiği bu durumun öğretmenlik mesleğinden beklenen becerileri daha da karmaşık hale getirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Zira gelinen son noktada öğretmenlik mesleğinin teknolojik içerik üreticisi olarak bir ortam yöneticisi olma becerisini gerektirdiği; sanal âlemin sosyal, psikolojik meydan okumalarının öğretmenler açısından zorlayıcı olabileceği neticesine varılmıştır.
Since its creation, technology has affected education and its components. The competencies and skills required by teaching, which is a professional profession today, have also evolved in response to sociological, political, and technological changes; discussions have begun regarding digitalization, artificial intelligence technology, and the future of professions/future professions. In this context, it seems pertinent to inquire about the future of the teaching profession. The purpose of this article is to evaluate the future of the teaching profession in light of the metaverse technology introduced by Industry 4.0. In this study, a qualitative research methodology was employed, and literature review was used to collect data. The research data were interpreted using the method of descriptive analysis. As a result of the research, it was determined that metadata contains numerous opportunities and threats for education/training, thereby increasing the complexity of the skills required for the teaching profession. Because, at the conclusion of the study, it was determined that the teaching profession requires the ability to be an environment manager as a technological content producer, and the social, psychological, and religious challenges of the virtual world can be challenging for teachers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 9 |
Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.