Meyvelerde gerek raf ömrü süresinin uzatılması gerekse derim sonrası kayıplar ile gıda kaynaklı hastalıklarda bulaşma riskinin azaltılması için ürünlerin ambalajlı olarak pazarlanması önerilir. Ülkemiz tüketicilerinin ambalajlanmış ürünlere yaklaşımını gösteren bir araştırmaya ulaşılamadığından ambalajlı meyvelere karşı tüketicilerimizin algısını belirlemek için yürütülen bu çalışmaya farklı illerimizden 250 kişi katılmıştır. Uygulanan anketler, esas olarak tüketicilerin ambalajlanmış meyvelere karşı tutumları üzerinde yoğunlaşmıştır. Anketlerde katılımcıların sosyo-demogrofik yapısı, gelir düzeyi, meyve alım tercihi de sorgulanmıştır. Yaş, cinsiyet, meslek ve eğitim derecesine bağlı olarak katılımcıların %50’den fazlası meyveleri paketlenmiş olarak satın almayı tercih etmiştir. Bu tercihte daha yüksek meyve kalitesi (%84), daha iyi besin değeri korunumu (%73.1), daha kolay taşıma (%58.8) ve hijyenik olarak daha yüksek güven (%57.7) etkilidir. Tüketicilerin çoğuna göre paket materyalinin rengi, şekli ve dizaynı (%68) ile etiket üzerindeki üretim ve son kullanma tarihi (%86.8) önemlidir. Meyveleri ambalajsız satın almak isteyen tüketicilerin gerekçeleri ise ambalajlı ürünlerin yaygın olmaması, daha yüksek fiyat ve satın alma aşamasında tüketicilerin meyveleri el ile hissederek seçme istekleridir. Ülkemizde gıda kaynaklı hastalıkların bulaşma riskini azaltmak, raf ömrünü uzatıp ürün kayıplarımızı en aza indirebilmek adına ambalajlı meyve pazarlaması ve tüketimi teşvik edilmelidir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 - Özel Sayı (Sempozyum) |