Bu çalışmada; yaş sebze ve meyve ihracatını ortaya koymak, bu ihracatta Türkiye’nin pazar koşullarını tespit etmek, bu pazara gereken önemin verilip verilmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bu pazar koşullarının daha iyi olması yolunda nelerin yapılması gerektiği de vurgulanmıştır. Öncelikle bu çalışmada, Türkiye’nin belirli dönemde yaş sebze ve meyve üretim miktarları tespit edilerek, üretilen ürünlerin ne kadarının ihraç edildiği ve bu ürünlerin birim fiyatlarının ne olduğu reel fiyat olarak hesaplanmıştır. Yaş sebze ve meyve ihracatında ilk on ülke tespit edilip, bu ülkelere ne kadar ürün ihraç edildiği çizelgelerde gösterilmiştir. Son olarak Türkiye’nin dış ticaretinde yaş sebze ve meyve ihracatının genel ihracattaki yeri belirtilip, gereken hassasiyetin gösterilip gösterilmediği, bu konuda nelerin yapılması gerektiği konusunda yorumlamalara gidilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 - Özel Sayı (Sempozyum) |