Nowadays, it is vital
for banks to increase their market shares due to the fact that the banking
sector has an intense competition and a wide range of competitive products and
services. The fact that banks constantly monitor their market shares and make
the necessary analyzes in this regard will enable them to take precautions in
case of a negative course. In this study, taking into account the impact of the
February 2001 crisis, variables which were effective in the change of market
share of banks were estimated by using Panel Logit Models for the period of
1990-2007. In the study, 20 financial ratios were used as explanatory variables
and total loans was taken as a dependent variable. It is aimed that the results
of the analysis will guide the short and medium term planning in the banking
sector.
Günümüzde
bankacılık sektörünün rekabet yoğun ve geniş ürün/hizmet yelpazesine sahip
olması sebebiyle bankaların pazar
paylarını arttırmaları hayati öneme sahiptir. Bankaların pazar paylarını
sürekli takip etmeleri ve bu konuda gerekli analizleri yapmaları olumsuz bir
gidişatın olması durumunda önceden önlem almalarına imkan sağlayabilecektir. Bu
araştırmada, (1990- 2007) döneminde Şubat 2001 krizinin etkisi de gözönüne
alınarak, bankaların pazar payı değişiminde hangi değişkenlerin etkili olduğu
Panel Logit Modelleri kullanılarak tahmin edilmiştir. Araştırmada açıklayıcı
değişken olarak 20 finansal oran, bağımlı
değişken olarak da toplam krediler alınmıştır. Elde edilen analiz sonuçlarının,
bankacılık sektöründe kısa ve orta vadeli planlamalarda yol gösterici olması
hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 111 |
Dergi özellikle maliye, finans ve bankacılık alanlarında faaliyet göstermektedir.