Bu araştırmada, uzaktan eğitim sürecini öğretmen adaylarının görüşlerine dayalı olarak değerlendirmek amaçlanmıştır. Nitel araştırmalardan durum çalışması deseninde tasarlanan araştırmanın çalışma grubu ölçüt örneklem modeli ile belirlenmiştir. Okul Öncesi Eğitimi, Sınıf Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programlarında öğrenim gören 28 öğretmen adayı araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama sürecinde görüşmelerden yararlanılmıştır. Telefon ve e-posta görüşmeleri şeklinde gerçekleştirilen görüşmelerde elde edilen verilerin analizi betimsel analizle gerçekleştirilmiştir. Betimsel analiz sonucu elde edilen bulgular, araştırmanın alt problemleri çerçevesinde tablolar halinde sunulmuş ve alıntılarla desteklenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular; uzaktan eğitim süresinde derslerin öğrenme-öğretme süreci, uzakten eğitim sürecinde derslerin değerlendirme süreci, uzaktan eğitim sürecinin avantajları ve dezaavantajları, uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanı ve öğretmen adayı iletişimi, uzaktan eğitim sürecine yönelik öneriler şeklinde belirlenmiştir.
-
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |