Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

IMPLEMENTATION OF DISTANCE EDUCATION TO THE FACULTY OF THEOLOGY TEACHING PRACTICES LESSON DURING THE COVID-19 PANDEMIC: AN EXEMPLARY APPLICATION MODEL

Yıl 2020, , 851 - 875, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.770561

Öz

This research aims to present a model for teaching practice lesson with distance education in Covid-19 process. Prospective teachers, who are senior students of the Near East University Faculty of Theology, completed eleven weeks of distance education by observing and practicing distance education with their students. The perceptions of pre-service teachers and students with distance education, their experiences about teaching practice lessons (Religious culture and ethics lesson, Arabic and Imam Hatip High School Vocational lessons) through distance education, their opinions about the model developed in this context are important. 150 students and 26 teacher candidates participated in the research conducted after the application. The research carried out by the mixed method was carried out in 2020. A quantitative questionnaire form and a qualitative semi-structured interview form were used. According to the research results, it has been determined that students' perceptions about the effectiveness and efficiency of the teaching practice lessons they take through distance education are at a complete level. It was observed that students felt more comfortable in distance education, expressed themselves better in asking questions and answering, but had difficulties in motivating the lesson. “Open and Distance Learning” course can be given to prospective teachers in theology faculties.

Kaynakça

  • AA, Anadolu Ajansı (2020a, Nisan 10). KKTC’de Kovid-19 tedbirleri virüsün yayılmasını yavaşlattı. Dünya, Koronavirüs. https://www.aa.com.tr/tr/dunya/kktcde-kovid-19-tedbirleri-virusun-yayilmasini-yavaslatti/1799629
  • AA, Anadolu Ajansı (2020b, Nisan 20). Salgına karşı dünya hangi önlemleri aldı, Türkiye neler yaptı. Dünya, Koronavirüs. https://www.aa.com.tr/tr/dunya/salgina-karsi-dunya-hangi-onlemleri-aldi-turkiye-neler-yapti/1811298
  • Ak, A., Oral, B., & Topuz, V. (2018). Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Uzaktan Öğretim Sürecinin Değerlendirilmesi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2(1), 71-80.
  • Akyıldız, S., Altun, T., & Kasım, Ş. (2020). Adaylık Eğitimi Uygulama Sürecinin Aday Öğretmenlerin Görüşlerine Göre İncelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 117-131. https://doi.org/10.21733/ibad.655108
  • Aslan, A. (2017). Evde Eğitim Hizmetlerinde Yer Alan Öğretmen, Veli Ve Yetkililerin Evde Eğitim Hizmetlerine Yönelik Görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aymen Peker, E., & Taş, E. (2017). Evde Eğitim Uygulaması Üzerine Bir Durum Çalışması: Evde Fen Eğitimi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 139-173.
  • Bakioğlu, A., & Can, E. (2014). Uzaktan Eğitimde Kalite ve Akreditasyon. Vize Yayıncılık.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., & Akpınar, M. (2019). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Kitabı (27. bs). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Creswell, J. W. (2019). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş (M. Sözbilir, Çev.; 2. bs). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786053184720
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin Uzaktan Eğitim Yoluyla Verilmesiyle İlgili Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşleri: Balıkesir Üniversitesi Örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Eroğlu, F., & Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki Zorunlu Ortak Derslerden Yabancı Dil Dersinin Uzaktan ve Yüz Yüze Eğitim Uygulamalarının Karşılaştırılarak Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 236-265.
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 536-550. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016016666
  • Gök, T. (2015). The Evaluations of the College Students’ Perceptions on Distance Education from the Point of the Technical and Educational Factors. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(2), 84-93. https://doi.org/10.17718/tojde.19025
  • Gündüz, A., Aydemir, M., & Karaman, S. (2018). Eş-Zamanlı Sanal Sınıf Ortamındaki Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk Düzeylerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 83-95.
  • Işık, E. (2019). Evde Eğitime İlişkin Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim (4. bs). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. MÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56. https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.74173
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemi̇R, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kartal, S. E. (2014). Eğitim paydaşlarının görüşlerine göre alternatif bir okul: Ev okulları [Doktora Tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıç, C., Bayrak, M., & Karaman, S. (2017). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Staj Uygulama Deneyimlerinin İncelenmesi: Uzaklığın Getirdiği Farklılıklar. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(5), 1021-1032.
  • MEB, KKTC. (2020a, Mart 10). Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı’nın Koronovirüs İle İlgili İvedi Olarak Aldığı Tedbirler. http://www.mebnet.net/?q=content/milli-e%C4%9Fitim-ve-k%C3%BClt%C3%BCr-bakanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1%E2%80%99n%C4%B1n-koronovir%C3%BCs-ile-ilgili-ivedi-olarak-ald%C4%B1%C4%9F%C4%B1-tedbirler
  • MEB, KKTC. (2020b, Mart 16). Yükseköğretim Kurumları için Basın Açıklaması. Yükseköğretim Kurumları için Basın Açıklaması. http://www.mebnet.net/?q=content/y%C3%BCksek%C3%B6%C4%9Fretim-kurumlar%C4%B1-i%C3%A7in-bas%C4%B1n-a%C3%A7%C4%B1klmas%C4%B1
  • MEB, KKTC. (2020c, Mart 30). Kesintisiz Eğitim Sistemi. Uzaktan Eğitim İçin Ders Zili Pazartesi Günü eğitim.mebnet.net ’te Çalıyor. http://www.mebnet.net/?q=node&page=4
  • MEB, (2020, Haziran 7). Uzaktan eğitim okular açıldıktan sonra da sürecek. Bakan Selçuk Eğitim Gündemini Değerlendirdi. http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-egitim-gundemini-degerlendirdi/haber/21082/tr
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 Salgını Sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Atılan Politika Adımları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Özgöl, M., Sarıkaya, İ., & Öztürk, M. (2017). Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304. https://doi.org/10.5961/jhes.2017.208
  • Şad, S. N., & Akdağ, M. (2010). Evde Eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 19-31.
  • Taşlıbeyaz, E. (2018). İngilizce Eğitiminde Kullanılan Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 21-28. https://doi.org/10.24106/kefdergi.374832
  • UNESCO. Scientific and Cultural Organization. (2020). How are countries addressing the Covid-19 challenges in education? A snapshot of policy measures. [Global Education Monitoring Reports]. UNESCO.
  • Usta, İ., İşcan, A., & Yiğit, B. (2019). Açık ve uzaktan öğrenme dersinin geliştirilmesine dönük eğitim fakültesi uzman görüşlerinin belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 37-52.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Nobel Yayın Dağıtım.
  • WHO. (2020, Eylül 28). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. Coronavirus disease 2019. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • YDÜ. (2020, Mart 12). Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan (Online) Eğitim Sistemine Geçiyor. Yeni Tip Koronavirüs (KOVİD-19) Salgınına Karşı Önlem Amacıyla Eğitime Ara Verilmesi. https://neu.edu.tr/yeni-tip-koronavirus-kovid-19-salginina-karsi-onlem-amaciyla-egitime-ara-verilmesi-karari-dogrultusunda-yakin-dogu-universitesi-ile-yakin-dogu-koleji-uzaktan-online-egitim-sistemine-geciyor/
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. bs). Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2020a, Mart 18). Üniversitelerde Uygulanacak Uzaktan Eğitime İlişkin Açıklama. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
  • YÖK. (2020b, Nisan 7). Öğretmen Adayı Öğrencilere Müjde. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ogretmen-adayi-ogrencilere-mujde.aspx
  • Yurtkoru, E. S., Çinko, M., & Durmuş, B. (2018). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi (7. bs). Beta Basım Yayın.

COVİD-19 SALGINI SÜRECİNDE İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA YAPILMASI: ÖRNEK BİR UYGULAMA MODELİ

Yıl 2020, , 851 - 875, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.770561

Öz

Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlik uygulaması dersinin uzaktan eğitimle yapılmasına yönelik bir model ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada, Yakın Doğu Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi son sınıf öğrencileri olan öğretmen adayları, on bir haftalık uzaktan eğitim sürecinin altı haftasını gözlem yaparak, beş haftasını öğrencileriyle uzaktan eğitim uygulaması yaparak tamamlamışlardır. Uzaktan eğitim yoluyla uygulama yapılan dersler (DKAB, Arapça ve İHL Meslek dersleri) hakkında öğretmen adaylarının ve öğrencilerinin deneyimleri ve bu kapsamda geliştirilen modele yönelik düşünceleri eğitimciler, araştırmacılar ve uygulayıcılar açısından önem arz etmektedir. Uygulama sonrasındaki araştırmaya 150 öğrenci ve 26 öğretmen adayı katılmıştır. Karma yöntemle gerçekleştirilen araştırma 2020 yılında yapılmıştır. Nicel boyutta anket formu, nitel boyutta yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin uzaktan eğitim yoluyla aldıkları derslerin etkililiğine ve verimliliğine yönelik algılarının tam düzeyde olduğu, kız öğrencilerin ve evinde çalışma odası olan öğrencilerin diğer öğrencilere göre uzaktan eğitimle yapılan dersleri daha verimli buldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin uzaktan eğitimde kendilerini daha rahat hissettikleri, soru sorma ve cevap verme hususunda kendilerini daha iyi ifade ettikleri ancak derse motive olma konusunda sıkıntılar yaşadıkları tespit edilmiştir. İlâhiyat fakültelerindeki öğretmen adaylarına “Açık ve Uzaktan Öğrenme” dersi verilebilir. Böylelikle derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi ile ilgili yeterlik ve becerilerin geliştirilmesi, ilgili materyal ve etkinlik tasarımı yapılması sağlanabilir.

Kaynakça

  • AA, Anadolu Ajansı (2020a, Nisan 10). KKTC’de Kovid-19 tedbirleri virüsün yayılmasını yavaşlattı. Dünya, Koronavirüs. https://www.aa.com.tr/tr/dunya/kktcde-kovid-19-tedbirleri-virusun-yayilmasini-yavaslatti/1799629
  • AA, Anadolu Ajansı (2020b, Nisan 20). Salgına karşı dünya hangi önlemleri aldı, Türkiye neler yaptı. Dünya, Koronavirüs. https://www.aa.com.tr/tr/dunya/salgina-karsi-dunya-hangi-onlemleri-aldi-turkiye-neler-yapti/1811298
  • Ak, A., Oral, B., & Topuz, V. (2018). Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Uzaktan Öğretim Sürecinin Değerlendirilmesi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2(1), 71-80.
  • Akyıldız, S., Altun, T., & Kasım, Ş. (2020). Adaylık Eğitimi Uygulama Sürecinin Aday Öğretmenlerin Görüşlerine Göre İncelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 117-131. https://doi.org/10.21733/ibad.655108
  • Aslan, A. (2017). Evde Eğitim Hizmetlerinde Yer Alan Öğretmen, Veli Ve Yetkililerin Evde Eğitim Hizmetlerine Yönelik Görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aymen Peker, E., & Taş, E. (2017). Evde Eğitim Uygulaması Üzerine Bir Durum Çalışması: Evde Fen Eğitimi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 139-173.
  • Bakioğlu, A., & Can, E. (2014). Uzaktan Eğitimde Kalite ve Akreditasyon. Vize Yayıncılık.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., & Akpınar, M. (2019). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Kitabı (27. bs). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Creswell, J. W. (2019). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş (M. Sözbilir, Çev.; 2. bs). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786053184720
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin Uzaktan Eğitim Yoluyla Verilmesiyle İlgili Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşleri: Balıkesir Üniversitesi Örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Eroğlu, F., & Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki Zorunlu Ortak Derslerden Yabancı Dil Dersinin Uzaktan ve Yüz Yüze Eğitim Uygulamalarının Karşılaştırılarak Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 236-265.
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 536-550. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016016666
  • Gök, T. (2015). The Evaluations of the College Students’ Perceptions on Distance Education from the Point of the Technical and Educational Factors. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(2), 84-93. https://doi.org/10.17718/tojde.19025
  • Gündüz, A., Aydemir, M., & Karaman, S. (2018). Eş-Zamanlı Sanal Sınıf Ortamındaki Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk Düzeylerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 83-95.
  • Işık, E. (2019). Evde Eğitime İlişkin Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim (4. bs). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. MÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56. https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.74173
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemi̇R, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kartal, S. E. (2014). Eğitim paydaşlarının görüşlerine göre alternatif bir okul: Ev okulları [Doktora Tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıç, C., Bayrak, M., & Karaman, S. (2017). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Staj Uygulama Deneyimlerinin İncelenmesi: Uzaklığın Getirdiği Farklılıklar. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(5), 1021-1032.
  • MEB, KKTC. (2020a, Mart 10). Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı’nın Koronovirüs İle İlgili İvedi Olarak Aldığı Tedbirler. http://www.mebnet.net/?q=content/milli-e%C4%9Fitim-ve-k%C3%BClt%C3%BCr-bakanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1%E2%80%99n%C4%B1n-koronovir%C3%BCs-ile-ilgili-ivedi-olarak-ald%C4%B1%C4%9F%C4%B1-tedbirler
  • MEB, KKTC. (2020b, Mart 16). Yükseköğretim Kurumları için Basın Açıklaması. Yükseköğretim Kurumları için Basın Açıklaması. http://www.mebnet.net/?q=content/y%C3%BCksek%C3%B6%C4%9Fretim-kurumlar%C4%B1-i%C3%A7in-bas%C4%B1n-a%C3%A7%C4%B1klmas%C4%B1
  • MEB, KKTC. (2020c, Mart 30). Kesintisiz Eğitim Sistemi. Uzaktan Eğitim İçin Ders Zili Pazartesi Günü eğitim.mebnet.net ’te Çalıyor. http://www.mebnet.net/?q=node&page=4
  • MEB, (2020, Haziran 7). Uzaktan eğitim okular açıldıktan sonra da sürecek. Bakan Selçuk Eğitim Gündemini Değerlendirdi. http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-egitim-gundemini-degerlendirdi/haber/21082/tr
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 Salgını Sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Atılan Politika Adımları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Özgöl, M., Sarıkaya, İ., & Öztürk, M. (2017). Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304. https://doi.org/10.5961/jhes.2017.208
  • Şad, S. N., & Akdağ, M. (2010). Evde Eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 19-31.
  • Taşlıbeyaz, E. (2018). İngilizce Eğitiminde Kullanılan Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 21-28. https://doi.org/10.24106/kefdergi.374832
  • UNESCO. Scientific and Cultural Organization. (2020). How are countries addressing the Covid-19 challenges in education? A snapshot of policy measures. [Global Education Monitoring Reports]. UNESCO.
  • Usta, İ., İşcan, A., & Yiğit, B. (2019). Açık ve uzaktan öğrenme dersinin geliştirilmesine dönük eğitim fakültesi uzman görüşlerinin belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 37-52.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Nobel Yayın Dağıtım.
  • WHO. (2020, Eylül 28). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. Coronavirus disease 2019. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • YDÜ. (2020, Mart 12). Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan (Online) Eğitim Sistemine Geçiyor. Yeni Tip Koronavirüs (KOVİD-19) Salgınına Karşı Önlem Amacıyla Eğitime Ara Verilmesi. https://neu.edu.tr/yeni-tip-koronavirus-kovid-19-salginina-karsi-onlem-amaciyla-egitime-ara-verilmesi-karari-dogrultusunda-yakin-dogu-universitesi-ile-yakin-dogu-koleji-uzaktan-online-egitim-sistemine-geciyor/
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. bs). Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2020a, Mart 18). Üniversitelerde Uygulanacak Uzaktan Eğitime İlişkin Açıklama. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
  • YÖK. (2020b, Nisan 7). Öğretmen Adayı Öğrencilere Müjde. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ogretmen-adayi-ogrencilere-mujde.aspx
  • Yurtkoru, E. S., Çinko, M., & Durmuş, B. (2018). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi (7. bs). Beta Basım Yayın.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Koç 0000-0001-6165-4401

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Koç, A. (2020). COVİD-19 SALGINI SÜRECİNDE İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA YAPILMASI: ÖRNEK BİR UYGULAMA MODELİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 851-875. https://doi.org/10.37669/milliegitim.770561

Cited By