Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TECHNOLOGICAL LEADERSHIP OF SCHOOL PRINCIPALS DURING THE COVID-19 PERIOD

Yıl 2020, , 175 - 199, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.788133

Öz

Kaynakça

  • AKBABA-ALTUN, S., & GÜRER, M. D. (2008). School Administrators' Perceptions of their Roles Regarding Information Technology Classrooms. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (33).
  • AKSOY, M. E., & ÇOBANOĞLU, L. (2018). Okul Yöneticilerinin Teknoloji Yeterlikleri İle Ulusal/Uluslararası Projelere Başvuruları Arasındaki İlişki. Electronic Turkish Studies, 13(18).
  • ANDERSON, R. E., & DEXTER, S. (2005). School technology leadership: An empirical investigation of prevalence and effect. Educational administration quarterly, 41(1), 49-82.
  • BANOĞLU, K., VANDERLİNDE, R., & ÇETİN, M. (2016). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği profillerinin okulların öğrenen örgüt kültürü ve teknolojik alt-yapısı bağlamında analizi: f@ tih projesi okulları ve diğerleri. Eğitim ve Bilim, 41(188).
  • BASİT, O., & BAYRAKTAR, V. (2016). Technology Use in Family Participation Studies. Current Advances in Education, 743.
  • BEYTEKİN, O. F. (2014). High school administrators perceptions of their technology leadership preparedness. Educational Research and Reviews, 9(14), 441-446.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ ÇAKMAK, E., AKGÜN, Ö. E., KARADENİZ, Ş., & DEMİREL, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.

COVID-19 SÜRECİNDE OKUL MÜDÜRLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİĞİ

Yıl 2020, , 175 - 199, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.788133

Öz

Bu araştırmanın amacı, COVICOVIDD-19 sürecinde okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışlarını ortaya koymaktır. Araştırma, var olan bir durumu ortaya koymayı amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Zonguldak il merkezi ile, Devrek ve Ereğli ilçelerinde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 13 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verileri, okul müdürleriyle yapılan yüz yüze görüşmelerle toplanmıştır. Verilerin analizinde, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, okul müdürlerinin COVID 19 sürecinde, eğitim teknolojileri yoluyla uzaktan eğitimi yönetirken müfredatın devamını sağlamayı, öğrencilerin okuldan kopmamalarını sağlamayı ve öğretmenlerin teknoloji konusunda mesleki gelişimlerini desteklemeyi amaçladıklarını göstermektedir. Araştırma bulguları ayrıca okul müdürlerinin, öğrencilerin teknolojik kaynaklara erişiminde eşitliği sağlamak için evinde interneti olmayan öğrencilere basılı kaynaklar sağladığını, teknolojik araç gereç temin ettiklerini, EBA kullanımı konusunda destek sağladıklarını göstermektedir.

Kaynakça

  • AKBABA-ALTUN, S., & GÜRER, M. D. (2008). School Administrators' Perceptions of their Roles Regarding Information Technology Classrooms. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (33).
  • AKSOY, M. E., & ÇOBANOĞLU, L. (2018). Okul Yöneticilerinin Teknoloji Yeterlikleri İle Ulusal/Uluslararası Projelere Başvuruları Arasındaki İlişki. Electronic Turkish Studies, 13(18).
  • ANDERSON, R. E., & DEXTER, S. (2005). School technology leadership: An empirical investigation of prevalence and effect. Educational administration quarterly, 41(1), 49-82.
  • BANOĞLU, K., VANDERLİNDE, R., & ÇETİN, M. (2016). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği profillerinin okulların öğrenen örgüt kültürü ve teknolojik alt-yapısı bağlamında analizi: f@ tih projesi okulları ve diğerleri. Eğitim ve Bilim, 41(188).
  • BASİT, O., & BAYRAKTAR, V. (2016). Technology Use in Family Participation Studies. Current Advances in Education, 743.
  • BEYTEKİN, O. F. (2014). High school administrators perceptions of their technology leadership preparedness. Educational Research and Reviews, 9(14), 441-446.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ ÇAKMAK, E., AKGÜN, Ö. E., KARADENİZ, Ş., & DEMİREL, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selçuk Turan 0000-0003-2234-6494

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Turan, S. (2020). COVID-19 SÜRECİNDE OKUL MÜDÜRLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİĞİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 175-199. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788133

Cited By