BibTex RIS Kaynak Göster

NIKOLA TESLA MUSEUM AND ITS TURKISH VISITORS

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 214, 23 - 36, 01.05.2017

Öz

One of the general objectives of history education is to transmit the past heritage of the humanity in the field of science and technology. On the other hand, one of the most important teaching tools for History is museums and historical places. In Belgrade, Nikola Tesla Museum present us good opportunity for becoming more familiar with Nikola Tesla, and also understanding of scientific and technological competitions at the end of the 19th century and at the beginning of the 20th Century. The purpose of this paper is to evaluate the Turkish visitors’ statements in the Nikola Tesla Museum Guestbook. Since the 1990s, there has been great increase in the number of the research articles concerning to Museum visitor’s understanding. In this study, document analysis method has been used so that 15 Turkish visitor’s statements dated to 28-31 May 2015 in the Museum Guestbook will be taken into account. Indeed, the popular interest to Mr. Tesla and his life and inventions began in the late 2000s. The articles related to Mr. Tesla in the Turkish periodicals such as Elektrik Mühendisliği, Bilim ve Ütopya, Turkish Neurosurgery ile Bilim ve Teknik caused great importance in the awakening of this interest. Moreover Hollywood adaptation of Christopher Priest’s novel, the film Prestige (2006) has also fostered this interest.The Turkish visitors at Tesla Museum who wrote their statements at the museum guestbook has lack of information about history of electricity and the place of Tesla. They generally used supportive arguments to Mr. Tesla at the Edison-Tesla Competition. In his writing, a visitor criticized him to be American citizen. The Turkish visitor abroad should aware that they represent their country and also they should be attentive in expressing their feelings and opinions in the historical documents such as the Museum Guestbook

NİKOLA TESLA MÜZESİ VE TÜRK ZİYARETÇİLERİ

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 214, 23 - 36, 01.05.2017

Öz

Tarih eğitiminin genel amaçlarından biri de insanlığın bilim ve teknoloji alanındaki geçmiş birikimini aktarmaktır. Öte yandan en önemli öğretim araçlarından biri de müze ve tarihi mekânlardır. Belgrat’taki Nikola Tesla Müzesi, hem Nikola Tesla’yı daha yakından tanıma, hem de 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başında bilim ve teknoloji alanındaki rekabeti daha iyi anlama yönünde önemli fırsatlar sunmaktadır. Türkiye’de de Tesla’ya ilgi 2000’li yıllardan sonra başlamıştır. Bu ilginin uyanmasında Elektrik Mühendisliği, Bilim ve Ütopya, Turkish Neurosurgery ve Bilim ve Teknik gibi dergilerde çıkan yazıların da etkili olduğu söylenebilir. Hollywood yapımı Christopher Priest’in romanından uyarlama Prestij (2006) filmi de sözkonusu ilgiyi beslemiştir. Tesla’ya olan ilgi sadece bunlarla sınırlı kalmamış Türk ziyaretçiler Tesla’nın Belgrad’daki müzesini de ziyaret etmişler, ziyaretleri esnasında Tesla’ya ilişkin görüşlerini müzenin ziyaretçi defterine yazmışlardır. Bu çalışmanın amacı, Nikola Tesla Müzesi’ni ziyaret eden Türk ziyaretçilerin müze defterine yazdıkları ifadelerden hareketle Tesla’ya yönelik algılarını ve müze deneyimlerini değerlendirmektir. Çalışmada nitel yaklaşım kapsamında doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında gerçekleştirilen çalışmanın veri kaynağını Nikola Tesla Müzesi Ziyaretçi Defteri oluşturmaktadır. Bu bağlamda 28-31 Mayıs 2015 tarihleri arasında müzeye gelip, duygu ve düşüncelerini müze defterinde ifade eden toplam 15 Türk ziyaretçinin yazdıkları incelenmiştir. Çalışmada toplanan veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda Türk ziyaretçilerin elektriğin tarihi gelişimi ve Tesla’nın bu tarihi gelişmedeki yeri konusunda bilgilerinin eksik olduğu anlaşılmaktadır. Edison-Tesla rekabetinde, Tesla’yı destekleyici ifadelere yer verdikleri görülmektedir. Bir ziyaretçi, onun ABD vatandaşı olmasını eleştirmiştir. Buradan hareketle Türk ziyaretçilerin, yurtdışında ülkelerini temsil ettikleri bilinciyle, müze ziyaretçi defteri gibi tarihi belgelere duygu ve düşüncelerini yazarken daha özenli bir dil kullanmaları gerektiği söylenebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48PC57YU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bahri Ata

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 46 Sayı: 214

Kaynak Göster

APA Ata, B. (2017). NİKOLA TESLA MÜZESİ VE TÜRK ZİYARETÇİLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 46(214), 23-36.