The purpose of this study is to identify the students and teachers opinion, who receive education in Technical and Vocational High School, about the learning environment which is formed by active learning method. The study was established during 2014-2015 Academic year in Vocational and Technical Anatolian High School which is located in Merzifon one of the Amasya’s district. In the study, phenomenology method, which is qualitative research figure, is used. The research sample is consisted of 10 eleventh grade students who were taught by the active learning method during a quarter in physic class and 8 teachers who had taught these students. During the phase of gathering data, semi-structured interview was used and benefited from focus group discussion method. Interpretations had been made and suggestions were offered based on the obtained findings which had been acquired by data content analysis
Active Learning Vocational High School Students students and teachers opinions.
Bu çalışmada, aktif öğrenme tekniğiyle oluşturulan öğrenme ortamıyla ilgili olarak Teknik Meslek Lisesinde öğrenim gören öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2014-2015 eğitim öğretim yılında Amasya iline bağlı Merzifon ilçesi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma deseni olan olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, bir dönem boyunca Fizik derslerinde aktif öğrenme tekniği ile ders anlatılan 11. sınıf öğrencilerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemiyle seçilen 10 öğrenci ve bu öğrencilerin derslerine giren 8 öğretmenden oluşmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılmış ve odak grup görüşmesi tekniğinden yararlanılmıştır. Veriler içerik analizine tabi tutularak analiz edilmiş ve elde edilen bulgulara dayalı olarak yorumlar yapılmış ve öneriler sunulmuştur
aktif öğrenme meslek lisesi öğrencileri öğrenci ve öğretmen görüşleri
Diğer ID | JA27HF95MU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 45 Sayı: 212 |