BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF PEER-REVIEWED EDUCATIONAL SCIENCE JOURNALS PUBLISHED IN TURKEY

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 189, 201 - 218, 01.01.2011

Öz

In the production and share of knowledge in universities, peerreviewed
journals have a very important position. In this study, evaluation of
peer-reviewed educational science journals published between the years 2005-
2008 in Turkey is aimed. In this context, first giving an international perspective,
then doing the analysis of journals from various aspects is aimed.
This research is a descriptive study. The data used in the study were
obtained from the Web sites of the reviewed journals (25 units). The journal
selection criteria in the study are as follows: Between the years 2005-2008, at
least two times in a year and regular publication; to be accessible through
Internet; to be reviewed by at least two referees; having the necessary data to be
used in this study in the web site.
Some important results achieved in the study are as follows: twenty-one
of the magazines published in Turkey are indexed by ULAKBIM, four of them
by SSCI, eight of them by EBSCO Host and nine of them by the other international
indexes. 20 journals out of 25 analyzed provide free access to full articles.
It has been observed that there is no harmony in writing articles in magazines
with regard to the article writing standards.

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 189, 201 - 218, 01.01.2011

Öz

Üniversitelerde bilginin üretilmesi ve paylaşılmasında bilimsel hakemli dergiler oldukça önemli bir konuma sahiptir. Araştırmada Türkiye’de 2005-2008 yılları arasında yayınlanan eğitim bilimleri alanındaki bilimsel hakemlidergilerin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda öncelikle hakemli dergilere ilişkin uluslararası verilerin incelenmesi, daha sonra Türkiye’de yayınlanan dergilerin çeşitli yönleriyle analizinin yapılması Araştırma betimsel bir çalışma niteliğindedir. Araştırmada kullanılan
veriler, incelenen dergilerin (25 adet) Web sayfalarından elde edilmiştir.
Çalışmada dergi seçimindeki ölçütler şunlardır: 2005-2008 yılları arasında yılda
en az iki kez ve düzenli yayınlanmak, internet ortamında ulaşılabilir olmak, en
az iki hakem tarafından değerlendiriliyor olmak, internet sayfalarında bu araş-
tırma için kullanılacak gerekli verilere yer vermek.
Araştırmada ulaşılan bazı önemli sonuçlar ise şunlardır: Türkiye’de
yayınlanan eğitim bilimleri dergilerinin yirmi birinin ULAKBİM, dördünün
SSCI, sekizinin EBSCO Host ve dokuzunun ise diğer uluslararası indeksler tarafından
indekslendiği görülmektedir. İncelenen 25 derginin 20’sinde ücretsiz tam
makale ulaşımı gerçekleştirilmektedir. Makale yazım kurallarına ilişkin olarak
dergiler arasında bir uyumun olmadığı gözlenmektedir.
hedeflenmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99ZA79US
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yılmaz Sarıer

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 189

Kaynak Göster

APA Sarıer, Y. (2011). EVALUATION OF PEER-REVIEWED EDUCATIONAL SCIENCE JOURNALS PUBLISHED IN TURKEY. Milli Eğitim Dergisi, 41(189), 201-218.