Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FARKLILAŞTIRILMIŞ PROBLEM ÇÖZME ÖĞRETİMİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZME VE YARATICI DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ

Yıl 2018, ÜSTÜN-ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ, 201 - 224, 07.11.2018

Öz

Çalışmada, farklılaştırılmış problem çözme öğretiminin üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin matematik problemlerini çözme başarısı ve yaratıcı
düşünmeye yönelik etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada araştırma deseni olarak ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma, Düzce Bilim ve Sanat Merkezi’nde öğrenim gören 7’si deney, 8’i kontrol grubu olmak üzere 15 öğrenciyle yürütülmüştür. Deney grubundaki öğrencilere araştırmacı tarafından farklılaştırılmış problem çözme öğretimi uygulanırken, kontrol grubundaki öğrencilere müdahale edilmeyen öğretim yöntemiyle problem çözme öğretimi uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak Torrance Yaratıcı Düşünme Testi ve araştırmacı tarafından geliştirilen Problem Çözme Başarı Testi kullanılmıştır. Veri toplama araçları uygulamanın başında ve sonunda deney ve kontrol grubuna uygulanmıştır. Araştırmada öğretim uygulamalarının etkililiğini sınamak için verilerin analizi için Mann Whitney-U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Farklılaştırılmış problem çözme öğretimi yapılan deney grubunun problem çözme başarı testi ve yaratıcı düşünme testi ön test son test puanları arasında son test lehine anlamlı farklılıklar sağladığı bulunmuştur. Farklılaştırılmış problem çözme öğretimi yapılan deney grubu ile kontrol grubu arasında problem çözme başarı testi, yaratıcı düşünme testi son test puanlarına göre deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur

Kaynakça

  • ALTINTAŞ, E (2009). Purdue Modeline Dayalı Matematik Etkinliği İle Öğretimin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Başarılarına Ve Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul.
  • ANDERSON, K. M. (2007). “Differentiating Instruction To Include All Students”, Preventing School Failure, S.51(3), ss.49-54.
  • ASLAN, E. (2001). “Torrance Yaratıcı Düşünce Testi’nin Türkçe Versiyonu”, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, S.14, ss.19-40.
  • ASLAN, A. E. ve PUCCIO, G. (2006). “Developing And Testing A Turkish Version Of Torrance Tests Of Creative Thinking: A Study Of Adults”, Journal of Creative Behavior, S.40 (3), ss.163-178.
  • AVCI, S, YÜKSEL, A, SOYER, M ve BALIKÇIOĞLU, S (2009). “The Cognitive And Affective Changes Caused By The Differentiated Classroom Environment Designed Fort He Subject Of Poetry”, Educational Sciences: Theory & Practice, S.9(3), ss.1069-1084.
  • BALFANZ, R, MAC IVER, D,J ve BYRNES, V (2006). “The Implementation And Impact Of Evidence-Based Mathematics Reforms In High-Poverty Middle Schools: A Multi-Site, Multi-Year Study”. Journal for Research in Mathematics Education, S.37(1), ss.33-64.
  • BATDAL, G (2012). İlköğretim 5.Sınıf Üstün Yetenekli Öğrenciler İçin Farklılaştırılmış Geometri Öğretiminin Yaratıcı Düşünme, Uzamsal Yetenek Düzeyi Ve Erişiye Etkisi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul.
  • BAUM, S. M, COOPER, C, R ve NEU, T,W (2001). “Dual Differantiation: An Approach For Meeting The Curricular Needs Of Gifted Students With Learning Disabilities”, Psychology in The Schools, S.38(5), ss.477-490.
  • BAYKUL, Y (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • BEECHER, M & SWEENY, S (2008). “Closing The Achievement Gap With Curriculum Enrichment And Differentiation: One School’s Story”, Journal of Advenced Academics, S.19(3), ss.502-530.
  • BOALER, J (2006). “Urban Success: A Multidimensional Mathematics Approach With Equitable Outcomes”. Phi Delta Kappan, S.87(5), ss.364-369.
  • Farklılaştırılmış Problem Çözme Öğretiminin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Problem...Millî Eğitim Sayı 1 Özel Sayı/2018 221
  • BOISER, C. S (2007). The Effects Of Teacher Perseption Of Differentiated Mathematical Instruction On Student Achievement, Capella University (Unpublished Doctoral Thesis).
  • BRIMIJOIN, K, MARQUISSEE, E & TOMLINSON, C,A (2003). “Using Data To Differentiate Instruction”, Educational Leadership, S.60(5), ss.70.
  • BROOMES, D, GLENROY C, OSMOND, P, & AGATHA, J (1995). Teaching Primary School Mathematics, Ian Randle Publishers, Jamaica.
  • BURR, M, J (2010). Increasing Math Success With Differentiated Instruction, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • BURRIS, LaPonya (2011). A Case Study Of Differentiated Instruction In Upper Elementary Mathematics And Reading Classrooms, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • CHAMBERLIN, M & POWERS, R ( 2010). “The Promise Of Differentiated Instruction For Enhancing The Mathematical Understandings Of College Students”, Teaching Mathematics and Its Applications, S.29, ss.113-139.
  • CUSUMANO, C & MUELLER, J (2007). “How Differentiated Instruction Helps Struggling Students”, Leadership, S.36(4), ss.8-10.
  • DARLING-HAMMOND, L (2002). Standards, Assessments, And Educational Policy: In Pursuit Of Genuine Accountability. Educational Testing Service Policy Evaluation and Research Center, Princeton.
  • DREESZEN, J. L (2009). The Impact Of Differantiation On The Critical Thinking Of Gifted Readers And The Evolving Percpective Of The Fifth Grade Classroom Teacher, College of Education, Kansas State University (Unpublished Doctoral Thesis).
  • FINLEY, L, P (2008). A Transfer Model For Differentiated Instruction From The University To Elementary Classrooms, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • GAMBLE, V (2011). The Impact Of Differentiated Versus Traditional Instruction On Math Achievement And Student Attitudes, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • GAULT, T. S (2009). Implementing Differentiated Instruction In Third Grade Math Classrooms, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • HALL, L (2009). Problem Solving And Creativity: A Gender And Grade Levelcomparıson, Tennessee State University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • HAM, J. A (2001). The impact of differentiated instructional practices upon South Korean elementary students, Bridgeport University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • HEACOX, D (2002). Differentiating instruction in the regular classroom: How to reach and teach all learners, grades 3-12, Free Spirit Publishing, Minneapolis.
  • Eşref Akkaş / Faruk Öztürk 222 Millî Eğitim Sayı 1 Özel Sayı/2018
  • HUANG, T. Y (2005). Fostering Creativity: A Meta-Analytic Inquıry Into The Varıability Of Effects, Texas University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • HUETINCK, L & MUNSHIN. S,N (2004). Teaching Mathematics For The 21st Century Methods And Activities For Grades 6-12, Pearson and Merrill Prentice Hall.
  • KARADAĞ, R (2010). İlköğretim Türkçe Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Uygulanması: Bir Eylem Araştırması, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Eskişehir.
  • KARASAR, N (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • KESTELOOT, B, A (2011). Effetcs Of Differantiated Mathematics Instruction In A Fourth Grade Classroom, State University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • KONTAŞ, H (2009). Bilsem Öğretmenlerinin Program Geliştirme İhtiyaçlarına İlişkin Geliştirilen Programın Etkililiği, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • KÖK, B (2012). Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerde Farklılaştırılmış Geometri Öğretiminin Yaratıcılığa, Uzamsal Yeteneğe Ve Başarıya Etkisi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul.
  • KURNAZ, A, TÜYBEK, C & TAŞKESEN, S (2009). “Sınıf Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Öğrencilere İlişkin Görüş Ve Uygulamaları”, Üstün Yetenekli Çocuklar Ulusal Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.81.
  • LUSTER, R (2008). A Quantitative Study Investigating The Effects Of Whole-Class And Differantiated Instruction On Student Achievement, Walden University. (Unpublished Doctoral Thesis).
  • MALLOY, C, E (2004). Equity In Mathematics Education Is About Access. R.N. Rubenstein ve G.W. Bright (eds.), Perspectives on the Teaching of Mathematics Sixty-sixth Yearbook. (ss:1-13) içinde, ABD: National Council of Teachers of Mathematics.
  • ÖZKAN, D (2009). Yönetici, Öğretmen Veli Ve Öğrenci Görüşlerine Göre Bilim Ve Sanat Merkezlerinin Örgütsel Etkililiği, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • ÖZYAPRAK, M (2012). Üstün Zekâlı Ve Yetenekli 5.Sınıf Öğrencilerine Yönelik Farklılaştırılmış Yaratıcı Matematik Programı, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul.
  • POWERS, E, A (2008). “The Use Of İndependent Study As A Viable Differantiation Technique For Gifted Learners İn The Regular Classroom”, Gifted Child Today, S.31(3), ss.57-65.
  • SAMMS, P (2009). When Teachers Differantiate Reading Instruction For Fifth Grade Students: Impacts On Academic Achievement, Social And Personal Development, Argosy University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • SHAFFER, D (2011). The Effects Of Differentiated Instruction On Grade 7 Math And Science Scores, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • Farklılaştırılmış Problem Çözme Öğretiminin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Problem... Millî Eğitim Sayı 1 Özel Sayı/2018 223
  • SPEER, W, R VE BRAHIER, D, J (1994). Rethinking The Teaching And Learning Of Mathematics.
  • C. E. Thornton ve N. S. Bley (eds.), Windows Of Opportunity Mathematics For Students With Special Needs. (ss:41-59) içinde, ABD: National Council of Teachers of Mathematics.
  • STAGER, A (2007). Differentiated Instruction In Mathematics, Caldwell College, (Unpublished Master Thesis).
  • SUBBAN, P (2006). A Research Basis Supporting Differentiated Instruction. (http://www.aare. edu.au/06pap/sub06080.pdf,24.07.2012tarihinde edinilmistir).
  • TAŞ, F (2013). Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Bilişüstü Becerilerine Ve Matematik Akademik Başarılarına Etkisi, Atatürk Üniversitesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Erzurum.
  • TOMLINSON, C, A (1999). The Differentiated Classroom: Responding To The Needs Of All Learners, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria.
  • TOMLINSON, C, A (2001). How To Differentiate Instruction In Mixed Ability Classrooms, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria.
  • TOMLINSON, C, A, BRIGHTON, C, HERTBERG, H, CALLAHAN, C, M, MOON, R, M, BRIMIJOIN, K, CONOVER, L, A, & REYNOLDS, T (2003). “Differentiating İnstruction İn Response To Student Readiness, İnterest, And Learning Profile İn Academically Diverse Classrooms: A Review Of Literature”, Journal For The Education Of The Gifted, S.27(2/3), ss.119–145.
  • TOMLINSON, C, A & MC TIGHE, J (2006). Integrating Differentiated Instruction And Understanding By Design, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria,Virginia
  • TORTOP, H, S (2018). “Üstün Zekâlılar Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretim Müfredat Farklılaştırma Modelleri”, Genç Bilge Yayıncılık, İstanbul.
  • VAN TASSEL-BASKA, J (2003). What Matters İn Curriculum For Gifted Learners: Reflections On Theory, Research And Practice. N. Colangelo ve G.A. Davis, (Eds.), Handbook Of Gifted Education. (ss:174-183) içinde, Allyn and Bacon Press.
  • VERSCHAFFEL, L, CORTE, E & BORGHART, I (1999). “Pre-Service Teachers Conseptions And Beliefs About The Role Of Real-World Knowledge İn Mathematical Modeling Of School Word Problems”, Learning and Instruction, S.7(4), ss.339-359.
  • WESTBROOK, A, F (2011). The Effects Of Differentiating İnstruction By Learning Styles On Problem Solving İn Cooperative Groups, La Grange College, (Unpuplished Master Thesis), Georgia.
  • YSSELDYKE, J, TARDREW, S, BETTS, J, THİLL, T & HANNİGAN, E (2004). “Use Of An Instructional Management System To Enhance Math Instruction Of Gifted And Talented Students”, Journal for the Education of the Gifted, S.27(4), ss.293-310.
Yıl 2018, ÜSTÜN-ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ, 201 - 224, 07.11.2018

Öz

Kaynakça

  • ALTINTAŞ, E (2009). Purdue Modeline Dayalı Matematik Etkinliği İle Öğretimin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Başarılarına Ve Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul.
  • ANDERSON, K. M. (2007). “Differentiating Instruction To Include All Students”, Preventing School Failure, S.51(3), ss.49-54.
  • ASLAN, E. (2001). “Torrance Yaratıcı Düşünce Testi’nin Türkçe Versiyonu”, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, S.14, ss.19-40.
  • ASLAN, A. E. ve PUCCIO, G. (2006). “Developing And Testing A Turkish Version Of Torrance Tests Of Creative Thinking: A Study Of Adults”, Journal of Creative Behavior, S.40 (3), ss.163-178.
  • AVCI, S, YÜKSEL, A, SOYER, M ve BALIKÇIOĞLU, S (2009). “The Cognitive And Affective Changes Caused By The Differentiated Classroom Environment Designed Fort He Subject Of Poetry”, Educational Sciences: Theory & Practice, S.9(3), ss.1069-1084.
  • BALFANZ, R, MAC IVER, D,J ve BYRNES, V (2006). “The Implementation And Impact Of Evidence-Based Mathematics Reforms In High-Poverty Middle Schools: A Multi-Site, Multi-Year Study”. Journal for Research in Mathematics Education, S.37(1), ss.33-64.
  • BATDAL, G (2012). İlköğretim 5.Sınıf Üstün Yetenekli Öğrenciler İçin Farklılaştırılmış Geometri Öğretiminin Yaratıcı Düşünme, Uzamsal Yetenek Düzeyi Ve Erişiye Etkisi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul.
  • BAUM, S. M, COOPER, C, R ve NEU, T,W (2001). “Dual Differantiation: An Approach For Meeting The Curricular Needs Of Gifted Students With Learning Disabilities”, Psychology in The Schools, S.38(5), ss.477-490.
  • BAYKUL, Y (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • BEECHER, M & SWEENY, S (2008). “Closing The Achievement Gap With Curriculum Enrichment And Differentiation: One School’s Story”, Journal of Advenced Academics, S.19(3), ss.502-530.
  • BOALER, J (2006). “Urban Success: A Multidimensional Mathematics Approach With Equitable Outcomes”. Phi Delta Kappan, S.87(5), ss.364-369.
  • Farklılaştırılmış Problem Çözme Öğretiminin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Problem...Millî Eğitim Sayı 1 Özel Sayı/2018 221
  • BOISER, C. S (2007). The Effects Of Teacher Perseption Of Differentiated Mathematical Instruction On Student Achievement, Capella University (Unpublished Doctoral Thesis).
  • BRIMIJOIN, K, MARQUISSEE, E & TOMLINSON, C,A (2003). “Using Data To Differentiate Instruction”, Educational Leadership, S.60(5), ss.70.
  • BROOMES, D, GLENROY C, OSMOND, P, & AGATHA, J (1995). Teaching Primary School Mathematics, Ian Randle Publishers, Jamaica.
  • BURR, M, J (2010). Increasing Math Success With Differentiated Instruction, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • BURRIS, LaPonya (2011). A Case Study Of Differentiated Instruction In Upper Elementary Mathematics And Reading Classrooms, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • CHAMBERLIN, M & POWERS, R ( 2010). “The Promise Of Differentiated Instruction For Enhancing The Mathematical Understandings Of College Students”, Teaching Mathematics and Its Applications, S.29, ss.113-139.
  • CUSUMANO, C & MUELLER, J (2007). “How Differentiated Instruction Helps Struggling Students”, Leadership, S.36(4), ss.8-10.
  • DARLING-HAMMOND, L (2002). Standards, Assessments, And Educational Policy: In Pursuit Of Genuine Accountability. Educational Testing Service Policy Evaluation and Research Center, Princeton.
  • DREESZEN, J. L (2009). The Impact Of Differantiation On The Critical Thinking Of Gifted Readers And The Evolving Percpective Of The Fifth Grade Classroom Teacher, College of Education, Kansas State University (Unpublished Doctoral Thesis).
  • FINLEY, L, P (2008). A Transfer Model For Differentiated Instruction From The University To Elementary Classrooms, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • GAMBLE, V (2011). The Impact Of Differentiated Versus Traditional Instruction On Math Achievement And Student Attitudes, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • GAULT, T. S (2009). Implementing Differentiated Instruction In Third Grade Math Classrooms, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • HALL, L (2009). Problem Solving And Creativity: A Gender And Grade Levelcomparıson, Tennessee State University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • HAM, J. A (2001). The impact of differentiated instructional practices upon South Korean elementary students, Bridgeport University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • HEACOX, D (2002). Differentiating instruction in the regular classroom: How to reach and teach all learners, grades 3-12, Free Spirit Publishing, Minneapolis.
  • Eşref Akkaş / Faruk Öztürk 222 Millî Eğitim Sayı 1 Özel Sayı/2018
  • HUANG, T. Y (2005). Fostering Creativity: A Meta-Analytic Inquıry Into The Varıability Of Effects, Texas University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • HUETINCK, L & MUNSHIN. S,N (2004). Teaching Mathematics For The 21st Century Methods And Activities For Grades 6-12, Pearson and Merrill Prentice Hall.
  • KARADAĞ, R (2010). İlköğretim Türkçe Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Uygulanması: Bir Eylem Araştırması, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Eskişehir.
  • KARASAR, N (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • KESTELOOT, B, A (2011). Effetcs Of Differantiated Mathematics Instruction In A Fourth Grade Classroom, State University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • KONTAŞ, H (2009). Bilsem Öğretmenlerinin Program Geliştirme İhtiyaçlarına İlişkin Geliştirilen Programın Etkililiği, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • KÖK, B (2012). Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerde Farklılaştırılmış Geometri Öğretiminin Yaratıcılığa, Uzamsal Yeteneğe Ve Başarıya Etkisi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul.
  • KURNAZ, A, TÜYBEK, C & TAŞKESEN, S (2009). “Sınıf Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Öğrencilere İlişkin Görüş Ve Uygulamaları”, Üstün Yetenekli Çocuklar Ulusal Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.81.
  • LUSTER, R (2008). A Quantitative Study Investigating The Effects Of Whole-Class And Differantiated Instruction On Student Achievement, Walden University. (Unpublished Doctoral Thesis).
  • MALLOY, C, E (2004). Equity In Mathematics Education Is About Access. R.N. Rubenstein ve G.W. Bright (eds.), Perspectives on the Teaching of Mathematics Sixty-sixth Yearbook. (ss:1-13) içinde, ABD: National Council of Teachers of Mathematics.
  • ÖZKAN, D (2009). Yönetici, Öğretmen Veli Ve Öğrenci Görüşlerine Göre Bilim Ve Sanat Merkezlerinin Örgütsel Etkililiği, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • ÖZYAPRAK, M (2012). Üstün Zekâlı Ve Yetenekli 5.Sınıf Öğrencilerine Yönelik Farklılaştırılmış Yaratıcı Matematik Programı, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul.
  • POWERS, E, A (2008). “The Use Of İndependent Study As A Viable Differantiation Technique For Gifted Learners İn The Regular Classroom”, Gifted Child Today, S.31(3), ss.57-65.
  • SAMMS, P (2009). When Teachers Differantiate Reading Instruction For Fifth Grade Students: Impacts On Academic Achievement, Social And Personal Development, Argosy University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • SHAFFER, D (2011). The Effects Of Differentiated Instruction On Grade 7 Math And Science Scores, Walden University, (Unpublished Doctoral Thesis).
  • Farklılaştırılmış Problem Çözme Öğretiminin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Problem... Millî Eğitim Sayı 1 Özel Sayı/2018 223
  • SPEER, W, R VE BRAHIER, D, J (1994). Rethinking The Teaching And Learning Of Mathematics.
  • C. E. Thornton ve N. S. Bley (eds.), Windows Of Opportunity Mathematics For Students With Special Needs. (ss:41-59) içinde, ABD: National Council of Teachers of Mathematics.
  • STAGER, A (2007). Differentiated Instruction In Mathematics, Caldwell College, (Unpublished Master Thesis).
  • SUBBAN, P (2006). A Research Basis Supporting Differentiated Instruction. (http://www.aare. edu.au/06pap/sub06080.pdf,24.07.2012tarihinde edinilmistir).
  • TAŞ, F (2013). Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Bilişüstü Becerilerine Ve Matematik Akademik Başarılarına Etkisi, Atatürk Üniversitesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Erzurum.
  • TOMLINSON, C, A (1999). The Differentiated Classroom: Responding To The Needs Of All Learners, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria.
  • TOMLINSON, C, A (2001). How To Differentiate Instruction In Mixed Ability Classrooms, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria.
  • TOMLINSON, C, A, BRIGHTON, C, HERTBERG, H, CALLAHAN, C, M, MOON, R, M, BRIMIJOIN, K, CONOVER, L, A, & REYNOLDS, T (2003). “Differentiating İnstruction İn Response To Student Readiness, İnterest, And Learning Profile İn Academically Diverse Classrooms: A Review Of Literature”, Journal For The Education Of The Gifted, S.27(2/3), ss.119–145.
  • TOMLINSON, C, A & MC TIGHE, J (2006). Integrating Differentiated Instruction And Understanding By Design, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria,Virginia
  • TORTOP, H, S (2018). “Üstün Zekâlılar Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretim Müfredat Farklılaştırma Modelleri”, Genç Bilge Yayıncılık, İstanbul.
  • VAN TASSEL-BASKA, J (2003). What Matters İn Curriculum For Gifted Learners: Reflections On Theory, Research And Practice. N. Colangelo ve G.A. Davis, (Eds.), Handbook Of Gifted Education. (ss:174-183) içinde, Allyn and Bacon Press.
  • VERSCHAFFEL, L, CORTE, E & BORGHART, I (1999). “Pre-Service Teachers Conseptions And Beliefs About The Role Of Real-World Knowledge İn Mathematical Modeling Of School Word Problems”, Learning and Instruction, S.7(4), ss.339-359.
  • WESTBROOK, A, F (2011). The Effects Of Differentiating İnstruction By Learning Styles On Problem Solving İn Cooperative Groups, La Grange College, (Unpuplished Master Thesis), Georgia.
  • YSSELDYKE, J, TARDREW, S, BETTS, J, THİLL, T & HANNİGAN, E (2004). “Use Of An Instructional Management System To Enhance Math Instruction Of Gifted And Talented Students”, Journal for the Education of the Gifted, S.27(4), ss.293-310.
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eşref Akkaş 0000-0003-0795-3886

Faruk Öztürk

Yayımlanma Tarihi 7 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 ÜSTÜN-ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ

Kaynak Göster

APA Akkaş, E., & Öztürk, F. (2018). FARKLILAŞTIRILMIŞ PROBLEM ÇÖZME ÖĞRETİMİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZME VE YARATICI DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 47(1), 201-224.