Öz
Bu araştırmanın amacı lise düzeyinde eğitim gören sporcu öğrencilerin
psikolojik sağlamlık düzeylerinin cinsiyet, yaş, lise türü, spor branşı(bireysel ve
takım sporları) ve ebeveyn sporculuk deneyimleri değişkenleri açısından incelenmesidir.
Araştırmanın örneklemi 2016-2017 eğitim öğretim döneminde Trabzon
ilinde gerçekleştirilen okul sporları müsabakalarına katılan 340 lise (Kız=157,
Erkek=183, x=16,06 yaş) öğrencisinden oluşmaktadır. Betimsel türde ve nicel
araştırma yöntemi çerçevesinde gerçekleştirilen bu çalışmada veri toplama aracı
olarak Liebenberg, Ungar ve LeBlanc (2013) tarafından geliştirilen ve Arslan
(2015) tarafından Türkçeye uyarlanan “Çocuk ve genç psikolojik sağlamlık ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından gerçekleştirilen veri toplama süreci
sonucunda elde edilen veriler SPSS istatistik paket programının 23. versiyonu ile
gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre cinsiyet, yaş ve lise türü değişkenleri
açısından anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır. Ancak spor branşı değişkeni
açısından takım sporlarında lisanslı olarak bir spor branşında yer alan öğrencilerin,
bireysel spor branşlarında yer alan öğrencilere oranla anlamlı olarak daha