Öz
Uzun yıllardır Dewey, Gessell, Piaget gibi kuramcılar birinci sınıfa başlama
konusunda çeşitli görüşler ortaya atmışlardır. Dewey altı yaşı okula başlamak
için desteklerken, Gessell olgunluk kavramının önemini vurgulamıştır.
Gessell’in düşüncesi ile birlikte okula hazır oluş kavramı ortaya çıkarken, Piaget
somut işlemler dönemine geçişin önemden bahsetmiştir. Günümüzde tartışmalar
devam ederken, çocukların bireysel farklılıkları göz önünde bulundurulduğunda,
okula hazır oluşun, gelişim alanlarının ve okula hazır oluşu etkileyen
faktörlerin önemi de ortaya çıkmıştır. Okula başlama yaşı ve okula hazır oluşun
çocuklar üzerindeki etkilerine bakıldığında bu iki kavramın birinci sınıfa başlama
konusunda dikkat edilmesi gereken kavramlar olduğu görülmektedir.