Öz
Bu çalışmanın amacı, 2018 İngilizce öğretim programının bir önceki
öğretim programına yani 2013 programına kıyasla hangi yenilikleri getirdiğini
araştırmak için, Türkiye’deki 2013 ve 2018 ilkokullar ve ortaokullar İngilizce
dersi öğretim programlarını karşılaştırmaktır. Her iki öğretim programı detaylı
bir şekilde karşılaştırılırken, kelime sınırlamasından dolayı sadece yedinci sınıf
izlenceleri ele alınacaktır. Bu çalışma eğitim araştırmalarında nitel araştırma modeline
dayanmış olup, 2013 ve 2018 öğretim programlarının önemli bölümlerini,
yani, ihtiyaç analizi, hedefler ve amaçlar, izlence (içerik), yöntem, materyaller,
ölçme ve değerlendirme, haftalık ders saatleri, sınıfta anadil kullanımı konularını
analiz edip karşılaştırarak 2018 İngilizce programının Türkiye’deki İngilizce
öğretimine hangi yenilikleri getirdiğini saptamak için döküman analizi kullanılmıştır.
İhtiyaç analizini ele alma, hedefler, yaklaşım ve yöntem, materyal türleri
ve sınıfta anadil kullanımı konularında iki öğretim programı arasında bir fark
görülmemiştir. İzlence düzenlemesi, yedinci sınıflarda konu seçimi, amaçlar
(amaçların farklı başlıklar altında yer alması), haftalık ders saatleri, ölçme ve
değerlendirme alanlarında küçük çaplı değişiklikler gözlemlenmiştir. Kuramsal
altyapının birçok bölümü her iki öğretim programında da aynı olmakla birlikte,
2018 İngilizce öğretim programına, “öğretim programında değerler eğitimi”,
“öğretim programında anahtar yetiler”, “dil becerilerini ölçmek için önerilen
sınav teknikleri”, “önerilen bağlamlar ve görevler/etkinlikler” gibi bazı ilave
bölümler eklenmiştir. 2013 İngilizce öğretim programının “İletişimsel işlevler ve
örnek dil kullanımları” bölümü 2018 İngilizce öğretim programından çıkarılmıştır.
2018 İngilizce öğretim programı, 2013 İngilizce öğretim programının birçok
bölümünü alıntı yapmadan kopyalamıştır.