Öz
Bu araştırmada, hastane okulları uygulamasından hastane sınıflarına
geçişle birlikte ortaya çıkan yasal düzenlemelerle, örgütsel yapılanmayla ve kurumsal
işleyişle ilgili eğitimsel ve yönetsel sorunlar saptanarak, bulgular doğrultusunda
önerilerin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Araştırma nitel araştırma
desenlerinden açıklayıcı durum deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma
grubunu; İzmir İl Merkezinde bulunan 5 hastane sınıfındaki, farklı branşlardan
9 hastane sınıfı öğretmeni ve bu sınıfların bağlı olduğu 4 okulun okul yöneticileri
oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen
görüşme formuna verilen yanıtların içerik analizi ile çözümlenmesi ve konuyla
ilgili yasal düzenlemelerin incelenmesi yolu ile elde edilmiştir.
Bulgular şöyle özetlenebilir: Hastane sınıflarında örgütlenme ve yetkilendirme
karmaşası ile işleyişi açıklayacak ve kolaylaştıracak bir yönerge gereksinimi
bulunmaktadır. Diğer kurumlar ile eşgüdüm sağlama ve hastane sınıflarının denetiminde
etkili olacak bir yapının olmadığı anlaşılmıştır Okul yöneticilerinde ve
öğretmenlerde, hastane sınıflarının gereklilik algısı ve bu okullara yüklenen anlamda
sorunlar bulunmuştur. Burada görev alacak olan öğretme ve yöneticilerde
bilgilendirilme, eğitim ve deneyim eksikliği, denetim, bütçe ve özlük hakları ile
ilgili sorunlar yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır.