Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2018 LGS TÜRKÇE SORULARININ PISA OKUMA BECERİLERİ HEDEFLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2019, TEMEL EĞİTİM, 595 - 615, 30.12.2019

Öz

Okuduğunu anlama yaşamın her yerinde, önem arz eden bir beceridir. Bu nedenle okuma ve anlama
becerilerine sahip olmayan öğrencilerin akademik başarıları da düşük olmaktadır. Bunun yanında
okuma becerisinin kazandırılmaması anadili eğitiminin başarısız olmasına neden olmaktadır.
Okuduğunu anlamayla ilgili yapılan çalışmalarda, okuduğunu anlamanın sadece Türkçe dersini değil
diğer dersleri de etkilediği ifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı 2018 LGS Türkçe sorularının
PISA okuma becerileri hedefleriyle örtüşüp örtüşmedi- ğini belirlemektir. Çalışma nitel olup
doküman incelemesine dayalı olarak yapılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda, Türkiye’nin okuma
becerisi alanında sergilediği performansın diğer ülkelere göre düşük olduğu görülmektedir. LGS
Türkçe sorularının PISA okuduğunu anlama hedefleriyle örtüşme düzeylerine bakıldığında ise
soruların genel olarak PISA 2 ve 3. düzeylerinde kaldığı belir- lenmiştir.

Kaynakça

  • ALBAYRAK, M. (2001). “İlköğretim Okullarının 1. Kademesinden 11. Kademesine Geçişte Matematik Eğitimi ile İlgili Ortaya Çıkan Problemler” IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Kongre Kitabı, MEB Basımevi, Ankara, ss. 513-517.
  • ALTUN, Murat, GÜMÜŞ AYDIN, Nalan, AKKAYA, Recai, BOZKURT, Işıl,ÜLGERKOZAKLI,Tuğçe (2018). “Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Beceri Düzeylerinin İncelenmesi”, Technology, C.1,S.1,ss. 66-88.
  • AYSIT, Tansel(2009). “Türkiye’de Okullaşma Oranları ve Eğitimin Getirisi”, Düşün Dergisi, S.14, ss. 25-29.
  • BAĞLI, Melike Türkân (2013). “Ara-Disiplin Olarak Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi: İlköğretim Öğrencilerinin İnsan Haklarına İlişkin Görüşleri”, Eğitim ve Bilim, C. 38, S.169, ss.296-310.
  • BALLI, Ayça Gizem, İNKE, Hakan (2017,Mayıs). “PISA anketi 2015 sonuçlarından Yola Çıkarak Türkiye’de Eğitimin Son 20 Yıl İçin Bir Değerlendirmesi” ,V. Anadolu International Conference in Economics, Eskişehir,Türkiye.
  • BARRO, Robert Joseph, LEE, Jong-Wha (1994, June). “Sources of Economic Growth”, Carnegie- Rochester Conference Series on Public Policy, North-Holland , S.40, ss. 1-46.
  • BATUR, Zekerya (2012). “Divânü Lûgati’t-Türk’te Anlama ve Anlatma Becerilerine İlişkin Örnekler”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, C.7, S.2, ss.219-231.
  • BAYAT, Nihat, ŞEKERCİOĞLU, Güçlü, BAKIR, Sinem (2014). “Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi”, Eğitim ve Bilim, C.39,S.176, ss.457-466.
  • BECKER, Gary, Stanley, MURPHY, Kevin Miles,TAMURA, Robert (1990). “Human Capital, Fertility, and Economic Growth”, Journal of Political Economy, C.98,S.5,Bölüm.2, ss.12- 37.
  • BLOOM, Benjamin Samuel(1995).İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme (Çev. D. Ali Özçelik), Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • BRACEY, Gerald Watkins (2004). “International Comparisons: Less Than Meets The Eye?”,Phi Delta Kappan, C.85,S.6, ss. 477-478.
  • CARTER, Carol,BISHOP, Joyce,KRAVITS,Sarah (2002), Keys to Effective Learning, Printice Hall,New Jersey.
  • ÇELEBİ, Nurhayat, GÜNER, Halim, TAŞÇI KAYA, Gülşah ve KORUMAZ, Mithat (2014). “Neoliberal Eğitim Politikaları ve Eğitimde Fırsat Eşitliği Bağlamında
  • Uluslararası Sınavların (PISA, TIMSS ve PIRLS) Analizi”, C.3, S.3, ss.33-74. ÇİFCİ, Musa (2006). “Eleştirel Okuma”, Belleten-I, ss.55-80. ÇOBAN, Abdullah (2016). “Türkçe Eğitimi ve Öğretiminin Sorunları”, Journal of Turkish Language and Literature, V. 2, I. 1, p.121-138.
  • DOĞAN, Nuri ve SEVİNDİK, Hatice (2011). “İlköğretim 6. Sınıflar İçin Uygulanan Seviye Belirleme Sınavı’nın Uygunluk Geçerliği”, Eğitim ve Bilim, C.36, S.160, ss.209-319.
  • DOĞAN, Yusuf (2003). “Türkçe Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Yazma Becerileri”, TÜBAR-XIII, ss.181-201.
  • GÖKSÜN, Derya Orhan ve KURT, Adile,Aşkım (2017). “Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Öğrenen Becerileri Kullanımları ve 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Kullanımları Arasındaki İlişki”, Eğitim ve Bilim, C.42, S.190, ss.107-130.
  • GÜNEŞ, Firdevs (2012). “Öğrencilerin Düşünme Becerilerini Geliştirme”, TÜBAR-XXXII, ss.127- 146.Güneş, Firdevs (2004). Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi, Ocak Yayınları, Ankara. GÜR, Bekir S., ÇELİK, Zafer, COŞKUN, İpek (2013). “Türkiye’de Ortaöğretimin Geleceği:Hiyerarşi mi Eşitlik mi?”, Seta Analiz, S.69, ss.1-26.
  • GYLFASON, Thorvaldur (2001). “Natural Resources, Education and Economic Development”, European Economic Review, C.45,S.4-6, ss.847-859.
  • HANUSHEK, Eric. A.,WÖßMANN, Ludger (2007,February). “The Role of Education Quality for Economic Growth” World Bank Policy Research Working Paper 4122, The World Bank.
  • HARRIS, Albert J. ve SIPAY R. Edward (1990). How to Increase Reading Ability. (Ninth Edition), Longman ,New York. http://www.oecd.org/about/
  • NELSON, R., Richard, PHELPS, Edmund,S. (1966). “Investment in Humans, Technological Diffusion, and Economic Growth”, The American Economic Review, C.56,S.1/2, ss69-75.
  • KUTLUCA CANBULAT, Ayşe Nur (2013). “Ses Temelli Cümle Yöntemi ile İlk Okuma Yazma Öğretiminde Anlamlı Okumayı Etkileyen Unsurlar”, Mediterranean Journal of Humanities, C.III, S.2, ss.173-191.
  • KURUDAYIOĞLU, Mehmet,TÜZEL, Sait (2010). “21. Yüzyıl Okuryazarlık Türleri, Değişen Metin Algısı ve Türkçe Eğitimi”, Türklük Bilimi Araştırmaları, S.28, ss.283-298.
  • Kylonen, Patrick, C. (2012,May). “Measurement of 21st Century Skills Within the Common Core State Standards”, Paper presented at the Invitational Research Symposium on Technology Enhanced Assessments, K-12 Center at ETS, ss.7-8.
  • KUTLU, Ömer, YILDIRIM, Özen, BİLİCAN, Safiye, ve KUMANDAŞ, Hatice (2011). “İlköğretim5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamada Başarılı Olup-Olmama Durumlarının Kestirilmesinde Etkili Olan Değişkenlerin İncelenmesi”, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, C.2,S.1, ss.132-139.
  • KAYNAK, Tuğray, ADAL, Zeki,ATAAY, İsmail, UYARGİL, Cavide, SADULLAH, Ahmet, ACAR, Cevat, A. ÖZÇELİK, Oya, DÜNDAR, Gönen, ULUHAN, Reha (2000). İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, İstanbul.
  • TURNER, Ross, ADAMS, Raymond, J. (2007). “The Programme for International Student Assessment: An Overview” Journal of Applied Measurement, C.8,S.3, ss.237-248.
  • PARDO, Laura,S. (2004), “What Every Teacher Needs to Know About Comprehension”, The Reading Teacher, C.58, S.3, ss.272-280.
  • POTTER, James (2005), Media Literacy, Third Eddition,Sage Publications, CA. Partnership For 21st Century Skills, (P21). (2013). Framework For 21st Century Learning.
  • ROE, Betty, SMİTH, Sandra, H.,BURNS, Paul. C. (2011). Teaching Reading in Today’s Elementary Schools, Cengage Learning,Canada.
  • SALLABAŞ, M. Eyyüp (2012). “Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Öz Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi”, TSA, C.16, S.2, ss.269-290.
  • SALLABAŞ, M. Eyyüp (2008). “İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumları ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişki”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.9,S.16, ss.141-155.
  • SİDEKLİ, Sabri (2005), İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öğretici ve Öyküleyici Metinlere Göre Okuduğunu Anlama Becerilerinin Sınanması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi),Ankara.
  • ŞAD, Süleyman Nihat ve ŞAHİNER, Yusuf Kenan (2016). “Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sistemine İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Veli Görüşleri”, İlköğretim Online, C.15, S.1, ss.53-76.
  • TRILLING, Bernie, FADEL, Charles (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times, John Wiley & Sons, San Francisco.
  • ULUYOL, Çelebi, ERYILMAZ, Selami (2015). “21. Yüzyıl Becerileri Işığında FATİH Projesi Değerlendirmesi”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.35, S.2, ss. 209-229.
  • YALÇIN, Seher (2018). “21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C.51, S.1, ss. 183- 201. YAZICI, Kubilay (2006). “Sosyal Bilgiler ve Okuma Becerileri”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.26, S.1, ss.273- 283.
  • YILMAZ, Muamber (2008). “Türkçede Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme Yolları/The Developing Methods of Reading Comprehension Skills in Turkish”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C.5,S.9, ss.131-139.
  • PISA(2003),01.03.2019 tarihinde http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/PISA- 2003-Ulusal-Nihai-Rapor.pdf adresinden alınmıştır.
  • PISA (2006), 21.03.2019 tarihinde http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/ PISA2006-Ulusal-Nihai-Rapor.pdf adresinden alınmıştır.
  • PISA(2009), 21.03.2019 tarihinde http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/PISA- 2009-Ulusal-On-Rapor.pdf adresinden alınmıştır.
  • PISA (2012), 15.03.2019 tarihinde http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/12/pi- sa2012-ulusal-on-raporu.pdf adresinden alınmıştır.
  • PISA(2015), 15.03.2019 tarihinde http://odsgm.meb.gov.tr/test/analizler/docs/PISA/ PISA2015_Ulusal_Rapor.pdf adresinden alınmıştır.
Yıl 2019, TEMEL EĞİTİM, 595 - 615, 30.12.2019

Öz

Kaynakça

  • ALBAYRAK, M. (2001). “İlköğretim Okullarının 1. Kademesinden 11. Kademesine Geçişte Matematik Eğitimi ile İlgili Ortaya Çıkan Problemler” IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Kongre Kitabı, MEB Basımevi, Ankara, ss. 513-517.
  • ALTUN, Murat, GÜMÜŞ AYDIN, Nalan, AKKAYA, Recai, BOZKURT, Işıl,ÜLGERKOZAKLI,Tuğçe (2018). “Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Beceri Düzeylerinin İncelenmesi”, Technology, C.1,S.1,ss. 66-88.
  • AYSIT, Tansel(2009). “Türkiye’de Okullaşma Oranları ve Eğitimin Getirisi”, Düşün Dergisi, S.14, ss. 25-29.
  • BAĞLI, Melike Türkân (2013). “Ara-Disiplin Olarak Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi: İlköğretim Öğrencilerinin İnsan Haklarına İlişkin Görüşleri”, Eğitim ve Bilim, C. 38, S.169, ss.296-310.
  • BALLI, Ayça Gizem, İNKE, Hakan (2017,Mayıs). “PISA anketi 2015 sonuçlarından Yola Çıkarak Türkiye’de Eğitimin Son 20 Yıl İçin Bir Değerlendirmesi” ,V. Anadolu International Conference in Economics, Eskişehir,Türkiye.
  • BARRO, Robert Joseph, LEE, Jong-Wha (1994, June). “Sources of Economic Growth”, Carnegie- Rochester Conference Series on Public Policy, North-Holland , S.40, ss. 1-46.
  • BATUR, Zekerya (2012). “Divânü Lûgati’t-Türk’te Anlama ve Anlatma Becerilerine İlişkin Örnekler”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, C.7, S.2, ss.219-231.
  • BAYAT, Nihat, ŞEKERCİOĞLU, Güçlü, BAKIR, Sinem (2014). “Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi”, Eğitim ve Bilim, C.39,S.176, ss.457-466.
  • BECKER, Gary, Stanley, MURPHY, Kevin Miles,TAMURA, Robert (1990). “Human Capital, Fertility, and Economic Growth”, Journal of Political Economy, C.98,S.5,Bölüm.2, ss.12- 37.
  • BLOOM, Benjamin Samuel(1995).İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme (Çev. D. Ali Özçelik), Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • BRACEY, Gerald Watkins (2004). “International Comparisons: Less Than Meets The Eye?”,Phi Delta Kappan, C.85,S.6, ss. 477-478.
  • CARTER, Carol,BISHOP, Joyce,KRAVITS,Sarah (2002), Keys to Effective Learning, Printice Hall,New Jersey.
  • ÇELEBİ, Nurhayat, GÜNER, Halim, TAŞÇI KAYA, Gülşah ve KORUMAZ, Mithat (2014). “Neoliberal Eğitim Politikaları ve Eğitimde Fırsat Eşitliği Bağlamında
  • Uluslararası Sınavların (PISA, TIMSS ve PIRLS) Analizi”, C.3, S.3, ss.33-74. ÇİFCİ, Musa (2006). “Eleştirel Okuma”, Belleten-I, ss.55-80. ÇOBAN, Abdullah (2016). “Türkçe Eğitimi ve Öğretiminin Sorunları”, Journal of Turkish Language and Literature, V. 2, I. 1, p.121-138.
  • DOĞAN, Nuri ve SEVİNDİK, Hatice (2011). “İlköğretim 6. Sınıflar İçin Uygulanan Seviye Belirleme Sınavı’nın Uygunluk Geçerliği”, Eğitim ve Bilim, C.36, S.160, ss.209-319.
  • DOĞAN, Yusuf (2003). “Türkçe Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Yazma Becerileri”, TÜBAR-XIII, ss.181-201.
  • GÖKSÜN, Derya Orhan ve KURT, Adile,Aşkım (2017). “Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Öğrenen Becerileri Kullanımları ve 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Kullanımları Arasındaki İlişki”, Eğitim ve Bilim, C.42, S.190, ss.107-130.
  • GÜNEŞ, Firdevs (2012). “Öğrencilerin Düşünme Becerilerini Geliştirme”, TÜBAR-XXXII, ss.127- 146.Güneş, Firdevs (2004). Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi, Ocak Yayınları, Ankara. GÜR, Bekir S., ÇELİK, Zafer, COŞKUN, İpek (2013). “Türkiye’de Ortaöğretimin Geleceği:Hiyerarşi mi Eşitlik mi?”, Seta Analiz, S.69, ss.1-26.
  • GYLFASON, Thorvaldur (2001). “Natural Resources, Education and Economic Development”, European Economic Review, C.45,S.4-6, ss.847-859.
  • HANUSHEK, Eric. A.,WÖßMANN, Ludger (2007,February). “The Role of Education Quality for Economic Growth” World Bank Policy Research Working Paper 4122, The World Bank.
  • HARRIS, Albert J. ve SIPAY R. Edward (1990). How to Increase Reading Ability. (Ninth Edition), Longman ,New York. http://www.oecd.org/about/
  • NELSON, R., Richard, PHELPS, Edmund,S. (1966). “Investment in Humans, Technological Diffusion, and Economic Growth”, The American Economic Review, C.56,S.1/2, ss69-75.
  • KUTLUCA CANBULAT, Ayşe Nur (2013). “Ses Temelli Cümle Yöntemi ile İlk Okuma Yazma Öğretiminde Anlamlı Okumayı Etkileyen Unsurlar”, Mediterranean Journal of Humanities, C.III, S.2, ss.173-191.
  • KURUDAYIOĞLU, Mehmet,TÜZEL, Sait (2010). “21. Yüzyıl Okuryazarlık Türleri, Değişen Metin Algısı ve Türkçe Eğitimi”, Türklük Bilimi Araştırmaları, S.28, ss.283-298.
  • Kylonen, Patrick, C. (2012,May). “Measurement of 21st Century Skills Within the Common Core State Standards”, Paper presented at the Invitational Research Symposium on Technology Enhanced Assessments, K-12 Center at ETS, ss.7-8.
  • KUTLU, Ömer, YILDIRIM, Özen, BİLİCAN, Safiye, ve KUMANDAŞ, Hatice (2011). “İlköğretim5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamada Başarılı Olup-Olmama Durumlarının Kestirilmesinde Etkili Olan Değişkenlerin İncelenmesi”, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, C.2,S.1, ss.132-139.
  • KAYNAK, Tuğray, ADAL, Zeki,ATAAY, İsmail, UYARGİL, Cavide, SADULLAH, Ahmet, ACAR, Cevat, A. ÖZÇELİK, Oya, DÜNDAR, Gönen, ULUHAN, Reha (2000). İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, İstanbul.
  • TURNER, Ross, ADAMS, Raymond, J. (2007). “The Programme for International Student Assessment: An Overview” Journal of Applied Measurement, C.8,S.3, ss.237-248.
  • PARDO, Laura,S. (2004), “What Every Teacher Needs to Know About Comprehension”, The Reading Teacher, C.58, S.3, ss.272-280.
  • POTTER, James (2005), Media Literacy, Third Eddition,Sage Publications, CA. Partnership For 21st Century Skills, (P21). (2013). Framework For 21st Century Learning.
  • ROE, Betty, SMİTH, Sandra, H.,BURNS, Paul. C. (2011). Teaching Reading in Today’s Elementary Schools, Cengage Learning,Canada.
  • SALLABAŞ, M. Eyyüp (2012). “Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Öz Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi”, TSA, C.16, S.2, ss.269-290.
  • SALLABAŞ, M. Eyyüp (2008). “İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumları ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişki”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.9,S.16, ss.141-155.
  • SİDEKLİ, Sabri (2005), İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öğretici ve Öyküleyici Metinlere Göre Okuduğunu Anlama Becerilerinin Sınanması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi),Ankara.
  • ŞAD, Süleyman Nihat ve ŞAHİNER, Yusuf Kenan (2016). “Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sistemine İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Veli Görüşleri”, İlköğretim Online, C.15, S.1, ss.53-76.
  • TRILLING, Bernie, FADEL, Charles (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times, John Wiley & Sons, San Francisco.
  • ULUYOL, Çelebi, ERYILMAZ, Selami (2015). “21. Yüzyıl Becerileri Işığında FATİH Projesi Değerlendirmesi”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.35, S.2, ss. 209-229.
  • YALÇIN, Seher (2018). “21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C.51, S.1, ss. 183- 201. YAZICI, Kubilay (2006). “Sosyal Bilgiler ve Okuma Becerileri”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.26, S.1, ss.273- 283.
  • YILMAZ, Muamber (2008). “Türkçede Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme Yolları/The Developing Methods of Reading Comprehension Skills in Turkish”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C.5,S.9, ss.131-139.
  • PISA(2003),01.03.2019 tarihinde http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/PISA- 2003-Ulusal-Nihai-Rapor.pdf adresinden alınmıştır.
  • PISA (2006), 21.03.2019 tarihinde http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/ PISA2006-Ulusal-Nihai-Rapor.pdf adresinden alınmıştır.
  • PISA(2009), 21.03.2019 tarihinde http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/PISA- 2009-Ulusal-On-Rapor.pdf adresinden alınmıştır.
  • PISA (2012), 15.03.2019 tarihinde http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/12/pi- sa2012-ulusal-on-raporu.pdf adresinden alınmıştır.
  • PISA(2015), 15.03.2019 tarihinde http://odsgm.meb.gov.tr/test/analizler/docs/PISA/ PISA2015_Ulusal_Rapor.pdf adresinden alınmıştır.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zekerya Batur 0000-0002-7918-5305

Mustafa Ulutaş 0000-0001-8876-9591

Tuğba Nur Beyret 0000-0002-5039-7734

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 TEMEL EĞİTİM

Kaynak Göster

APA Batur, Z., Ulutaş, M., & Beyret, T. N. (2019). 2018 LGS TÜRKÇE SORULARININ PISA OKUMA BECERİLERİ HEDEFLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 595-615.