Bu çalışmada, Covid-19 pandemi sürecinde bir süreliğine Türkiye’de aktif olarak uygulamaya geçirilen EBA TV ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA) vasıtasıyla verilen evde uzaktan eğitim kapsamında ilkokul öğrenci velilerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Anket, 2019-2020 eğitim-öğretim yılının bahar yarıyılında Karadeniz bölgesinin bir ilinde, çocukları devlet ilkokullarında öğrenimine devam etmekte olan 257 veliye uygulanmıştır. Velilerin konu ile ilgili görüşlerini belirlemek amaçlı nitel ve nicel araştırma desenlerinin beraber kullanıldığı karma yöntemden faydalanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından oluşturulan 30 tek yanıtlı çoktan seçmeli ve iki açık uçlu sorudan oluşan çevrimiçi bir web anket kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler betimsel istatistik ile nitel veriler ise içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Toplanan verilerin analiz sonuçlarına göre; katılımcıların yarısına yakınının üniversite mezunu oldukları belirlenmiştir. Web ankete katılan veliler büyük oranda evde uzaktan eğitimin bu süreçteki en iyi çözüm olduğunu, derslerin içeriğini, süresini ve hızını uygun bulduklarını belirtmişlerdir. Katılımcı veliler derslerin verimli geçtiğini ve çocuklarının aktif dinleyici olduklarını ifade etmişlerdir. Veliler, çocuklarının endişe içinde olduklarını fakat sınıf öğretmenleriyle iletişim halinde olduklarını gerektiğinde de öğretmenlerinden yardım alabildiklerini belirtmişlerdir. Veliler bir günde iki dersin az olduğunu, ders esnasında çocukların çevresel faktörler sebebiyle dikkatlerinin dağıldığını, ödev verilmediği için derslerin tekrar edilmediğini, dersleri TV’den izleyebildiklerini fakat telefondan bağlantı sorunu yaşadıklarını vurgulamışlardır.
Covid-19 pandemisi ilkokul öğrencileri veli EBA uzaktan eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM |