Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE OPINIONS OF HIGH SCHOOL TEACHERS ON DISTANCE LEARNING WHICH IS CARRIED OUT THROUGH EBA (EDUCATIONAL INFORMATICS NETWORK) DURING COVID-19 PANDEMIC PERIOD

Yıl 2020, SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM, 323 - 342, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702

Öz

Kaynakça

  • ADIYAMAN, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1 (1), 92-97.
  • AKDEMİR, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
  • AYVACI, H. Ş., Bakırcı, H. ve Başak, M. H. (2014). Fatih Projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 21-47.
  • BAL, H. ve Boz, M. S., (2017). EBA’nın kullanılabilirlik düzeyinin ölçülmesi. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/06103543_SERPYLhYLYA_HOCA.pdf adresinden erişilmiştir.
  • BAL. M. ve Uslu, E. (2018). Türkçe öğretim sürecinde dijital bölünme. Sakarya University Journal of Education, 8(1), 228-245.
  • BAZ, F. Ç. (2016). Teknik, donanım ve içerik yönüyle Fatih Projesinin değerlendirilmesi. Gümüshane University Electronic Journal Of The Institute Of Social Science / Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 7(15), 196-209. Doi:10.17823/gusb.71
  • BOZKURT, A. (2016). Bağlantıcı kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşim örüntüleri ve öğreten-öğrenen rollerinin belirlenmesi. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı. Eskişehir.
  • DURMUŞÇELEBİ, M. ve Temircan, S. (2017). Eğitim Bilişim Ağı’ndaki materyallerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 7(13). 634-652.
  • EKİCİ, S. T. ve Yılmaz, B. T. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • GÜLLÜPINAR, F., Kuzu, A., Dursun, ÖÖ., Kurt, AA. ve Gültekin M. (2013). Milli Eğitimde teknoloji kullanımı ve sonuçları: velilerin bakış açısından Fatih Projesi’nin pilot uygulamasının değerlendirilmesi, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 195-216.
  • KANA, F. ve Aydın, V. (2017). Ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağı hakkında görüşleri, Journal of Social And Humanities Sciences Research, 4 (13), 1494-1504.
  • KARATEKİN, K., Elvan, Ö. ve Öztürk, D. (2015). Sosyal Bilgiler ve Sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesi hakkındaki düşünceleri. International Journal of Eurasia Social Sciences / Uluslararasi Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 81-114.
  • KARPENKO, M. P. (2008). The emergence and development of distance education. Russian Education and Society. 50 (3), 45–56.
  • KAYA, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem A.
  • KOCAOĞLU, B. Ü. ve Akgün, Ö. E. (2015). Lise öğretmenlerinin Fatih Projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançları. Ines Journal, 2(4), 259-276.
  • KURTDEDE FİDAN, N., Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı'ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri. (Turkish). Journal Of International Social Research, 9(45), 626-637. doi:10.17719/jisr.20164520642
  • MEB, (2020a). Uzaktan eğitim için uydu frekans ve yayın platformları bilgileri. http://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-icin-uydu-frekans-ve-yayin-platformlari-bilgileri/haber/20565/tr adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2020b). EBA’da canlı sınıfla eğitim başlıyor. http://www.meb.gov.tr/ebada-canli-sinifla-egitim-basliyor/haber/20602/tr adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2020c). Türkiye koronavirüs salgınında ulusal çapta uzaktan eğitim veren 2 ülkeden biri. http://www.meb.gov.tr/turkiye-koronavirus-salgininda-ulusal-capta-uzaktan-egitim-veren-2-ulkeden-biri/haber/20618/tr adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2020d). FATİH projesinin kapsamı, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden 03.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • MEB, (2020e). LGS’ye katılacak öğrencilere 1000 soruluk destek paketi. http://www.meb.gov.tr/lgsye-katilacak-ogrencilerimize-1000-soruluk-ikinci-destek-paketi/haber/20839/tr adresinden 06. 05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • MERRİAM, S. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çeviri Editörü), Ankara: Nobel.
  • MİLES, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • ODABAŞ, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi bölümleri, Türk Kütüphaneciliği 17 (1), 22-36.
  • PATTON, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). London: Sage Publications, Inc.
  • TÜRKER, A. ve Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 244-254.
  • UNESCO (2020). Teacher Task Force calls to support 63 million teachers touched by the KOVİD-19 crisis. Retreived from https://en.unesco.org/news/teacher-task-force-calls-support-63-million-teachers-touched-Kovid-19-crisis
  • YILDIRIM, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7.baskı). Ankara: Seçkin.

COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) ÜZERİNDEN YÜRÜTÜLEN UZAKTAN EĞİTİMLERLE İLGİLİ LİSE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2020, SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM, 323 - 342, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702

Öz

Bu çalışmada; Kovid-19 pandemi sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden gerçekleştirilen uzaktan eğitimin, bu eğitimde aktif rol alan lise öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu betimsel araştırmanın verileri “Uzaktan Eğitim Sürecinde Eba Kullanımı” isimli webinara katılan öğretmenler arasından gönüllü olanlara gönderilen çevrimiçi formlarla toplanmıştır. Betimsel analize tabi tutulan veriler ışığında, uzaktan eğitim sürecinde EBA’nın etkin ve verimli kullanılabilmesinin önündeki en büyük engel internet sorunları, donanım yetersizlikleri ve öğretmenlerin sistemi kullanma noktasındaki deneyimsizlikleri ile teknoloji kullanma becerilerinin zayıflığı olarak ifade edilmiştir. EBA’nın en güçlü yönleri ise zengin içerik yapısı, öğrencilerle canlı ders yapılabilmesi, soru paylaşımı yapılabilmesi ve öğrenci kontrolünün sağlanabilmesi olarak vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • ADIYAMAN, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1 (1), 92-97.
  • AKDEMİR, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
  • AYVACI, H. Ş., Bakırcı, H. ve Başak, M. H. (2014). Fatih Projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 21-47.
  • BAL, H. ve Boz, M. S., (2017). EBA’nın kullanılabilirlik düzeyinin ölçülmesi. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/06103543_SERPYLhYLYA_HOCA.pdf adresinden erişilmiştir.
  • BAL. M. ve Uslu, E. (2018). Türkçe öğretim sürecinde dijital bölünme. Sakarya University Journal of Education, 8(1), 228-245.
  • BAZ, F. Ç. (2016). Teknik, donanım ve içerik yönüyle Fatih Projesinin değerlendirilmesi. Gümüshane University Electronic Journal Of The Institute Of Social Science / Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 7(15), 196-209. Doi:10.17823/gusb.71
  • BOZKURT, A. (2016). Bağlantıcı kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşim örüntüleri ve öğreten-öğrenen rollerinin belirlenmesi. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı. Eskişehir.
  • DURMUŞÇELEBİ, M. ve Temircan, S. (2017). Eğitim Bilişim Ağı’ndaki materyallerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 7(13). 634-652.
  • EKİCİ, S. T. ve Yılmaz, B. T. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • GÜLLÜPINAR, F., Kuzu, A., Dursun, ÖÖ., Kurt, AA. ve Gültekin M. (2013). Milli Eğitimde teknoloji kullanımı ve sonuçları: velilerin bakış açısından Fatih Projesi’nin pilot uygulamasının değerlendirilmesi, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 195-216.
  • KANA, F. ve Aydın, V. (2017). Ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağı hakkında görüşleri, Journal of Social And Humanities Sciences Research, 4 (13), 1494-1504.
  • KARATEKİN, K., Elvan, Ö. ve Öztürk, D. (2015). Sosyal Bilgiler ve Sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesi hakkındaki düşünceleri. International Journal of Eurasia Social Sciences / Uluslararasi Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 81-114.
  • KARPENKO, M. P. (2008). The emergence and development of distance education. Russian Education and Society. 50 (3), 45–56.
  • KAYA, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem A.
  • KOCAOĞLU, B. Ü. ve Akgün, Ö. E. (2015). Lise öğretmenlerinin Fatih Projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançları. Ines Journal, 2(4), 259-276.
  • KURTDEDE FİDAN, N., Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı'ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri. (Turkish). Journal Of International Social Research, 9(45), 626-637. doi:10.17719/jisr.20164520642
  • MEB, (2020a). Uzaktan eğitim için uydu frekans ve yayın platformları bilgileri. http://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-icin-uydu-frekans-ve-yayin-platformlari-bilgileri/haber/20565/tr adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2020b). EBA’da canlı sınıfla eğitim başlıyor. http://www.meb.gov.tr/ebada-canli-sinifla-egitim-basliyor/haber/20602/tr adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2020c). Türkiye koronavirüs salgınında ulusal çapta uzaktan eğitim veren 2 ülkeden biri. http://www.meb.gov.tr/turkiye-koronavirus-salgininda-ulusal-capta-uzaktan-egitim-veren-2-ulkeden-biri/haber/20618/tr adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2020d). FATİH projesinin kapsamı, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden 03.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • MEB, (2020e). LGS’ye katılacak öğrencilere 1000 soruluk destek paketi. http://www.meb.gov.tr/lgsye-katilacak-ogrencilerimize-1000-soruluk-ikinci-destek-paketi/haber/20839/tr adresinden 06. 05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • MERRİAM, S. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çeviri Editörü), Ankara: Nobel.
  • MİLES, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • ODABAŞ, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi bölümleri, Türk Kütüphaneciliği 17 (1), 22-36.
  • PATTON, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). London: Sage Publications, Inc.
  • TÜRKER, A. ve Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 244-254.
  • UNESCO (2020). Teacher Task Force calls to support 63 million teachers touched by the KOVİD-19 crisis. Retreived from https://en.unesco.org/news/teacher-task-force-calls-support-63-million-teachers-touched-Kovid-19-crisis
  • YILDIRIM, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7.baskı). Ankara: Seçkin.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdullah Türker 0000-0003-3839-2735

Erkan Dündar 0000-0003-0807-0030

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM

Kaynak Göster

APA Türker, A., & Dündar, E. (2020). COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) ÜZERİNDEN YÜRÜTÜLEN UZAKTAN EĞİTİMLERLE İLGİLİ LİSE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702

Cited By




































Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.53444/deubefd.970496