Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin çevrimiçi uzaktan eğitim rol ve yeterlilik algılarının, öğretmenlerin cinsiyet ve öğretmenlik deneyimi sürelerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ve öğretmenlerin yaşları ile bu rol ve algılar arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Araştırmaya %42.75’i kadın, %57.25’i erkek olmak üzere Mersin ilinde görev yapan toplam 138 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Araştırmaya katılan kadın (x̅= 42.54, SS= 10.13) ve erkek (x̅= 42.63, SS= 6.50) öğretmenlerin yaş ortalaması 42.59 (SS= 8.22) olarak bulunmuştur. Araştırmada veri toplamak amacı ile Kişisel Bilgi Formu ve 14 maddeden oluşan ve 5’li Likert tipinde hazırlanmış Çevrimiçi Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyet ve öğretmenlik deneyimi sürelerine göre çevrimiçi uzaktan eğitim rol ve yeterlik algısı toplam algı, iletişimci rolü, sosyal rol ve pedagojik rol algıları puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını; beden eğitimi öğretmenlerinin yaşları ve çevrimiçi uzaktan eğitim rol ve yeterlik algısı toplam puanları, iletişimci rolü, sosyal rol ve pedagojik rol algıları arasında istatistiksel olarak düşük ve orta düzeyde negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Sonuç olarak bu bulgular, beden eğitimi öğretmenlerinin çevrimiçi uzaktan eğitime yönelik rol ve yeterlik algılarının yüksek olduğunu ve bu rol ve yeterlik algısının cinsiyet ve öğretmenlik deneyimi sürelerine göre farklılaşmadığını, ancak yaş ile ilişkisi olduğunu göstermiştir.
Çevrimiçi uzaktan eğitim teknoloji teknolojik yeterlik beden eğitimi
The purpose of this study was to examine whether the physical education teachers' perceptions of roles and competencies in online distance learning and competencies differ according to teachers' gender and years of teaching experience; and whether there is a relationship between teachers' ages and these perceived roles and competencies. In total, 138 physical education teachers (42.75% female and 57.25% male) working in Mersin province participated in the study. The average age of the female (x̅= 42.54, SD= 10.13) and male (x̅= 42.63, SD= 6.50) teachers participating in the study was found to be 42.59 (SD = 8.22). In the present study, Personal Information Form and a 5 point Likert type Teachers’ Roles and Competencies in Online Distance Learning Scale, consisting of 14 items, were used to collect data. The findings of the study showed that there was no statistically significant difference between the online distance education role and competence perception, total perception of the online distance education role and competency perception, communication role, social role, and pedagogical role perception scores of physical education teachers according to their gender and years of teaching experience; but a statistically low to moderate significant correlation was found between the ages of physical education teachers and their perception of online distance learning roles and competencies, their communication role, social role, and pedagogical role perceptions. In conclusion, These findings showed that physical education teachers' perceptions of roles and competencies towards online distance learning were high and this role and competence perception did not differ according to gender and year of teaching experience, but it was related to age.
Online distance learning technology technolojical competency physcial education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM |