Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVİD-19 SALGIN SÜRECİNDE UZAKTAN YABANCI DİL EĞİTİMİ: HAZIRLIK SINIFI ÖĞRENCİLERİ PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2020, SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM, 1079 - 1090, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.788274

Öz

Küresel COVID-19 salgını sırasında ülkeler tarafından çeşitli eylem planları alınmıştır. Eğitim programlarının askıya alınması kararı atılan adımlardan biridir. Bilgisayarlar ve internet, modern yüzyılda tüm öğrencilerin bir yüz yüze programa veya okula gitmesine gerek kalmadan evde eğitimlerini devam ettirme gücüne sahiptir. Genel olarak uzaktan eğitim, bir veya başka bir nedenle yüz yüze kurslara veya programlara katılamayan öğrencilere hizmet eder. Öğrenciler evde veya ofiste kalır ve kursu takip eder. Başka bir deyişle, kendi öğrenmelerinden sorumludurlar. Bu çalışma, uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet düzeyini ve Covid-19 süreci boyunca yürütülen uzaktan eğitim derslerine yönelik değerlendirmelerini araştırmaktadır. Bu amaçla İngilizce hazırlık programındaki 50 öğrenciye Likert tipi bir ölçek uygulanmıştır. Ayrıca anketten toplanan verileri doğrulamak için yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin büyük çoğunluğunun uzaktan İngilizce derlerinden memnun olduğunu göstermişitr; bununla birlikte verilen bu uzaktan İngilizce hazırlık eğitiminin bazı yönleri tatmin edici bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Arslan, R., Bircan, H. & Eroğlu H. (2019) Cumhuriyet Üniversitesi'nde Uzaktan Eğitimde Sunulan Derslere Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(2), 409-427.
  • Di̇kmen, S , Bahçeci̇, F . (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği.Turkish Journal of Educational Studies , 7 (2) , 78-98 . DOI: 10.33907/turkjes.721685
  • Ekmekçi, E. (2015). Distance education in foreign language teaching: evaluations from the perspectives of freshman students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 390-397.
  • Işık, A. H., Karakış, R. & Güler, İ. (2010). Post-graduate students’ attitudes towards distance learning. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9 , 218–222.
  • Sole, C. R. & Hopkins, J. (2007). Contrasting Two Approaches to Distance Language Learning, Distance Education, 28(3), 351-370, DOI: 10.1080/01587910701611369.
  • Tutku, E., Ilıman, E., & Dönmez, E. (2020). Bireylerin Sağlik Anksiyetesi Düzeyleri İle Covid-19 Salgini Kontrol Algisinin Karşilaştirilmasi. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(1), 139-154.
  • Wang, C., Cheng, Z., Yue, XG ve McAleer, M. (2020). Risk Management of Covid-19 by Universities in China. Journal of Risk and Financial Management,13: 36-42. WHO.(2020).
  • White, C. (2006). Distance learning of foreign languages. Language Teaching, 39, pp 247-264 doi:10.1017/ S0261444806003727. https://www.washington.edu/oea/pdfs/course_eval/FormI.pdf. Retrieved on August, 28, 2014.
  • YÖK Değerlendirme Raporu.(2020, 3 Mayıs). Uzaktan Eğitime Yönelik Değerlendirme. 25 Temmuz 2020 tarihinde https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitime-yonelik- degerlendirme.aspx adresinden erişilmiştir.

FOREIGN LANGUAGE EDUCATION DURING COVID-19 PANDEMIC: AN EVALUATION FROM THE PERSPECTIVES OF PREPARATORY CLASS STUDENTS

Yıl 2020, SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM, 1079 - 1090, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.788274

Öz

A variety of action plans have been taken by countries during the global outbreak of COVID-19. The decision to suspend educational programs is one of the steps taken. Computers and the Internet have the power to study at home without the need for all learners to join a standard face-to-face program in the modern century. In general, distance learning, some of which call it open learning primarily serves students who for one or another reason are unable to attend face-to-face programs. This study explores the level of satisfaction of distance learning students and evaluations of distance learning courses conducted during the Covid-19 process. For this aim, a Likert-type questionnaire was applied to 50 students of the English preparatory program. Besides, structured interviews were used to validate the data collected from the questionnaire. The findings of the study showed that a large majority of learners were pleased with the distance English courses; nonetheless, some aspects of the synchronous were not satisfactory.

Kaynakça

  • Arslan, R., Bircan, H. & Eroğlu H. (2019) Cumhuriyet Üniversitesi'nde Uzaktan Eğitimde Sunulan Derslere Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(2), 409-427.
  • Di̇kmen, S , Bahçeci̇, F . (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği.Turkish Journal of Educational Studies , 7 (2) , 78-98 . DOI: 10.33907/turkjes.721685
  • Ekmekçi, E. (2015). Distance education in foreign language teaching: evaluations from the perspectives of freshman students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 390-397.
  • Işık, A. H., Karakış, R. & Güler, İ. (2010). Post-graduate students’ attitudes towards distance learning. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9 , 218–222.
  • Sole, C. R. & Hopkins, J. (2007). Contrasting Two Approaches to Distance Language Learning, Distance Education, 28(3), 351-370, DOI: 10.1080/01587910701611369.
  • Tutku, E., Ilıman, E., & Dönmez, E. (2020). Bireylerin Sağlik Anksiyetesi Düzeyleri İle Covid-19 Salgini Kontrol Algisinin Karşilaştirilmasi. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(1), 139-154.
  • Wang, C., Cheng, Z., Yue, XG ve McAleer, M. (2020). Risk Management of Covid-19 by Universities in China. Journal of Risk and Financial Management,13: 36-42. WHO.(2020).
  • White, C. (2006). Distance learning of foreign languages. Language Teaching, 39, pp 247-264 doi:10.1017/ S0261444806003727. https://www.washington.edu/oea/pdfs/course_eval/FormI.pdf. Retrieved on August, 28, 2014.
  • YÖK Değerlendirme Raporu.(2020, 3 Mayıs). Uzaktan Eğitime Yönelik Değerlendirme. 25 Temmuz 2020 tarihinde https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitime-yonelik- degerlendirme.aspx adresinden erişilmiştir.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kübra Şendoğan 0000-0002-9485-1943

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM

Kaynak Göster

APA Şendoğan, K. (2020). FOREIGN LANGUAGE EDUCATION DURING COVID-19 PANDEMIC: AN EVALUATION FROM THE PERSPECTIVES OF PREPARATORY CLASS STUDENTS. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1079-1090. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788274