Öğretmenler toplumların istediği nitelikli insan gücüne sahip olmada, bireylerin toplumsal yaşama uyum sağlamasında, toplumun sosyal ve teknolojik bir takım değişimlere uyum sağlamasında önemli görevler üstlenmektedir. TALIS (Teaching and Learning International Survey)-Uluslararası öğrenme ve öğretim anketi öğretmenlerle ilgili uluslararası düzeyde yürütülen araştırmalardan biridir. Bu araştırmanın amacı TALIS 2018 anket verilerinden hareketle Türkiye’de bu araştırmaya katılan ilkokul öğretmenlerinin öğretmen olma motivasyonları, öğretmenliğe ilişkin öz yeterlilik inançları, yenilikçilik algıları ve iş memnuniyetlerinin incelenmesidir. Araştırma nedensel karşılaştırma modelindedir. Çalışmanın örneklemini 3204 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t testi, ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin öğretmen olma motivasyonlarının, yenilikçiliklerinin ve iş memnuniyetlerinin orta düzeyde olduğu, öz yeterlilik inançlarının ise yüksek olduğu bulunmuştur.
Öğretmen olma motivasyonu öz yeterlik inancı yenilikçilik iş memnuniyeti ilkokul öğretmenleri ilkokul öğretmenleri
Teachers have important roles in having the qualified manpower required by the society, in adapting individuals to social life, and in adapting the society to a number of social and technological changes. TALIS (Teaching and Learning International Survey) is one of the international studies on teachers. The purpose of this study is to examine the motivations to be a teacher, teaching self-efficacy beliefs, innovation perceptions and job satisfaction of teachers participating to TALIS 2018 survey in Turkey. The study was conducted on causal comperative. The sample was 3204 elementary school teachers. Descriptive statistics, independent samples t test, ANOVA were conducted in the analysis of the data. As a result of the study, it was found that primary school teachers’ motivation to be a teacher, innovativeness and job satisfaction were moderate, while their self-efficacy beliefs were high.
motivation to be a teacher teaching self-efficacy innovativeness job satisfaction primary school teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 235 |