Bu çalışmada Covid-19 süreci nedeniyle acil durum önlemi olarak görülen çevrim içi canlı derslerde öğrencilerin etik dışı davranışlarının ve bu davranışlara yönelik çözüm önerilerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada maksimum çeşitlilik sağlanarak 20 öğretmenden oluşan bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Bu grupta yer alan öğretmenlerle dijital ortam üzerinden yarı yapılandırılmış açık uçlu sorulardan oluşan görüşmeler yapılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucu elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonucu genel olarak değerlendirildiğinde, katılımcı öğretmenlerin dersin akışını engelleyen durumları etik dışı davranış olarak belirlenmiştir. Bu davranışların birçoğu yüz yüze eğitimde de görülebilen etik dışı davranışlar olmakla birlikte çevrim içi canlı derslere özgü “hayalet öğrenci” ve “ailenin derse müdahalesi” gibi etik dışı davranışlar da tespit edilmiştir. Katılımcılar, etik dışı davranışları önlemek amacıyla tıpkı yüz yüze eğitimde olduğu gibi kurallara uyulması gerektiğini belirtmiştir.
In this study, it was aimed to examine the unethical behaviors of students in "live online" lessons, which are seen as an emergency measure due to the Covid-19 process, and the solution suggestions for these behaviors according to the teachers' opinions. In this study in which qualitative research method was used, a sample group of 20 teachers was formed by providing maximum diversity. Interviews consisting of semi-structured open-ended questions over digital media were conducted with the teachers in this group. The data obtained as a result of the interviews were analyzed by content analysis method. When the result of the research is evaluated in general, the participant teachers evaluated the situations that prevent the flow of the lesson as unethical behavior. Although many of these behaviors are unethical behaviors encountered in face-to-face education, unethical behaviors such as "ghost student" and "family's intervention to the lesson" specific to online lessons. Participants stated that the rules should be followed in order to prevent unethical behavior, as in face-to-face training.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 235 |