Kaliteli eğitimin bir bileşeni olarak etkili öğretim geleneksel eğitim anlayışında öğrencilerin sınav başarısı ile birebir eşlenirken günümüzde etkili öğretim uygulamaları çok daha kapsamlı olarak ele alınmaktadır. Eğitim-öğretim süreçlerindeki bu yenilikçi bakış açısı doğrultusunda öğretmenlerin öğretim pratiklerinde de yenilikler ve gelişimler söz konusudur. Öğretmenlerin mevcut öğretim uygulamalarında değişiklikler ve yeni uygulamalara uyum sağlaması noktasında mesleki gelişime ihtiyaç duydukları açıktır ve bu ihtiyaç pek çok disiplin alanı için geçerli olduğu gibi matematik öğretmenleri için de geçerlidir. Bu çalışmada matematik öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine yönelik bir model matematik koçluğu ele alınmıştır. Çalışmada uluslararası alan yazında büyük ölçekte koçluk, özelde ise matematik koçluğu ile ilgili çalışmalardan elde edilen bulgular ile koçluğun ne olduğu ve neden ihtiyaç duyulduğu, koçluk türleri, koçluk sürecindeki temel unsurlar, koçluk süreci ve uygulanma şekli, etkili koçluk süreci için destekleyici mekanizmalar, sürecin zorlukları ele alınmıştır. Bu bilgiler ışığında Türkiye’de matematik koçluğu sürecinde kullanılabilecek okul temelli bir mesleki gelişim modeli olarak yansıtıcı matematik koçluğu modeli önerisi geliştirilmiştir.
ders denetimi matematik koçluğu okul temelli mesleki gelişim yansıtıcı düşünme yansıtıcı koçluk
Sayın Editör, makalemizi "Denetim" konulu 2022 özel sayısı için ""Ders Denetimi" alt başlığına yönelik olarak gönderdik. Değerlendirmeleriniz için çok teşekkür ederiz. Saygılarımızla.
As a component of quality education, effective teaching is connected to students' exam success in the traditional understanding of education. However, today, effective teaching practices are handled much more comprehensively. In line with this innovative perspective in education and teaching processes, there are changes and developments in the teaching practices of teachers. It is clear that teachers need professional development to adapt to changes and new practices in existing teaching practices, and this need is valid for mathematics teachers as well as for many disciplines. In this study, a model of reflective mathematics coaching for the professional development of mathematics teachers is proposed. In the study, the findings obtained from the research studies on coaching on a large scale in the international literature, and in particular the multiplicity of mathematics, what coaching is and why it is needed, types of coaching, the basic elements of the coaching process, the coaching process and its implementation process, the supporting mechanisms for the effective coaching process and the difficulties of the process are discussed. In the light of this information, a proposal for a reflective mathematics coaching model has been developed as a school-based professional development model that can be used in the mathematics coaching process in our country.
lesson supervision mathematics coaching school-based professional development reflective thinking reflective coaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 52 Sayı: 238 |