In this study, the reflections of the K12 Skills Framework Instructional Design Model on learning environments were examined. In this context, firstly, the importance of skills in today’s education systems was examined and the structure of the existing curriculum was analyzed based on skills. Then, teaching practices related to K12 skills were evaluated. In light of these evaluations, the steps followed in the process of structuring the K12 Skills Framework Instructional Design Model, which was developed specifically for Türkiye, were described. In the study, the key elements of the final model were explained together with its sub-elements. Accordingly, it was emphasized that all elements of the model should be integrated with each other instead of in sequential order in reflecting the key elements of the model to learning environments. The key elements of the model are concretized with sample activities in different lessons in different learning contexts with different skills and dispositions. Thus, an exemplary perspective on how the K12 Skills Framework: Türkiye Integrated Model can be implemented in learning environments is presented. In the process of skill development, the importance of all teachers in learning environments working in coordination by establishing horizontal learning communities was emphasized. At the same time, it was emphasized that sharing the work done at school with families would contribute to the continuation of the skill development process in the real-life environment of the student. In conclusion, the aim of this study is to provide a framework on which activities, strategies, methods, and techniques teachers can transfer skills into practice in the light of the K12 Skills Framework Instructional Design Model. In this context, it was tried to determine the intersection points of the learning area-skill-disposition triangle, to show how these can be melted in a pot and to concretize the measurement-assessment situations to be taken as basis in the skill development process.
instructional design model skill development process conceptual skills social-emotional learning skills dispositions literacy skills
Bu çalışmada K12 Beceriler Çerçevesi Öğretim Tasarımı Modeli’nin öğrenme ortamlarına yansımaları incelenmiştir. Bu kapsamda öncelikle becerilerin günümüz eğitim sistemlerindeki önemi irdelenmiş ve mevcut programların yapısı beceriler temelinde analiz edilmiştir. Ardından K12 becerilerine ilişkin öğretim uygulamaları değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmeler ışığında Türkiye’ye özgü olarak geliştirilen K12 Beceriler Çerçevesi Öğretim Tasarımı Modeli’nin yapılandırılması sürecinde izlenen adımlar betimlenmiştir. Çalışmada nihai modelin anahtar ögeleri, alt ögeleriyle birlikte açıklanmıştır. Buna bağlı olarak, modele ilişkin anahtar ögelerin öğrenme ortamlarına yansıtılmasında sıralı bir düzen yerine tüm ögelerin birbirleriyle bütünleşik bir biçimde işe koşulması gerektiği vurgulanmıştır. Modelin ilgili ögeleri farklı derslerde, farklı öğrenme bağlamlarında, farklı beceri ve eğilimlerde örnek etkinliklerle somutlaştırılmıştır. Böylece K12 Beceriler Çerçevesi Türkiye Bütüncül Modeli’nin öğrenme ortamlarında nasıl hayata geçirilebileceğine ilişkin örnek bir bakış açısı sunulmaya çalışılmıştır. Beceri geliştirme sürecinde öğrenme ortamlarındaki tüm öğretmenlerin yatay öğrenme toplulukları kurarak eş güdüm hâlinde çalışmalarının önemi belirtilmiştir. Aynı zamanda okulda yapılan çalışmaların aileler ile paylaşılmasının, öğrencinin gerçek yaşam ortamında da beceri geliştirme sürecinin devam ettirilmesine katkı sağlayacağı vurgulanmıştır. Sonuç olarak bu çalışma ile öğretmenlerin K12 Beceriler Çerçevesi Öğretim Tasarımı Modeli ışığında becerileri hangi etkinlikler, hangi strateji, yöntem ve teknikler ile uygulamaya aktarabileceklerine ilişkin bir çerçeve sunmak hedeflenmiştir. Bu kapsamda öğrenme alanı-beceri-eğilim üçgeninin kesişim noktalarının belirlenmesine, bunların bir potada nasıl eritilebileceğinin gösterilmesine ve beceri geliştirme sürecinde temel alınacak ölçme-değerlendirme durumlarının somutlaştırılmasına çalışılmıştır.
öğretim tasarımı modeli beceri geliştirme süreci kavramsal beceriler sosyal-duygusal öğrenme becerileri eğilimler okuryazarlık becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Geliştirme |
Bölüm | Derleme Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 52 Sayı: 1 - K-12 BECERİ EĞİTİMİNDE TÜRKİYE PERSPEKTİFİ: KURAM VE UYGULAMA |