Bu araştırmada sözlü iletişimin iki yönü (dinleme ve konuşma) açısından Türk öğrencilerin
Arap dili öğrenimindeki sorunlarını ele alınmaktadır. Bu çalışmada yapılacak
anket ve saha çalışmalarına İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi hazırlık
sınıfı öğrencileri örnek olarak seçilmiştir. Bu inceleme boyunca hazırlık sınıfındaki
öğrencilerin başka kişilerle yaptıkları sözlü iletişimin iki yönü açısından (dinleme
ve konuşma) karşılaştıkları zorluklar, Arap dili öğrencilerinin şikâyetleri de göz önüne
alınarak, açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır. Böylece araştırmada bir taraftan öğrencilerin
önündeki bu zorluklar ortadan kaldırılmaya çalışılırken, diğer taraftan da Arap
dili hocalarının, başka dilleri konuşanların yaşadığı zorlukların farkına varmalarına
yardımcı olmaya çalışılmıştır. Yine bu araştırmada hazırlık sınıfı öğrencilerinin sözlü
iletişim öğreniminde karşılaştıkları zorluklar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Buradan
hareketle, Türkiye’deki diğer üniversiteleri kapsayacak şekilde aynı zorlukları genellemek
de mümkün olabilir. Daha sonra sözlü iletişim becerileri öğreniminde öğrencilerin
karşılaştıkları bütün zorluk seviyeleri belirlenmeye çalışılmıştır. Son olarak da sözlü iletişim
becerilerinin öğrenim zorluklarının çözümü için bazı öneriler sunulmuştur
Yabancı dil olarak Arapça Arapça öğretiminde/öğreniminde zorluklar Sözlü iletişim becerileri
هذا بحثٌ مختَصٌّ بكشفِ مُشكلاتِ تعلُّمِ اللغةِ العربيةِ عندَ الطُّلاب الأتراكِ من جِهةِ التَّواصُلِ الشَّفويِّ بِشِقَّيهِ:
)الاستماع والتَّحَدُّث(. وقد اختار هذا البحث طلاب السنة التحضيرية في كلية العلوم الإسلامية بجامعة كاتب جلبي، مِثا لً أجرى
عليه مجالاتِ الدّراسة والاستبيان. ومن خلال هذه الدراسة توضَّحتْ مشكلة البحث في شكوى مُتَعلِّمي اللغة العربية من صعوبة
التواصل الشفويّ )استماعاً وتكلُّماً( مع الآخرين خلال الدراسة في برنامج السنة التحضيرية بكُلّيَّة العلوم الإسلامية في جامعة
كاتب جلبي. وكذلك حاول البحثُ تذليل هذه الصعوبات أمام الطلاب من جهة، وإطلاع أساتذة اللغة العربية لغير الناطقين بها
على هذه الصعوبات من جهة أخرى. وقد سعى البحثُ إلى الكشفِ عن صعوبات تعلّم مهارات التواصل الشفويّ لدى طلاب
السنة التحضيرية في جامعة كاتب جلبي، ويُمكنُ تعميم هذه الصعوباتِ على جميع جامعات تركيا.
وسعى كذلك إلى تحديد مستوى كل صعوبة من صعوبات تعلّم مهارات التواصل الشفويّ لدى هؤلاء الطلاب، وبعد ذلك قَدَّمَ
تصوراً مقترحاً لعلاج صعوبات تعلّم مهارات التواصل الشفويّ.
الكلمات المفتاحية: صعوبات تعلم اللغة العربية – مهارات التواصل الشفوية.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar, Din Araştırmaları |
---|---|
Bölüm | Araştırma Yazıları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2016 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 3 |