Bu
çalışmada, dini kavramların öğretimi aşamalarında semantik analizler temel
alınarak yapılan öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisini araştırmak
amaçlanmıştır. Bu amaçla, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
öğrencileri ile bir kavram öğretimi çalışması yürütülmüştür. Uzman görüşleri
alınarak belirlenen bir grup dini kavramı kapsayan, yine uzman görüşleri ile
geliştirilmiş bir başarı testi, kontrol ve deney grupları olmak üzere
oluşturulan iki gurubun öğrencilerine ön test son test şeklinde uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda, dini kavramların öğretiminde semantik analizlere başvurmanın
akademik başarıyı artırdığı ve kalıcılığa müspet etkide bulunduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Yazıları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 8 |