Les conflits internationaux se sont transformés aujourd’hui non seulement en des batailles qui sont faits avec des armes mais aussi des batailles des opinions. La propagande joue un rôle important en engendrant les camps du conflit. L’application des stratégies de propagande par l’entremise de media démontre que c’est le media qui est la première source pour accéder à l’information. C’est la raison pour laquelle les recherches qui sont faits sur la représentation des événements, des crises ou des guerres sont importantes afin de comprendre le processus de formation des opinions et de l’opinion publique. Pour mieux comprendre le rôle du media, il faut examiner les messages donnés, la structure du contenu de l’information et le contexte de l’information. Ainsi, le contenu du texte de l’information, sa manchette et sa structure influencent et orientent le commentaire de l’audience. Dans cette étude, on essayera montrer qu’il existe un lien entre les cadres contournés par le media et l’opinion du public sur ces sujets parce que le media n’a pas seulement la fonction d’informer mais aussi d’influencer. Dans ce contexte, le sujet du traitement dans cette étude sera le Hamas, le vainqueur des élections Palestiniens en 2006. Le but de cette étude est de trouver un lien théorique entre le media et ses effets sur la formation de l’opinion publique et après, de révéler quelle sorte de l’opinion public se forme à propos de Hamas en examinant la façon de représentation de Hamas dans trois journaux turcs, Hürriyet, Birgün et Radikal en appliquant l’analyse critique du discours de Teun Van Dijk comme le cadre d’analyse
Hamas Opinion Publique Analyse Critique du Discours Les Élections Palestiniennes de 2006
Uluslararası uyuşmazlıklar günümüzde silahlarla yapılan savaşlar ile birlikte, düşüncelerin de kullanıldığı savaşlar haline gelmiştir. Uyuşmazlığın taraflarını en iyi şekilde çerçevelemede propaganda önemli bir role sahiptir. Günümüzün dünyasında kişilerin bilgiye ulaşmasında medyanın birincil kaynak olması, propaganda stratejilerinin medya aracılığı ile uygulanma nedenini açıklamaktadır. Bu yüzden, olayların, krizlerin ya da savaşların medyada temsili üzerinde yapılan çalışmalar düşüncelerin, daha genel anlamda kamuoyunun oluşma sürecini anlamayı sağlamaları açısından önemlidir. Medyanın rolünü daha iyi anlamak için, medyada konu ile ilgili verilen mesajlara, haberin içerik yapısına, bağlamına bakmak gereklidir. Nitekim haberin içeriği, manşeti ve yapısı izleyicinin olayı yorumlamasını etkilemektedir. Bu çalışmada medyanın gündeme taşıdığı sorunlar için çizdiği çerçeveler ile halkın bu sorunlar hakkındaki görüşleri arasında bir bağ olduğu gösterilmeye çalışılacaktır. Zira medyanın sadece bilgilendirme değil, etkileme işlevi de vardır. Bu çerçevede bu çalışmada ele alınan aktör 2006 Filistin seçimlerinden galip çıkan Hamas’tır. Çalışmanın amacı medya ve kamuoyu oluşumu arasındaki teorik bağı bulmak ve sonra Teun Van Dijk’in eleştirel söylem analizi yaklaşımını kullanarak üç Türk gazetesinde, Hürriyet, Birgün ve Radikal, seçimler hakkında çıkan haberleri analiz ederek Hamas hakkında nasıl bir kamuoyu oluştuğunu ortaya çıkarmaktır
Hamas Kamuoyu Eleştirel Söylem Analizi 2006 Filistin Seçimler
Birincil Dil | Fransızca |
---|---|
Konular | Çağdaş Orta Doğu Tarihi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |