Bilgi çağıyla birlikte, bilgiye ihtiyaç duyan, ihtiyaç duyduğu bilgiyi en doğru ve güncel hali ile hızlı biçimde temin etmek isteyen bireylerden meydana gelen bir toplum biçimi oluşmuştur. Bilgi toplumu olarak adlandırılan bu toplum, araştıran, düşünen, sorgulayan ve analiz edebilen bireylerden oluşmakta ve bilgi ihtiyacı, toplumsal yaşamın bir gereksinimi olarak ortaya çıkmaktadır. Toplumsal bilgi ihtiyacını hızlı ve güvenilir bir biçimde karşılamak, kütüphanelerin görevleri arasında yer almaktadır. Bu açıdan kütüphaneler, kişilerin bilgi kaynaklarına erişmesine olanak sağlayan kurumlardır. Bilgi toplumu ile öne- mi artan bir başka unsur, iletişim kavramıdır. İletişim, bilgi paylaşımı süreci olarak kişisel ve toplumsal yaşamı sürdürmenin temel aracı olarak kabul edilmektedir. Bu kapsamda kütüphaneler, toplumsal iletişim sürecinin gerçekleşmesine katkıda bulunan kurumlar olarak bir yandan bireylerin bilgi ihtiyacını karşıla- makta diğer yandan toplumsal iletişimin gerçekleşmesinde önemli bir rol üstlenmektedir. Zira kullanıcılar ile iletişim kurmak, kütüphanede gerçekleşen çalışmaların önemli bir parçasıdır. Tam bu noktada kütüp- haneler, önemli bir misyon üstlenerek eğitim sürecinde olan ya da olmayan herkese ve her yaş grubuna hitap eden, her çeşit bilgiyi ve bilgi kaynağını sunmasıyla toplumsal iletişimin önemli bir parçası haline gelmiştir. Derleme niteliğindeki bu çalışmanın amacı, kavramsal olarak kütüphanenin toplumsal iletişim sürecindeki rolünü irdelemek, bir kurum olarak kütüphanede gerçekleşen iletişimi ele almak, iletişim ve kütüphane kavramlarına ilişkin çeşitli saptamalarda bulunmaktır.
İletişim Kütüphane Örgütsel İletişim Sosyal İletişim Toplumsal İletişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |