Bu çalışmanın amacı gelişimi risk altında olan okul öncesi dönem çocuklarının sosyal beceri düzeylerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini, İzmir ili merkez ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokulların anasınıflarına devam eden 5–6 yaş çocukları oluşturmuştur. Araştırma grubu oluşturulurken, alt sosyo-ekonomik düzeyi temsil eden okullardaki çocuklara ulaşılmıştır. Ancak bu okullar dağınık bir şekilde bulundukları için ilçelerden Buca ve Çiğli seçilmiştir. Bu ilkokullar arasından küme örnekleme yöntemi ile Buca ve Çiğli ilçesindeki alt sosyo-ekonomik düzeydeki okullar belirlenmiştir. Belirlenen okullara devam eden, anasınıfı çocuklarından 60 kız, 75 erkek olmak üzere toplam 135, 5-6 yaş çocukları araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırma betimsel bir çalışma olup genel tarama modelline göre yapılmıştır. Araştırmada Avcıoğlu (2007) tarafından geliştirilmiş olan “4-6 Yaş Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen “Aile Demografik Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda gelişimi risk altında olan okul öncesi çocuklarının sosyal beceri düzeylerinin düşük olduğu, gelişimi risk altında olan okul öncesi çocuklarının sosyal beceri düzeylerinin engel durumlarına, ailenin sosyo-kültürel özelliklerine, çocuğun yaşadığı ortama göre farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |