Bu
araştırma, öğretmen adaylarının öğrencilerinin yenilenebilir enerji
kaynaklarına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda Düzce
Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinden elde edilen veriler araştırmanın
ana materyalini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 5’li
likert özeliğe sahip “Yenilenebilir
Enerji Kaynaklarına Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek Fen Bilgisi
öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği programında eğitim gören toplam 421 öğretmen
adayına uygulanmıştır. Ölçeğin “uygulama isteği”, “eğitimin önemi”, “ülke
çıkarları” ile “çevre bilinci ve yatırımlar” adlarında dört alt boyutu bulunmaktadır.
Elde edilen sonuçlara göre, gerek toplam puanlar açısından gerekse alt boyutlar
açısından yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutum puanlarında cinsiyet
açısından anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Ancak “uygulama isteği” alt boyutu açısından
sınıf öğretmenliği öğrencilerinin fen bilgisi öğrencilerine göre anlamlı
düzeyde daha iyi tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Sınıf düzeylerine göre
ise tüm alt boyutlarda ve toplam tutum puanında anlamlı farklılıklar
bulunmuştur.
This research was conducted to determination of attitudes on renewable energy sources of preservice teachers. In this context, the main material of the study is the data obtained from Düzce University Education Faculty students. In the research, “Attitude Scale for Renewable Energy Resources” was used as a data collection tool. The scale was applied to a total of 421 prospective teachers who were educated in Science Teaching and Classroom Teaching program. The scale has four sub-dimensions in terms of “application request”, “the importance of education”, “country interest” and “environmental awareness and investments”. According to the results, there is no significant difference in terms of gender scores in terms of total scores and sub-dimensions. However, in terms of the “application request” sub-dimensions, it was found that classroom teacher students had a significantly better attitude than science students. Significant differences were found in all factors and total attitude scores according to class levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Ek Sayı 1 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)