Dijitalleşme, sayısallaşma, yapay zekâ, makine öğrenmesi gibi kavramların konuşulduğu günümüz bilgi çağının, eğitim öğretim alanındaki en temel sorunlara henüz çare olamadığı açıkça görülmektedir. Özellikle yükseköğretimde ana bilim dalları düzeyinde oluşturulan ve katma değer oluşturması beklenen müfredatlar, programlar ve ders içerikleri bilgi çağının gerisinde seyretmektedir. Öğrencilere analitik düşünme, muhakeme, sorunu tespit etme ve çözüm bulma gibi temel kazanımların verilmesi hususu halen ihmal edilmektedir. Bu yönüyle üniversitelerin etkin kaynak yönetimleri de sekteye uğramaktadır. Bu nedenle bilgi çağının sunduğu yenilikler ve fırsatlar geri planda kalmakta, yükseköğretim seviyesindeki eğitim öğretim, potansiyelden giderek uzaklaşarak vasat altı bir çizgide devam etmektedir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe eğitimi kapsamında, katma değer oluşturacak bir eğitim öğretim modeli oluşturamama sorunu detaylı şekilde incelenecektir. Bu bağlamda çalışma kapsamında kavramsal bir çerçeve ile birlikte çok kriterli bir analize de yer verilecektir.
It is clear that today's information age, where concepts such as digitalization, digitization, artificial intelligence, machine learning are discussed, has not yet been able to address the most fundamental problems in the field of education and training. The curriculum, programs and course contents that are created at the level of major disciplines especially in higher education and expected to create added value are behind the information age. It is still neglected to give students basic gains such as analytical thinking, reasoning, problem identification and finding solutions. In this respect, effective resource management of universities is also interrupted. Therefore, the innovations and opportunities offered by the information age remain in the background, and education at higher level continues in a subpar line by increasingly moving away from the potential. The aim of this study is to examine in detail the problem of not being able to create an educational model that will provide added value within the scope of accounting education. In this context, with a conceptual framework, a multi-criteria analysis will be included.
Information Age Accounting Accounting Education Higher Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)