Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions about the Characteristics of Gifted Children

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 1, 77 - 88, 25.01.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1103185

Öz

In this study, it is aimed to determine the opinions about the characteristics of gifted children. The study group consists of 5 teachers, 4 students, 3 nurses, 3 workers, 3 research assistants, 2 doctors, 1 representative, 2 housewives, a total of 23 people. As a data collection tool, a semi-structured interview form which consisting of 7 questions was used to reveal the views on the characteristics of the gifted. The data were analyzed with the descriptive analysis method, which is one of the qualitative data analysis types. The edited data were supported, where necessary, by direct quotations from the statements of the sample group. According to the results obtained, the participants stated that gifted people have the ability to perceive quickly and easily, learn quickly and easily, have a wide vocabulary, are introverted and asocial, feel lonely and more emotional, are excluded by their peers, and are not accepted.

Kaynakça

  • Aral, N. ve Gürsoy, F. (2012). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Morpa Yayıncılık.
  • Ataman, A. (2003). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Avcı, A. (2005). Anne ve babaların üstün yetenekli çocuklarını farkındalıklarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bakır, B. (2015). Üstün zekalı olan ve üstün zekalı olmayan öğrencilerin benlik algısı ve ebeveynlerinin çocuk yetiştirme stilleri üzerine bir yapısal eşitlik modellemesi (Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Bildiren, A. ve Uzun, M. (2007). Üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesine yönelik bir tanılama yönteminin kullanılabilirliğinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 31-39.
  • Bildiren, A. (2018). Developmental characteristics of gifted children aged 0–6 years: parental observations. Early Child Development and Care, 188(8), 997-1011.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Clark, B. (2002). Growing up gifted: Developing the potential of children at home and at school (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill–Prentice Hall.
  • Çağlar, D. (2004) Üstün zekâlı çocukların özellikleri. M. R. Şirin, A. Kulaksızoğlu ve A. E. Bilgili. (Eds.), Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler Kitabı içinde (s. 111-125). İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Davaslıgil, Ü. (2004). Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Dairesi Başkanlığı. Üstün Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri. Ön Rapor. Ankara.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı Yayıncılık.
  • Freeman, J. (1993). Parents and families in nurturing giftedness and talent. K. Heller, F. J. Mönks, A. H. Passow (Ed.), International handbook of research and development of giftedness and talent (pp. 669- 683) Oxford, UK: Pergamon Press.
  • Freeman, J. (2001). Gifted Children Grown Up. London: David Pulton Publishers.
  • Gottfried, A. W., Gottfried, A. E., Bathurst, K., ve Guerin, D. W. (1994). Gifted IQ: Early developmental aspects: The Fullerton longitudinal study. New York, NY: Plenum.
  • Halsted, J. W. (1994). Some of my best friends are books guiding gifted readers. Dayton: Ohio Psychology Pres.
  • Jones, T. W. (2013). Equally cursed and blessed: Do gifted and talented children experience poorer mental health and psychological well-being? Educational and Child Psychology, 30(2), 44-66.
  • Karakuş, F. (2010). Üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 127-144.
  • Kawamura K. Y., Frost R. O. ve Harmatz M. (2002). The relationship of perceived parenting styles to perfectionism. Personality and Individual Differences. 2002; 32(2): 317-27.
  • Koçal Z. D., Kanar E., Ermiş S. ve Pınar Kanar K. (2009). Bilim ve sanat merkezine devam eden üstün yetenekli öğrencilerin temel ihtiyaçları: Amasya örneği. Ulusal Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi. Mart 25-27; Eskişehir.
  • Kornblum M. ve Ainley M. (2005). Perfectionism and the gifted: a study of an Australian school sample. International Education Journal, 6(2), 232-9.
  • Kline, B. A. ve Meckstroth, E.A. (1985). Understanding encouraging the exceptionally gifted. Roeper Review, 8, 24-30.
  • Kleine, P. A. ve Webb, J. T. (1992). Community links as resources. ın challenges in gifted education: developing potential and ınvesting in knowledge for the 21st century. Colombus, OH: Ohio Department of Education.
  • Levent, F. (2011). Üstün yeteneklilerin eğitiminde görüş ve politikaların incelenmesi (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Manning, S. (2006). Recognizing gifted students: A practical guide for teachers. Kappa Delta Pi Record, 42, 64-68
  • Neihart, M. (1999). The impact of giftedness on psychological well-being: What does the empirical literature say. Roeper Review, 22, 10-17.
  • Özdemir, N. N. ve Demirel, Ş. (2012). Üstün zekâ kavramları: Sosyokültürel bakış açıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 77-82.
  • Perleth, C., Lehwald, G. ve Broeder, C. S. (1993). Indicators of high ability in young children. K. Heller, F. J. Mönks ve A. H. Passow (Edt.), International handbook of research and development of giftedness and talent, (pp. 283-310). Oxford, UK: Pergamon Press.
  • Ruf, D. L. (2005). Losing Our Minds: Gifted children left behind. Scottsdale, AZ: Great Potential Press.
  • Sak, U. (2010). Üstün zekalılar özellikleri tanılanmaları eğitimleri. Ankara: Maya Akademi Yayınevi.
  • Silverman, L. K. (1992). Early signs of giftedness. Retrieved March 9, 2021 from http://australiangiftedsupport.com/ccmword/wp-content/uploads/2014/12/1352283166.pdf
  • Smutny, J. F., Walker, S. Y. ve Meckstroth, E. A. (2000). Teaching young gifted children in the regular classroom. ERIC Clearinghouse on Disabilities and Gifted Education.
  • Stuart, T. ve Beste, A. (2008). Farklı olduğumu biliyordum: üstün yeteneklileri anlayabilmek (Çev: A. Gönenli). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Terrassier J. C. (2009). Intellectually precocious children. Arch Pediatr, 16:1603–1606.
  • Tümüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 24, 543-559.
  • Webb, J. T. ve Kleine, P.A. (1993). Assessing gif ted and talented children. In J. L. Culbertson ve D. J. Willis (Eds.), Testing young children (pp. 383-407). Austin, TX: Pro-ed.
  • Webb, J. T. (1994). Nurturing social-emotional development of gifted children. In K. A. Heller, F. J. Mönks, & A. H. Passow (Eds.), International handbook of research and development of giftedness and talent (pp. 525-538). Elmsford, NY: Pergamon.
  • Von Karolyi, C. (2006). Grappling with complex global issues. Issue awareness in young highly gifted children: “Do the claims hold up?” Roeper Review, 28, 167-174.
  • Yıldırım F (2012). Üstün yetenekli çocuklar ve ailelerinde duygusal ve davranışsal özellikler (Uzmanlık tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 1, 77 - 88, 25.01.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1103185

Öz

Kaynakça

  • Aral, N. ve Gürsoy, F. (2012). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Morpa Yayıncılık.
  • Ataman, A. (2003). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Avcı, A. (2005). Anne ve babaların üstün yetenekli çocuklarını farkındalıklarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bakır, B. (2015). Üstün zekalı olan ve üstün zekalı olmayan öğrencilerin benlik algısı ve ebeveynlerinin çocuk yetiştirme stilleri üzerine bir yapısal eşitlik modellemesi (Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Bildiren, A. ve Uzun, M. (2007). Üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesine yönelik bir tanılama yönteminin kullanılabilirliğinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 31-39.
  • Bildiren, A. (2018). Developmental characteristics of gifted children aged 0–6 years: parental observations. Early Child Development and Care, 188(8), 997-1011.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Clark, B. (2002). Growing up gifted: Developing the potential of children at home and at school (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill–Prentice Hall.
  • Çağlar, D. (2004) Üstün zekâlı çocukların özellikleri. M. R. Şirin, A. Kulaksızoğlu ve A. E. Bilgili. (Eds.), Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler Kitabı içinde (s. 111-125). İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Davaslıgil, Ü. (2004). Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Dairesi Başkanlığı. Üstün Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri. Ön Rapor. Ankara.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı Yayıncılık.
  • Freeman, J. (1993). Parents and families in nurturing giftedness and talent. K. Heller, F. J. Mönks, A. H. Passow (Ed.), International handbook of research and development of giftedness and talent (pp. 669- 683) Oxford, UK: Pergamon Press.
  • Freeman, J. (2001). Gifted Children Grown Up. London: David Pulton Publishers.
  • Gottfried, A. W., Gottfried, A. E., Bathurst, K., ve Guerin, D. W. (1994). Gifted IQ: Early developmental aspects: The Fullerton longitudinal study. New York, NY: Plenum.
  • Halsted, J. W. (1994). Some of my best friends are books guiding gifted readers. Dayton: Ohio Psychology Pres.
  • Jones, T. W. (2013). Equally cursed and blessed: Do gifted and talented children experience poorer mental health and psychological well-being? Educational and Child Psychology, 30(2), 44-66.
  • Karakuş, F. (2010). Üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 127-144.
  • Kawamura K. Y., Frost R. O. ve Harmatz M. (2002). The relationship of perceived parenting styles to perfectionism. Personality and Individual Differences. 2002; 32(2): 317-27.
  • Koçal Z. D., Kanar E., Ermiş S. ve Pınar Kanar K. (2009). Bilim ve sanat merkezine devam eden üstün yetenekli öğrencilerin temel ihtiyaçları: Amasya örneği. Ulusal Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi. Mart 25-27; Eskişehir.
  • Kornblum M. ve Ainley M. (2005). Perfectionism and the gifted: a study of an Australian school sample. International Education Journal, 6(2), 232-9.
  • Kline, B. A. ve Meckstroth, E.A. (1985). Understanding encouraging the exceptionally gifted. Roeper Review, 8, 24-30.
  • Kleine, P. A. ve Webb, J. T. (1992). Community links as resources. ın challenges in gifted education: developing potential and ınvesting in knowledge for the 21st century. Colombus, OH: Ohio Department of Education.
  • Levent, F. (2011). Üstün yeteneklilerin eğitiminde görüş ve politikaların incelenmesi (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Manning, S. (2006). Recognizing gifted students: A practical guide for teachers. Kappa Delta Pi Record, 42, 64-68
  • Neihart, M. (1999). The impact of giftedness on psychological well-being: What does the empirical literature say. Roeper Review, 22, 10-17.
  • Özdemir, N. N. ve Demirel, Ş. (2012). Üstün zekâ kavramları: Sosyokültürel bakış açıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 77-82.
  • Perleth, C., Lehwald, G. ve Broeder, C. S. (1993). Indicators of high ability in young children. K. Heller, F. J. Mönks ve A. H. Passow (Edt.), International handbook of research and development of giftedness and talent, (pp. 283-310). Oxford, UK: Pergamon Press.
  • Ruf, D. L. (2005). Losing Our Minds: Gifted children left behind. Scottsdale, AZ: Great Potential Press.
  • Sak, U. (2010). Üstün zekalılar özellikleri tanılanmaları eğitimleri. Ankara: Maya Akademi Yayınevi.
  • Silverman, L. K. (1992). Early signs of giftedness. Retrieved March 9, 2021 from http://australiangiftedsupport.com/ccmword/wp-content/uploads/2014/12/1352283166.pdf
  • Smutny, J. F., Walker, S. Y. ve Meckstroth, E. A. (2000). Teaching young gifted children in the regular classroom. ERIC Clearinghouse on Disabilities and Gifted Education.
  • Stuart, T. ve Beste, A. (2008). Farklı olduğumu biliyordum: üstün yeteneklileri anlayabilmek (Çev: A. Gönenli). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Terrassier J. C. (2009). Intellectually precocious children. Arch Pediatr, 16:1603–1606.
  • Tümüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 24, 543-559.
  • Webb, J. T. ve Kleine, P.A. (1993). Assessing gif ted and talented children. In J. L. Culbertson ve D. J. Willis (Eds.), Testing young children (pp. 383-407). Austin, TX: Pro-ed.
  • Webb, J. T. (1994). Nurturing social-emotional development of gifted children. In K. A. Heller, F. J. Mönks, & A. H. Passow (Eds.), International handbook of research and development of giftedness and talent (pp. 525-538). Elmsford, NY: Pergamon.
  • Von Karolyi, C. (2006). Grappling with complex global issues. Issue awareness in young highly gifted children: “Do the claims hold up?” Roeper Review, 28, 167-174.
  • Yıldırım F (2012). Üstün yetenekli çocuklar ve ailelerinde duygusal ve davranışsal özellikler (Uzmanlık tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri Hakkındaki Görüşler

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 1, 77 - 88, 25.01.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1103185

Öz

Bu çalışmada üstün yetenekli çocukların özellikleri hakkındaki görüşleri belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma grubu 5 öğretmen, 4 öğrenci, 3 hemşire, 3 işçi, 3 araştırma görevlisi, 2 doktor, 1 mümessil, 2 ev hanımı, olmak üzere toplam 23 kişiden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak üstün yeteneklilerin özellikleri ile ilgili görüşleri ortaya koymak için toplam 7 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler nitel veri analizi türlerinden betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Düzenlenmiş veriler gerekli yerlerde örneklem grubunun ifadelerinden doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre katılımcılar, üstün yeteneklilerin hızlı ve kolay algılayabilme, çabuk ve kolay öğrenme yeteneğine ve geniş sözcük dağarcığına sahip oldukları, içine kapanık ve asosyal oldukları, yalnız hissettikleri ve daha duygusal oldukları, akranları tarafından dışlandıkları, kabul görmedikleri şeklinde görüş belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Aral, N. ve Gürsoy, F. (2012). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Morpa Yayıncılık.
  • Ataman, A. (2003). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Avcı, A. (2005). Anne ve babaların üstün yetenekli çocuklarını farkındalıklarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bakır, B. (2015). Üstün zekalı olan ve üstün zekalı olmayan öğrencilerin benlik algısı ve ebeveynlerinin çocuk yetiştirme stilleri üzerine bir yapısal eşitlik modellemesi (Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Bildiren, A. ve Uzun, M. (2007). Üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesine yönelik bir tanılama yönteminin kullanılabilirliğinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 31-39.
  • Bildiren, A. (2018). Developmental characteristics of gifted children aged 0–6 years: parental observations. Early Child Development and Care, 188(8), 997-1011.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Clark, B. (2002). Growing up gifted: Developing the potential of children at home and at school (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill–Prentice Hall.
  • Çağlar, D. (2004) Üstün zekâlı çocukların özellikleri. M. R. Şirin, A. Kulaksızoğlu ve A. E. Bilgili. (Eds.), Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler Kitabı içinde (s. 111-125). İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Davaslıgil, Ü. (2004). Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Dairesi Başkanlığı. Üstün Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri. Ön Rapor. Ankara.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı Yayıncılık.
  • Freeman, J. (1993). Parents and families in nurturing giftedness and talent. K. Heller, F. J. Mönks, A. H. Passow (Ed.), International handbook of research and development of giftedness and talent (pp. 669- 683) Oxford, UK: Pergamon Press.
  • Freeman, J. (2001). Gifted Children Grown Up. London: David Pulton Publishers.
  • Gottfried, A. W., Gottfried, A. E., Bathurst, K., ve Guerin, D. W. (1994). Gifted IQ: Early developmental aspects: The Fullerton longitudinal study. New York, NY: Plenum.
  • Halsted, J. W. (1994). Some of my best friends are books guiding gifted readers. Dayton: Ohio Psychology Pres.
  • Jones, T. W. (2013). Equally cursed and blessed: Do gifted and talented children experience poorer mental health and psychological well-being? Educational and Child Psychology, 30(2), 44-66.
  • Karakuş, F. (2010). Üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 127-144.
  • Kawamura K. Y., Frost R. O. ve Harmatz M. (2002). The relationship of perceived parenting styles to perfectionism. Personality and Individual Differences. 2002; 32(2): 317-27.
  • Koçal Z. D., Kanar E., Ermiş S. ve Pınar Kanar K. (2009). Bilim ve sanat merkezine devam eden üstün yetenekli öğrencilerin temel ihtiyaçları: Amasya örneği. Ulusal Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi. Mart 25-27; Eskişehir.
  • Kornblum M. ve Ainley M. (2005). Perfectionism and the gifted: a study of an Australian school sample. International Education Journal, 6(2), 232-9.
  • Kline, B. A. ve Meckstroth, E.A. (1985). Understanding encouraging the exceptionally gifted. Roeper Review, 8, 24-30.
  • Kleine, P. A. ve Webb, J. T. (1992). Community links as resources. ın challenges in gifted education: developing potential and ınvesting in knowledge for the 21st century. Colombus, OH: Ohio Department of Education.
  • Levent, F. (2011). Üstün yeteneklilerin eğitiminde görüş ve politikaların incelenmesi (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Manning, S. (2006). Recognizing gifted students: A practical guide for teachers. Kappa Delta Pi Record, 42, 64-68
  • Neihart, M. (1999). The impact of giftedness on psychological well-being: What does the empirical literature say. Roeper Review, 22, 10-17.
  • Özdemir, N. N. ve Demirel, Ş. (2012). Üstün zekâ kavramları: Sosyokültürel bakış açıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 77-82.
  • Perleth, C., Lehwald, G. ve Broeder, C. S. (1993). Indicators of high ability in young children. K. Heller, F. J. Mönks ve A. H. Passow (Edt.), International handbook of research and development of giftedness and talent, (pp. 283-310). Oxford, UK: Pergamon Press.
  • Ruf, D. L. (2005). Losing Our Minds: Gifted children left behind. Scottsdale, AZ: Great Potential Press.
  • Sak, U. (2010). Üstün zekalılar özellikleri tanılanmaları eğitimleri. Ankara: Maya Akademi Yayınevi.
  • Silverman, L. K. (1992). Early signs of giftedness. Retrieved March 9, 2021 from http://australiangiftedsupport.com/ccmword/wp-content/uploads/2014/12/1352283166.pdf
  • Smutny, J. F., Walker, S. Y. ve Meckstroth, E. A. (2000). Teaching young gifted children in the regular classroom. ERIC Clearinghouse on Disabilities and Gifted Education.
  • Stuart, T. ve Beste, A. (2008). Farklı olduğumu biliyordum: üstün yeteneklileri anlayabilmek (Çev: A. Gönenli). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Terrassier J. C. (2009). Intellectually precocious children. Arch Pediatr, 16:1603–1606.
  • Tümüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 24, 543-559.
  • Webb, J. T. ve Kleine, P.A. (1993). Assessing gif ted and talented children. In J. L. Culbertson ve D. J. Willis (Eds.), Testing young children (pp. 383-407). Austin, TX: Pro-ed.
  • Webb, J. T. (1994). Nurturing social-emotional development of gifted children. In K. A. Heller, F. J. Mönks, & A. H. Passow (Eds.), International handbook of research and development of giftedness and talent (pp. 525-538). Elmsford, NY: Pergamon.
  • Von Karolyi, C. (2006). Grappling with complex global issues. Issue awareness in young highly gifted children: “Do the claims hold up?” Roeper Review, 28, 167-174.
  • Yıldırım F (2012). Üstün yetenekli çocuklar ve ailelerinde duygusal ve davranışsal özellikler (Uzmanlık tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Asya Çetin 0000-0002-2756-5322

Yayımlanma Tarihi 25 Ocak 2023
Gönderilme Tarihi 13 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çetin, A. (2023). Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri Hakkındaki Görüşler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 77-88. https://doi.org/10.33206/mjss.1103185
AMA Çetin A. Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri Hakkındaki Görüşler. MJSS. Ocak 2023;12(1):77-88. doi:10.33206/mjss.1103185
Chicago Çetin, Asya. “Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri Hakkındaki Görüşler”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12, sy. 1 (Ocak 2023): 77-88. https://doi.org/10.33206/mjss.1103185.
EndNote Çetin A (01 Ocak 2023) Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri Hakkındaki Görüşler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12 1 77–88.
IEEE A. Çetin, “Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri Hakkındaki Görüşler”, MJSS, c. 12, sy. 1, ss. 77–88, 2023, doi: 10.33206/mjss.1103185.
ISNAD Çetin, Asya. “Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri Hakkındaki Görüşler”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12/1 (Ocak 2023), 77-88. https://doi.org/10.33206/mjss.1103185.
JAMA Çetin A. Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri Hakkındaki Görüşler. MJSS. 2023;12:77–88.
MLA Çetin, Asya. “Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri Hakkındaki Görüşler”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 12, sy. 1, 2023, ss. 77-88, doi:10.33206/mjss.1103185.
Vancouver Çetin A. Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri Hakkındaki Görüşler. MJSS. 2023;12(1):77-88.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155