The purpose of this study is to explore the relationship between parental attitudes and the emotion regulation skills of 36-72 month-old children. The correlational research design was adopted for the study. The sample included the parents of 205 children aged 36-72 months attending private nurseries and daycare centers in Menteşe, Muğla during 2020-2021 school year. Simple random sampling was used for the selection of research population. Parents individually filled out the “Demographic Information Form” and “The Assessment of Parenting Attitudes of Couples (APAC)”, and the teachers completed the “Emotion Regulation Checklist (ERC)”. SPSS 25.0 was used for the analysis of the research data. The results revealed that mother-rated paternal attitudes and father-rated-maternal attitudes both positively predicted the emotion regulation. There was a strong, positive significant relationship between the APAC mother scores for father’s authoritative parenting and the ERC emotion regulation scores, and a positive significant relationship was found between other parenting styles of fathers, as rated by mothers, and children’s lability/negativity scores. In addition, a moderate positive significant relationship was found between the APAC father scores for mother’s authoritative parenting and the ERC emotion regulation scores.
Bu araştırmanın amacı 36-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerileri ile ana baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırmanın çalışma grubu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı yaz döneminde Muğla ili Menteşe ilçesinde özel kreş ve gündüz bakımevlerine devam eden 36-72 aylık 205 çocuğun anne ve babasından oluşmaktadır. Örneklem, basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle random (tesadüfî) olarak belirlenmiştir. Araştırmada anneler ve babalar ayrı ayrı olmak üzere “Genel Bilgi Formu” ve “Eşlerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarını Değerlendirme Ölçeği” formunu doldururken; öğretmenler “Duygu Düzenleme Ölçeği” formunu doldurmuşlardır. Araştırmada verilerin analizinde SPSS 25.0 paket programından yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, hem anne görüşlerine göre baba tutumları hem de baba görüşlerine göre anne tutumları duygu düzenlemeyi pozitif yönde yordamaktadır. Ayrıca eşlerin çocuk yetiştirme tutumlarını değerlendirme ölçeği anne puanları alt boyutlarından demokratik tutum ile duygu düzenleme alt boyutu puanları arasında yüksek düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu, anne görüşlerine babaların diğer tutumları ile çocukların değişkenlik/olumsuzluk puanları arasında da pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Eşlerin çocuk yetiştirme tutumlarını değerlendirme ölçeği baba puanları alt boyutlarından demokratik tutum ile duygu düzenleme alt boyutu puanları arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Ana Baba Tutumları Çocuk Yetiştirme Duygu Düzenleme Becerileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)