Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Suriyeli Öğrencilerin Yoğun Olduğu Sınıflarda Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 4, 1222 - 1235, 11.10.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1245359

Öz

Bu araştırmada Suriyeli öğrencilerin yoğun olduğu sınıflarda öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlara ilişkin önerdikleri çözüm önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan durum çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Dolayısı ile Suriyeli öğrencilerin yoğun olduğu bir okul durum olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu bu okulda görev yapan ölçüt ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemleri ile belirlenen 22 öğretmenden oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin iletişim, zaman yönetimi, hazırbulunuşluk, motivasyon ve ölçme değerlendirme kapsamında sorunlar yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Bu kapsamda dil sorunu, kalabalık sınıflar, savaş sonrası yaşanan travma, öğrenciler arasındaki seviye farkı ve tüm öğrencilere ortak sınav yapma en çok ifade edilen sorunlar olmuştur. Bununla birlikte öğretmenlerin yaşadıkları bu sorunlara yönelik en çok ifade ettikleri çözüm önerilerinin Arapça bilen öğretmen tarafından Türkçe dil eğitimi verilmesi, bu öğrencilerin Türk eğitim sistemine dâhil olmadan önce uyum programlarının uygulanması, derslerin öğrencilerin seviyelerine göre planlanması, Türk kültürünü tanıtıcı dersler verilmesi, her öğrenciye özgü sınav uygulanması gibi çözüm önerileri sundukları görülmüştür.

Destekleyen Kurum

Çalışma sürecinde herhangi bir kurum tarafından destek alınmamıştır.

Kaynakça

  • Aktaş, A. (2019). Sınıf yönetiminde sınıf içi disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Maltepe Üniversitesi.
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 2, 44-56.
  • Bayrakçeken, S., Oktay, Ö., Samancı, O. ve Canpolat, N. (2021). Motivasyon kuramları çerçevesinde öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının arttırılması: Bir derleme çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698.
  • Bozkurt, B. ve Aktaş, H. İ. (2022). Suriyeli gönüllü eğiticilerin sosyal adalet liderliğine ilişkin algılarının incelenmesi . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (63), 117-140 . https://doi.org/10.21764/maeuefd.987342
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Özcan, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri (29. Baskı). Pegem Akademi.
  • Çelikten, M. ve Can, N. (2003). Yönetici, öğretmen ve veli gözüyle ideal öğretmen, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 253-265.
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 207-238.
  • Çöplü, F. (2019). Göçmen öğrenciler için okul uyum programı geliştirmeye yönelik bir taslak çalışması. [yüksek lisans tezi]. Ahi Evran Üniversitesi.
  • Elbay, F. ve Saltalı, N. D. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarının okul hazırbulunuşluklarının yordayıcısı olarak sosyal. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(31), 4139-4155. https://doi.org/10.26466/opus.681864
  • Emin, M. N. (2018) Türkiye’deki Suriyeli çocukların devlet okullarında karşılaştığı sorunlar Ankara ili örneği. [yüksek lisans tezi]. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi.
  • Emiroğlu, E. (2018). Suriyeli sığınmacı çocukların eğitimi ve sorunları.[yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Ergen, H. ve Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Güven, Ö. Ü. S. ve İşleyen, Ö. H. (2018). Sınıf yönetiminde iletişim, iletişim engelleri ve suriyeli öğrenciler. Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 5(23), 1293-1308.
  • İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi. (2021). Geçici koruma. Erişim adresi: https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki özyeterliliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Kara, M. ve Özenç, M. (2020). A multidimensional approach to the problems experienced by the classroom teachers with syrian students in their classes. International Journal of Progressive Education, 16(6), 184-201.
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının “Yapılandırmacı Öğrenme” kavramı bağlamında eleştirisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 189-210.
  • Karahan, N. (2008). Öğretmen yetiştirme düzeni ve Türkiye örneği [yüksek lisans tezi]. Beykent Üniversitesi.
  • Keskinkılıç-Kara, S. B. ve Şentürk-Tüysüzer, B. (2017). Sığınmacı öğrencilerin eğitimi sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. Akademik Sosyal Araştırma Dergisi, 6(44), 236-250.
  • Kiremit, R. F., Akpınar, Ü. ve Akcan, A. T. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2139-2149. https://doi.org/10.24106/kefdergi.42859
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.) Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2022). Yabancı Uyruklu Öğrenciler. Erişim adresi: http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26165737_goc2022sunu.pdf
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir (Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Saklan, E. ve Karakütük, K. (2022). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir Çözümleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 51-76. https://doi.org/10.17860/mersinefd.975386
  • Saklan, E. (2018). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir çözümleme. [doktora tezi], Ankara Üniversitesi.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü. ve Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Ek1), 208-229.
  • Songür, N. ve Olgun, O. (2020). Geçici koruma statüsündeki Suriye kökenli öğrencilerin eğitim gördükleri ilkokullarda yaşanan sorunlar: Ankara-Altındağ ilçesi örneği. Third Sector Social Economic Review, 55(4), 2969-2996. http://dx.doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.12.1434
  • Şen, S. ve Yıldırım, İ. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şahin, M. ve Doğan, Y. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda Fen Bilimleri öğretiminde karşılaşılan sorunlar: Nitel bir çalışma. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 1(1), 13-33.
  • Uzun, E. M. ve Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Problems Experienced by Teachers in Classrooms with High Concentrations of Syrian Students and Solution Suggestions

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 4, 1222 - 1235, 11.10.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1245359

Öz

This study aims to identify the problems encountered by teachers in classrooms where Syrian students are concentrated, as well as the solutions they propose to these problems. The research is patterned according to case studies from qualitative research methods. Therefore, a school where Syrian students study are case of the study. The group under the study consists of 22 teachers working at this school determined by the criteria and maximum diversity sampling methods. We analyzed the data collected through the semi-structured interview form prepared by the researchers by the content analysis method. As a result of the analysis,we revealed that teachers had problems within the scope of communication, time management, readiness, motivation, and measurement evaluation. The language problem, crowded classes, post-war trauma, and level difference between students and the common exam for all students were the most expressed problems. However, it has been seen that the most expressed solution suggestions for these problems experienced by teachers are to offer solutions such as giving Turkish education by the teacher who speaks Arabic, implementing adaptation programs without being included in the Turkish education system, giving lessons to introduce Turkish culture, and applying exams specific to each student.

Kaynakça

  • Aktaş, A. (2019). Sınıf yönetiminde sınıf içi disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Maltepe Üniversitesi.
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 2, 44-56.
  • Bayrakçeken, S., Oktay, Ö., Samancı, O. ve Canpolat, N. (2021). Motivasyon kuramları çerçevesinde öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının arttırılması: Bir derleme çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698.
  • Bozkurt, B. ve Aktaş, H. İ. (2022). Suriyeli gönüllü eğiticilerin sosyal adalet liderliğine ilişkin algılarının incelenmesi . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (63), 117-140 . https://doi.org/10.21764/maeuefd.987342
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Özcan, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri (29. Baskı). Pegem Akademi.
  • Çelikten, M. ve Can, N. (2003). Yönetici, öğretmen ve veli gözüyle ideal öğretmen, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 253-265.
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 207-238.
  • Çöplü, F. (2019). Göçmen öğrenciler için okul uyum programı geliştirmeye yönelik bir taslak çalışması. [yüksek lisans tezi]. Ahi Evran Üniversitesi.
  • Elbay, F. ve Saltalı, N. D. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarının okul hazırbulunuşluklarının yordayıcısı olarak sosyal. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(31), 4139-4155. https://doi.org/10.26466/opus.681864
  • Emin, M. N. (2018) Türkiye’deki Suriyeli çocukların devlet okullarında karşılaştığı sorunlar Ankara ili örneği. [yüksek lisans tezi]. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi.
  • Emiroğlu, E. (2018). Suriyeli sığınmacı çocukların eğitimi ve sorunları.[yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Ergen, H. ve Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Güven, Ö. Ü. S. ve İşleyen, Ö. H. (2018). Sınıf yönetiminde iletişim, iletişim engelleri ve suriyeli öğrenciler. Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 5(23), 1293-1308.
  • İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi. (2021). Geçici koruma. Erişim adresi: https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki özyeterliliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Kara, M. ve Özenç, M. (2020). A multidimensional approach to the problems experienced by the classroom teachers with syrian students in their classes. International Journal of Progressive Education, 16(6), 184-201.
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının “Yapılandırmacı Öğrenme” kavramı bağlamında eleştirisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 189-210.
  • Karahan, N. (2008). Öğretmen yetiştirme düzeni ve Türkiye örneği [yüksek lisans tezi]. Beykent Üniversitesi.
  • Keskinkılıç-Kara, S. B. ve Şentürk-Tüysüzer, B. (2017). Sığınmacı öğrencilerin eğitimi sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. Akademik Sosyal Araştırma Dergisi, 6(44), 236-250.
  • Kiremit, R. F., Akpınar, Ü. ve Akcan, A. T. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2139-2149. https://doi.org/10.24106/kefdergi.42859
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.) Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2022). Yabancı Uyruklu Öğrenciler. Erişim adresi: http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26165737_goc2022sunu.pdf
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir (Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Saklan, E. ve Karakütük, K. (2022). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir Çözümleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 51-76. https://doi.org/10.17860/mersinefd.975386
  • Saklan, E. (2018). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir çözümleme. [doktora tezi], Ankara Üniversitesi.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü. ve Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Ek1), 208-229.
  • Songür, N. ve Olgun, O. (2020). Geçici koruma statüsündeki Suriye kökenli öğrencilerin eğitim gördükleri ilkokullarda yaşanan sorunlar: Ankara-Altındağ ilçesi örneği. Third Sector Social Economic Review, 55(4), 2969-2996. http://dx.doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.12.1434
  • Şen, S. ve Yıldırım, İ. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şahin, M. ve Doğan, Y. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda Fen Bilimleri öğretiminde karşılaşılan sorunlar: Nitel bir çalışma. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 1(1), 13-33.
  • Uzun, E. M. ve Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 4, 1222 - 1235, 11.10.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1245359

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, A. (2019). Sınıf yönetiminde sınıf içi disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Maltepe Üniversitesi.
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 2, 44-56.
  • Bayrakçeken, S., Oktay, Ö., Samancı, O. ve Canpolat, N. (2021). Motivasyon kuramları çerçevesinde öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının arttırılması: Bir derleme çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698.
  • Bozkurt, B. ve Aktaş, H. İ. (2022). Suriyeli gönüllü eğiticilerin sosyal adalet liderliğine ilişkin algılarının incelenmesi . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (63), 117-140 . https://doi.org/10.21764/maeuefd.987342
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Özcan, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri (29. Baskı). Pegem Akademi.
  • Çelikten, M. ve Can, N. (2003). Yönetici, öğretmen ve veli gözüyle ideal öğretmen, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 253-265.
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 207-238.
  • Çöplü, F. (2019). Göçmen öğrenciler için okul uyum programı geliştirmeye yönelik bir taslak çalışması. [yüksek lisans tezi]. Ahi Evran Üniversitesi.
  • Elbay, F. ve Saltalı, N. D. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarının okul hazırbulunuşluklarının yordayıcısı olarak sosyal. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(31), 4139-4155. https://doi.org/10.26466/opus.681864
  • Emin, M. N. (2018) Türkiye’deki Suriyeli çocukların devlet okullarında karşılaştığı sorunlar Ankara ili örneği. [yüksek lisans tezi]. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi.
  • Emiroğlu, E. (2018). Suriyeli sığınmacı çocukların eğitimi ve sorunları.[yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Ergen, H. ve Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Güven, Ö. Ü. S. ve İşleyen, Ö. H. (2018). Sınıf yönetiminde iletişim, iletişim engelleri ve suriyeli öğrenciler. Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 5(23), 1293-1308.
  • İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi. (2021). Geçici koruma. Erişim adresi: https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki özyeterliliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Kara, M. ve Özenç, M. (2020). A multidimensional approach to the problems experienced by the classroom teachers with syrian students in their classes. International Journal of Progressive Education, 16(6), 184-201.
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının “Yapılandırmacı Öğrenme” kavramı bağlamında eleştirisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 189-210.
  • Karahan, N. (2008). Öğretmen yetiştirme düzeni ve Türkiye örneği [yüksek lisans tezi]. Beykent Üniversitesi.
  • Keskinkılıç-Kara, S. B. ve Şentürk-Tüysüzer, B. (2017). Sığınmacı öğrencilerin eğitimi sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. Akademik Sosyal Araştırma Dergisi, 6(44), 236-250.
  • Kiremit, R. F., Akpınar, Ü. ve Akcan, A. T. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2139-2149. https://doi.org/10.24106/kefdergi.42859
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.) Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2022). Yabancı Uyruklu Öğrenciler. Erişim adresi: http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26165737_goc2022sunu.pdf
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir (Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Saklan, E. ve Karakütük, K. (2022). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir Çözümleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 51-76. https://doi.org/10.17860/mersinefd.975386
  • Saklan, E. (2018). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir çözümleme. [doktora tezi], Ankara Üniversitesi.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü. ve Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Ek1), 208-229.
  • Songür, N. ve Olgun, O. (2020). Geçici koruma statüsündeki Suriye kökenli öğrencilerin eğitim gördükleri ilkokullarda yaşanan sorunlar: Ankara-Altındağ ilçesi örneği. Third Sector Social Economic Review, 55(4), 2969-2996. http://dx.doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.12.1434
  • Şen, S. ve Yıldırım, İ. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şahin, M. ve Doğan, Y. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda Fen Bilimleri öğretiminde karşılaşılan sorunlar: Nitel bir çalışma. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 1(1), 13-33.
  • Uzun, E. M. ve Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çok Kültürlü Eğitim, İlköğretim, Mesleki Eğitim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bayram Bozkurt 0000-0002-9184-0878

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Bozkurt, B. (2023). Suriyeli Öğrencilerin Yoğun Olduğu Sınıflarda Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(4), 1222-1235. https://doi.org/10.33206/mjss.1245359
AMA Bozkurt B. Suriyeli Öğrencilerin Yoğun Olduğu Sınıflarda Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. MJSS. Ekim 2023;12(4):1222-1235. doi:10.33206/mjss.1245359
Chicago Bozkurt, Bayram. “Suriyeli Öğrencilerin Yoğun Olduğu Sınıflarda Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12, sy. 4 (Ekim 2023): 1222-35. https://doi.org/10.33206/mjss.1245359.
EndNote Bozkurt B (01 Ekim 2023) Suriyeli Öğrencilerin Yoğun Olduğu Sınıflarda Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12 4 1222–1235.
IEEE B. Bozkurt, “Suriyeli Öğrencilerin Yoğun Olduğu Sınıflarda Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, MJSS, c. 12, sy. 4, ss. 1222–1235, 2023, doi: 10.33206/mjss.1245359.
ISNAD Bozkurt, Bayram. “Suriyeli Öğrencilerin Yoğun Olduğu Sınıflarda Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12/4 (Ekim 2023), 1222-1235. https://doi.org/10.33206/mjss.1245359.
JAMA Bozkurt B. Suriyeli Öğrencilerin Yoğun Olduğu Sınıflarda Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. MJSS. 2023;12:1222–1235.
MLA Bozkurt, Bayram. “Suriyeli Öğrencilerin Yoğun Olduğu Sınıflarda Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 12, sy. 4, 2023, ss. 1222-35, doi:10.33206/mjss.1245359.
Vancouver Bozkurt B. Suriyeli Öğrencilerin Yoğun Olduğu Sınıflarda Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. MJSS. 2023;12(4):1222-35.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155