Turizmde son yıllarda destinasyonlar arası yaşanan rekabette somut çekicilikler kadar soyut unsurların da önemli rol oynamaya başladığı görülmektedir. Bunlardan biri de algılanan destinasyon değeridir. Bu bağlamda, destinasyona yönelik turist memnuniyeti ve yeniden ziyaret niyetini etkileyen faktörler arasında algılanan destinasyon değerinin araştırmacılar tarafından giderek daha fazla ele alınmaya başlandığı dikkat çekmektedir. Algılanan destinasyon değeri unsurlarının turist memnuniyeti ve yeniden ziyaret niyeti üzerine etkisini tespit etmek bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. COVİD-19 salgını ile birlikte iç turizmin artan öneminden dolayı bu çalışmada Burhaniye’yi ziyaret eden yerli turistlerden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Toplam 264 yerli turistten toplanan verilerin yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Daha sonra, IBM SPSS AMOS 20 yazılımı kullanılarak doğrulayıcı faktör analizi uygulanmış, önerilen modeli test etmek amacıyla da Yapısal Eşitlik Modelleme (YEM) tekniği ile analizler gerçekleştirilmiştir. Bu analizlerden elde edilen sonuçlar, algılanan destinasyon değeri unsurlarından fonksiyonel değer ve sosyal değerin turist memnuniyeti üzerinde etkiye sahip olmadığını, duygusal değer ve ekonomik değerin ise turist memnuniyetini etkilediği ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, turist memnuniyetinin destinasyonu yeniden ziyaret niyeti üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Algılanan Destinasyon Değeri Turist Memnuniyeti Yeniden Ziyaret Niyeti Burhaniye Yerli Turistler
“Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Gerekli olan etik kurul izinleri Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulu’nun 05.07.2022 tarih ve 188261 (protokol no: 277) sayılı toplantısında alınmıştır.
In recent years, it is seen that intangible elements as well as tangible attractions have started to play an important role in the competitiveness between tourism destinations. One of them is the perceived destination value. In this context, it is seen that the importance of the perceived destination value is gradually increasing in the studies on tourist satisfaction and revisit intention towards the destination. The aim of this study is to determine the effect of perceived destination value elements on tourist satisfaction and revisit intention. Due to the increasing importance of domestic tourism during the COVID-19 epidemic, data were collected from domestic tourists visiting Burhaniye by survey technique. Data were collected from a total of 264 domestic tourists and percentage, frequency, arithmetic mean, and standard deviation values of these were calculated. Then, confirmatory factor analysis was applied using IBM SPSS AMOS 20 software, and analyses were performed with Structural Equation Modeling (SEM) technique to test the proposed model. The results obtained from these analyses reveal that functional value and social value, which are perceived destination value elements, do not have an effect on tourist satisfaction, while emotional value and economic value have an effect on tourist satisfaction. In addition, it was concluded that tourist satisfaction has an effect on the intention to revisit the destination.
Perceived Destination Value Tourist Satisfaction Revisit Intention Burhaniye Domestic Tourists.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turist Davranışı ve Ziyaretçi Deneyimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 1 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)