Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 323 - 337, 09.01.2024
https://doi.org/10.33206/mjss.1232562

Öz

Turizmde son yıllarda destinasyonlar arası yaşanan rekabette somut çekicilikler kadar soyut unsurların da önemli rol oynamaya başladığı görülmektedir. Bunlardan biri de algılanan destinasyon değeridir. Bu bağlamda, destinasyona yönelik turist memnuniyeti ve yeniden ziyaret niyetini etkileyen faktörler arasında algılanan destinasyon değerinin araştırmacılar tarafından giderek daha fazla ele alınmaya başlandığı dikkat çekmektedir. Algılanan destinasyon değeri unsurlarının turist memnuniyeti ve yeniden ziyaret niyeti üzerine etkisini tespit etmek bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. COVİD-19 salgını ile birlikte iç turizmin artan öneminden dolayı bu çalışmada Burhaniye’yi ziyaret eden yerli turistlerden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Toplam 264 yerli turistten toplanan verilerin yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Daha sonra, IBM SPSS AMOS 20 yazılımı kullanılarak doğrulayıcı faktör analizi uygulanmış, önerilen modeli test etmek amacıyla da Yapısal Eşitlik Modelleme (YEM) tekniği ile analizler gerçekleştirilmiştir. Bu analizlerden elde edilen sonuçlar, algılanan destinasyon değeri unsurlarından fonksiyonel değer ve sosyal değerin turist memnuniyeti üzerinde etkiye sahip olmadığını, duygusal değer ve ekonomik değerin ise turist memnuniyetini etkilediği ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, turist memnuniyetinin destinasyonu yeniden ziyaret niyeti üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Etik Beyan

“Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Gerekli olan etik kurul izinleri Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulu’nun 05.07.2022 tarih ve 188261 (protokol no: 277) sayılı toplantısında alınmıştır.

Kaynakça

  • Abbasi, G. A., Kumaravelu, J., Goh, Y.-N. ve Singh, K. S. D. (2021). Understanding the intention to revisit a destination by expanding the theory of planned behaviour (TPB). Spanish Journal of Marketing-ESIC, 25(2), 280-307.
  • Akbolat, M. ve Durmuş, A. (2021). Hastane algılanan değer ölçeğinin Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 326-334. doi: 10.31067/acusaglik.847330.
  • Alpar, R. (2017). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemler (5. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Alshibly, H. H. (2015). Customer perceived value in social commerce: An exploration of its antecedents and consequences. Journal of Management Research, 7(1), 17-37.
  • Artuğer, S. ve Kılınç Şahin, S. (2020). Hizmet ortamı, müşteri memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti ilişkisi: Resort otellerde bir araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2441-2455.
  • Ashton, A. S., Limisariyapong, S. ve Islam, R. (2020). The development of value perception toward cultural tourism destination: A Northeast Thailand case study. ESTEEM Journal Social Sciences and Humanities, 4, 243- 252.
  • Bam, N. ve Kunwar, A. (2020). Tourist satisfaction: Relationship analysis among its antecedents and revisit intention. Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 8(1), 30-47.
  • Çelik, H. E., Saraçlı, S. ve Yılmaz, V. (2011). Yapısal eşitlik modellemesinde çok değişkenli normallik varsayımı altında bir uygulama. e-Journal of New World Sciences Academy, 6(4), 112-123.
  • Çeşmeci, N. ve Koçak, G. N. (2020). Akış durumu, algılanan değer ve destinasyon sadakati arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Yürüyüş deneyimi örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3, 381-401.
  • Demirağ, B. ve Durmaz, Y. (2019). Algılanan hizmet kalitesinin algılanan değer ve tutumsal marka sadakati üzerindeki etkisinin incelenmesi: 5 yıldızlı sayfiye ve şehir otelleri örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 693-726. doi: 10.26466/opus.542994.
  • Durgun Kaygısız, A. (2021). Covid-10 sonrası Türk turizm sektöründe oluşabilecek fırsatlar ve riskler. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(23), 79-95.
  • Düger, Y. S. ve Kahraman, H. (2017). Online alışverişte hizmet kalitesinin ve algılanan değerin müşteri memnuniyeti ile tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(54), 819- 826.
  • Fornell, C. ve Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50.
  • Forza, C. ve Filippini, R. (1998). TQM impact on quality conformance and customer satisfaction. International Journal of Production Economics, 55, 1-20.
  • Gallarza, M. G. ve Saura, I. G. (2006). Value dimensions, perceived value, satısfaction and loyalty: An investigation of university students’ travel behaviour. Tourism Management, 27, 437-452. doi: 10.1016/j.tourman.2004.12.002.
  • Gayeta, M. G. ve Ylagan, A. D. (2022). Tourist satisfaction, perceived value, and behavioral intention to revisit cultural heritage tourists: Basis for development plan. Internaional Journal of Research Studies in Management, 10(3), 31-44. doi: 10.5861/ijrsm.2022.33.
  • Ghasemi, A. ve Zahediasl, S. (2012). Normality tests for statistical analysis: A guide for non-statisticians. International Journal of Endocrin Ology Metabolism, 10(2), 486-489. doi: 10.5812/ijem.3505.
  • Greenspoon, P. J. ve Saklofske, D. H. (1998). Confirmatory factor analysis of the multidimensional students’ life satisfaction scale. Personality and Individual Differences, 25, 965-971.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., ve Anderson, R. E. (2014). Multivariate data analysis (7. Edition). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Hellier, P. K., Geursen, G. M., Carr, R. A. ve Rickard, J. A. (2003). Customer repurchase intention: A general structural equation model. European Journal of Marketing, 37(11/12), 1762-1800. doi: 10.1108/03090560310495456.
  • Hur, W.-M., Kim, Y. ve Park, K. (2013). Assessing the effects of perceived value and satisfaction on customer loyalty: A “Green” perspective. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 20, 146-156. doi: 10.1002/csr.1280.
  • İlban, M. O., Kaşlı, M. ve Bezirgan, M. (2015). Effects of destination image and total percieved value on tourists’ behavioral intentions: An investigation of domestic festival tourists. Tourism Analysis, 20, 499-510. doi: 10.3727/108354215X14411980111370.
  • Juliana, J., Putri, F. F., Wulandari, N. S., Saripudin, U. ve Marlina, R. (2022). Muslim tourist perceived value on revisit intention to Bandung city with customer satisfaction as intervening variables. Journal of Islamic Marketing, 13(1), 161-176. doi: 10.1108/JIMA-08-2020-0245.
  • Kalaycıoğlu, O., Demir, G. ve Tokur Kesgin, M. (2022). Reliability and validity of the Turkish version of the Subjective Health Complaints Inventory. Cukurova Medical Journal, 47(1), 366-376. doi: 10.17826/cumj.1035899.
  • Karakaya, İ. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (Ed. Tanrıöğen, A.). Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde (ss. 55-84). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Khuong, M. N. ve Phuong, N. T. (2017). The effects of destination image, perceived value, and service quality on tourist satisfaction and word-of-mouth – A study in Ho Chi Minh City, Vietnam. International Journal of Trade, Economics and Finance, 8(5), 217-224, doi: 10.18178/ijtef.2017.8.5.568.
  • Kim, Y. H., Kim, D. J. ve Wachter, K. (2013). A study of mobile user engagement (MoEN): Engagement motivations, perceived value, satisfaction, and continued engagement intention. Decision Support Systems, 56, 361-370.
  • Külter Demirgüneş, B. (2015). Relative importance of perceived value, satisfaction and perceived risk on willingness to pay more. International Review of Management and Marketing, 5(4), 211-220.
  • Lestari, A. A., Yasri, Y. ve Abror, A. (2019). Effect of destination image, perceived value, tourism satisfaction wtih return to visit. Atlantis Press, 64, 546-552.
  • Malmiri, A. R. T., Isfahani, R. N., Toroody, A. B. ve Abaei, M. M. (2021). A systematic approach for predicting loyalty behavior of tourist destinations. Journal of Tourism Futures, ahead-of-print(ahead-of-print), 1-15. doi: 10.1108/JTF-11-2020-0194.
  • Memon, M. A., Ting, H., Cheah, J.-H., Thurasamy, R., Chuah, F. ve Cham, T. H. (2020). Sample size for survey research: Review and recommendations. Journal of Applied Structural Equation Modeling, 4(2), 1-20.
  • Meydan, C. H. ve Şeşen, H. (2015). Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları (ikinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Nghiém-Phù, B. (2018). Correlation between tourists’ perceptions/evaluations of destination attributes and their overall satisfactions: Observations of a meta-analysis. European Journal of Tourism Research, 19, 98-115.
  • Onaran, B., Bulut, Z. A. ve Özmen, A. (2013). Müşteri değerinin, müşteri tatmini, marka sadakati ve müşteri ilişkileri yönetimi performansı üzerindeki etkilerinin incelenmesine yönelik bir araştırma. Business and Economics Research Journal, 4(2), 37-53.
  • Orçan, F. (2018). Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi: ilk hangisi kullanılmalı?. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9(4), 413-421.
  • Özdemir, O. (2019). Destinasyon imajının turistlerin memnuniyetine ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisi: Mardin ili üzerine bir araştırma. İktisadi ve İdari Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 65-77.
  • Özyurt Kaptanoğlu, R. (2018). Algılanan Değer, Müşteri Tatmini ve Marka Bağlılığı. Konya: İKSAD Publishing House.
  • Permana, D. (2018). Tourist’s re-visit Intention from perspective of value perception, destination ımage and satisfaction. European Research Studies Journal, 21(3), 254-265.
  • Prebensen, N. K., Woo, E., Chen, J. S. ve Uysal, M. (2013). Motivation and involvement as antecedents of the perceived value of the destination experience. Journal of Travel Research, 52(2), 253-264. doi: 10.1177/0047287512461181.
  • Ramseook-Munhurrun, P., Seebaluck, V. N. ve Naidoo, P. (2015). Examining the structural relationships of destination image, percieved value, tourist satisfaction and loyalty: Case of Mauritius. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 175, 252-259.
  • Ranjbarian, B. & Pool, J. K. (2015). The impact of perceived quality and value on tourists’ satisfaction and intention to revisit Nowshahr City of Iran. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 16(1), 103-117. doi: 10.1080/1528008X.2015.966295
  • Rasoolimanesh, S. M., Dahalan, N., ve Jaafar, M. (2016). Tourists' perceived value and satisfaction in a communitybased homestay in the Lenggong Valley World Heritage Site. Journal of Hospitality and Tourism Management, 26, 72-81. doi: 10.1016/j.jhtm.2016.01.005.
  • Rehman, A. U., Shoaib, M., Javed, M., Abbas, Z., Nawal, A. ve Zámečník, R. (2022). Understanding revisit intention towards religious attraction of Kartarpur temple: Moderation analysis of religiosity. Sustainability, 14, 8646.
  • Ruiz, E. C., González, G. B. ve Zamora, D. T. (2018). Destination image, satisfaction and destination loyalty in cruise tourism: The case of Malaga (Spain). Tourism & Management Studies, 14(1), 58-68.
  • Seetanah, B., Teeroovengadum, V. ve Nunkoo, R. S. (2018). Destination satisfaction and revisit intention of tourists: Does the quality of airport services matter?. Journal of Hospitality & Tourism Research, 20(10), 1-15. doi: 10.1177/109634801879844
  • Seetanah, B., Teerovengadum, V. ve Nunkoo, R. S. (2018). Destination satisfaction and revisit ıntention of tourists: Does the quality of airport services matter?. Journal of Hospitality & Tourism Research, 20(10), 1-15.
  • Sevilmiş, A. ve Çevik, H. (2021). Perceived value: Definitions, concepts and measures for sport and fitness industry. Turkish Journal of Sport and Exercise, 23(2), 119-129. doi: 10.15314/tsed.898033.
  • Shao, Z., Guo, Y. ve Ge, C. (2019). Impact of perceived value on customer satisfaction and continuance ıntention of bicycle sharing service. 52nd Hawaii International Conference on System Sciences, Grand Wailea, Hawaii, January 8-11, ISBN: 978-0-9981331-2-6.
  • Soonsan, N. ve Somkai, U. (2021). Linking perceived destination image and revisiting intention: A cross-cultural study of Chinese and Australian tourists. Journal of China Tourism Research, doi: 10.1080/19388160.2021.1964669.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (Sixth Edition). New Jersey: Pearson.
  • Türkeri, İ. (2020). Ziyaretçilerin destinasyon sadakati, bilinirliği, deneyimi ve aidiyeti algılarının demografik özellikleri ve tatil deneyimleri açısından değerlendirilmesi. ÇATALHÖYÜK International Journal of Tourism and Social Research, 5, 27-59.
  • Türkmendağ, T. ve Hassan, A. (2018). Müşteri sadakati oluşturmada algılanan değerin etkisi: Bir cağ kebap restoranı örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3), 747-775.
  • Waheed, N. ve Hassan, Z. (2016). Influence of customer perceived value on tourist satisfaction and revisit intention: A study on Guesthouses in Maldives. International Journal of Accounting, Business and Management, 4(1), 101-123. doi: 10.24924/ijabm/2016.04/v4.iss1/98.119
  • Wang, W., Yaoyuneyong, G., Sullivan, P. ve Burgess, B. (2018). A model for perceived destination value and tourists’ souvenir intentions. Journal of Applied Marketing Theory, 8(2), 1-23.
  • Wang, Y., Gu, J., Wang, S. ve Wang, J. (2019). Understanding consumers’ willingness to use ride-sharing services: The roles of perceived value and perceived risk. Transportation Research Part C, 105, 504-519. doi: 10.1016/j.trc.2019.05.044.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. Istanbul University Journal of the School of Business, 46(Özel Sayı), 74-85.
  • Yen, C.-H., Tsai, C.-H. ve Han, T.-C. (2022). Can tourist value cocreation behavior enhance tour leader love? The role of perceived value. Journal of Hospitality and Tourism Management, 53, 133-142. doi:10.1016/j.jhtm.2022.10.001.
  • Zhang, H., Wu, Y. ve Buhalis, D. (2018). A model of perceived image, memorable tourism experiences and revisit intention. Journal of Destination Marketing & Management, 8, 326-336. doi::10.1016/j.jdmm.2017.06.004.
  • Zhang, N., Liu, R., Zhang, X.-Y. ve Pang, Z.-L. (2021). The impact of consumer perceived value on repeat purchase intention based on online reviews: by the method of text mining. Data Science and Management, 3, 22-32. doi: 10.1016/j.dsm.2021.09.001.

The Effect of Perceived Destination Value on Tourist Satisfaction and Revisit Intention: The Case of Burhaniye

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 323 - 337, 09.01.2024
https://doi.org/10.33206/mjss.1232562

Öz

In recent years, it is seen that intangible elements as well as tangible attractions have started to play an important role in the competitiveness between tourism destinations. One of them is the perceived destination value. In this context, it is seen that the importance of the perceived destination value is gradually increasing in the studies on tourist satisfaction and revisit intention towards the destination. The aim of this study is to determine the effect of perceived destination value elements on tourist satisfaction and revisit intention. Due to the increasing importance of domestic tourism during the COVID-19 epidemic, data were collected from domestic tourists visiting Burhaniye by survey technique. Data were collected from a total of 264 domestic tourists and percentage, frequency, arithmetic mean, and standard deviation values of these were calculated. Then, confirmatory factor analysis was applied using IBM SPSS AMOS 20 software, and analyses were performed with Structural Equation Modeling (SEM) technique to test the proposed model. The results obtained from these analyses reveal that functional value and social value, which are perceived destination value elements, do not have an effect on tourist satisfaction, while emotional value and economic value have an effect on tourist satisfaction. In addition, it was concluded that tourist satisfaction has an effect on the intention to revisit the destination.

Kaynakça

  • Abbasi, G. A., Kumaravelu, J., Goh, Y.-N. ve Singh, K. S. D. (2021). Understanding the intention to revisit a destination by expanding the theory of planned behaviour (TPB). Spanish Journal of Marketing-ESIC, 25(2), 280-307.
  • Akbolat, M. ve Durmuş, A. (2021). Hastane algılanan değer ölçeğinin Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 326-334. doi: 10.31067/acusaglik.847330.
  • Alpar, R. (2017). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemler (5. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Alshibly, H. H. (2015). Customer perceived value in social commerce: An exploration of its antecedents and consequences. Journal of Management Research, 7(1), 17-37.
  • Artuğer, S. ve Kılınç Şahin, S. (2020). Hizmet ortamı, müşteri memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti ilişkisi: Resort otellerde bir araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2441-2455.
  • Ashton, A. S., Limisariyapong, S. ve Islam, R. (2020). The development of value perception toward cultural tourism destination: A Northeast Thailand case study. ESTEEM Journal Social Sciences and Humanities, 4, 243- 252.
  • Bam, N. ve Kunwar, A. (2020). Tourist satisfaction: Relationship analysis among its antecedents and revisit intention. Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 8(1), 30-47.
  • Çelik, H. E., Saraçlı, S. ve Yılmaz, V. (2011). Yapısal eşitlik modellemesinde çok değişkenli normallik varsayımı altında bir uygulama. e-Journal of New World Sciences Academy, 6(4), 112-123.
  • Çeşmeci, N. ve Koçak, G. N. (2020). Akış durumu, algılanan değer ve destinasyon sadakati arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Yürüyüş deneyimi örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3, 381-401.
  • Demirağ, B. ve Durmaz, Y. (2019). Algılanan hizmet kalitesinin algılanan değer ve tutumsal marka sadakati üzerindeki etkisinin incelenmesi: 5 yıldızlı sayfiye ve şehir otelleri örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 693-726. doi: 10.26466/opus.542994.
  • Durgun Kaygısız, A. (2021). Covid-10 sonrası Türk turizm sektöründe oluşabilecek fırsatlar ve riskler. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(23), 79-95.
  • Düger, Y. S. ve Kahraman, H. (2017). Online alışverişte hizmet kalitesinin ve algılanan değerin müşteri memnuniyeti ile tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(54), 819- 826.
  • Fornell, C. ve Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50.
  • Forza, C. ve Filippini, R. (1998). TQM impact on quality conformance and customer satisfaction. International Journal of Production Economics, 55, 1-20.
  • Gallarza, M. G. ve Saura, I. G. (2006). Value dimensions, perceived value, satısfaction and loyalty: An investigation of university students’ travel behaviour. Tourism Management, 27, 437-452. doi: 10.1016/j.tourman.2004.12.002.
  • Gayeta, M. G. ve Ylagan, A. D. (2022). Tourist satisfaction, perceived value, and behavioral intention to revisit cultural heritage tourists: Basis for development plan. Internaional Journal of Research Studies in Management, 10(3), 31-44. doi: 10.5861/ijrsm.2022.33.
  • Ghasemi, A. ve Zahediasl, S. (2012). Normality tests for statistical analysis: A guide for non-statisticians. International Journal of Endocrin Ology Metabolism, 10(2), 486-489. doi: 10.5812/ijem.3505.
  • Greenspoon, P. J. ve Saklofske, D. H. (1998). Confirmatory factor analysis of the multidimensional students’ life satisfaction scale. Personality and Individual Differences, 25, 965-971.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., ve Anderson, R. E. (2014). Multivariate data analysis (7. Edition). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Hellier, P. K., Geursen, G. M., Carr, R. A. ve Rickard, J. A. (2003). Customer repurchase intention: A general structural equation model. European Journal of Marketing, 37(11/12), 1762-1800. doi: 10.1108/03090560310495456.
  • Hur, W.-M., Kim, Y. ve Park, K. (2013). Assessing the effects of perceived value and satisfaction on customer loyalty: A “Green” perspective. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 20, 146-156. doi: 10.1002/csr.1280.
  • İlban, M. O., Kaşlı, M. ve Bezirgan, M. (2015). Effects of destination image and total percieved value on tourists’ behavioral intentions: An investigation of domestic festival tourists. Tourism Analysis, 20, 499-510. doi: 10.3727/108354215X14411980111370.
  • Juliana, J., Putri, F. F., Wulandari, N. S., Saripudin, U. ve Marlina, R. (2022). Muslim tourist perceived value on revisit intention to Bandung city with customer satisfaction as intervening variables. Journal of Islamic Marketing, 13(1), 161-176. doi: 10.1108/JIMA-08-2020-0245.
  • Kalaycıoğlu, O., Demir, G. ve Tokur Kesgin, M. (2022). Reliability and validity of the Turkish version of the Subjective Health Complaints Inventory. Cukurova Medical Journal, 47(1), 366-376. doi: 10.17826/cumj.1035899.
  • Karakaya, İ. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (Ed. Tanrıöğen, A.). Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde (ss. 55-84). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Khuong, M. N. ve Phuong, N. T. (2017). The effects of destination image, perceived value, and service quality on tourist satisfaction and word-of-mouth – A study in Ho Chi Minh City, Vietnam. International Journal of Trade, Economics and Finance, 8(5), 217-224, doi: 10.18178/ijtef.2017.8.5.568.
  • Kim, Y. H., Kim, D. J. ve Wachter, K. (2013). A study of mobile user engagement (MoEN): Engagement motivations, perceived value, satisfaction, and continued engagement intention. Decision Support Systems, 56, 361-370.
  • Külter Demirgüneş, B. (2015). Relative importance of perceived value, satisfaction and perceived risk on willingness to pay more. International Review of Management and Marketing, 5(4), 211-220.
  • Lestari, A. A., Yasri, Y. ve Abror, A. (2019). Effect of destination image, perceived value, tourism satisfaction wtih return to visit. Atlantis Press, 64, 546-552.
  • Malmiri, A. R. T., Isfahani, R. N., Toroody, A. B. ve Abaei, M. M. (2021). A systematic approach for predicting loyalty behavior of tourist destinations. Journal of Tourism Futures, ahead-of-print(ahead-of-print), 1-15. doi: 10.1108/JTF-11-2020-0194.
  • Memon, M. A., Ting, H., Cheah, J.-H., Thurasamy, R., Chuah, F. ve Cham, T. H. (2020). Sample size for survey research: Review and recommendations. Journal of Applied Structural Equation Modeling, 4(2), 1-20.
  • Meydan, C. H. ve Şeşen, H. (2015). Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları (ikinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Nghiém-Phù, B. (2018). Correlation between tourists’ perceptions/evaluations of destination attributes and their overall satisfactions: Observations of a meta-analysis. European Journal of Tourism Research, 19, 98-115.
  • Onaran, B., Bulut, Z. A. ve Özmen, A. (2013). Müşteri değerinin, müşteri tatmini, marka sadakati ve müşteri ilişkileri yönetimi performansı üzerindeki etkilerinin incelenmesine yönelik bir araştırma. Business and Economics Research Journal, 4(2), 37-53.
  • Orçan, F. (2018). Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi: ilk hangisi kullanılmalı?. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9(4), 413-421.
  • Özdemir, O. (2019). Destinasyon imajının turistlerin memnuniyetine ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisi: Mardin ili üzerine bir araştırma. İktisadi ve İdari Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 65-77.
  • Özyurt Kaptanoğlu, R. (2018). Algılanan Değer, Müşteri Tatmini ve Marka Bağlılığı. Konya: İKSAD Publishing House.
  • Permana, D. (2018). Tourist’s re-visit Intention from perspective of value perception, destination ımage and satisfaction. European Research Studies Journal, 21(3), 254-265.
  • Prebensen, N. K., Woo, E., Chen, J. S. ve Uysal, M. (2013). Motivation and involvement as antecedents of the perceived value of the destination experience. Journal of Travel Research, 52(2), 253-264. doi: 10.1177/0047287512461181.
  • Ramseook-Munhurrun, P., Seebaluck, V. N. ve Naidoo, P. (2015). Examining the structural relationships of destination image, percieved value, tourist satisfaction and loyalty: Case of Mauritius. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 175, 252-259.
  • Ranjbarian, B. & Pool, J. K. (2015). The impact of perceived quality and value on tourists’ satisfaction and intention to revisit Nowshahr City of Iran. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 16(1), 103-117. doi: 10.1080/1528008X.2015.966295
  • Rasoolimanesh, S. M., Dahalan, N., ve Jaafar, M. (2016). Tourists' perceived value and satisfaction in a communitybased homestay in the Lenggong Valley World Heritage Site. Journal of Hospitality and Tourism Management, 26, 72-81. doi: 10.1016/j.jhtm.2016.01.005.
  • Rehman, A. U., Shoaib, M., Javed, M., Abbas, Z., Nawal, A. ve Zámečník, R. (2022). Understanding revisit intention towards religious attraction of Kartarpur temple: Moderation analysis of religiosity. Sustainability, 14, 8646.
  • Ruiz, E. C., González, G. B. ve Zamora, D. T. (2018). Destination image, satisfaction and destination loyalty in cruise tourism: The case of Malaga (Spain). Tourism & Management Studies, 14(1), 58-68.
  • Seetanah, B., Teeroovengadum, V. ve Nunkoo, R. S. (2018). Destination satisfaction and revisit intention of tourists: Does the quality of airport services matter?. Journal of Hospitality & Tourism Research, 20(10), 1-15. doi: 10.1177/109634801879844
  • Seetanah, B., Teerovengadum, V. ve Nunkoo, R. S. (2018). Destination satisfaction and revisit ıntention of tourists: Does the quality of airport services matter?. Journal of Hospitality & Tourism Research, 20(10), 1-15.
  • Sevilmiş, A. ve Çevik, H. (2021). Perceived value: Definitions, concepts and measures for sport and fitness industry. Turkish Journal of Sport and Exercise, 23(2), 119-129. doi: 10.15314/tsed.898033.
  • Shao, Z., Guo, Y. ve Ge, C. (2019). Impact of perceived value on customer satisfaction and continuance ıntention of bicycle sharing service. 52nd Hawaii International Conference on System Sciences, Grand Wailea, Hawaii, January 8-11, ISBN: 978-0-9981331-2-6.
  • Soonsan, N. ve Somkai, U. (2021). Linking perceived destination image and revisiting intention: A cross-cultural study of Chinese and Australian tourists. Journal of China Tourism Research, doi: 10.1080/19388160.2021.1964669.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (Sixth Edition). New Jersey: Pearson.
  • Türkeri, İ. (2020). Ziyaretçilerin destinasyon sadakati, bilinirliği, deneyimi ve aidiyeti algılarının demografik özellikleri ve tatil deneyimleri açısından değerlendirilmesi. ÇATALHÖYÜK International Journal of Tourism and Social Research, 5, 27-59.
  • Türkmendağ, T. ve Hassan, A. (2018). Müşteri sadakati oluşturmada algılanan değerin etkisi: Bir cağ kebap restoranı örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3), 747-775.
  • Waheed, N. ve Hassan, Z. (2016). Influence of customer perceived value on tourist satisfaction and revisit intention: A study on Guesthouses in Maldives. International Journal of Accounting, Business and Management, 4(1), 101-123. doi: 10.24924/ijabm/2016.04/v4.iss1/98.119
  • Wang, W., Yaoyuneyong, G., Sullivan, P. ve Burgess, B. (2018). A model for perceived destination value and tourists’ souvenir intentions. Journal of Applied Marketing Theory, 8(2), 1-23.
  • Wang, Y., Gu, J., Wang, S. ve Wang, J. (2019). Understanding consumers’ willingness to use ride-sharing services: The roles of perceived value and perceived risk. Transportation Research Part C, 105, 504-519. doi: 10.1016/j.trc.2019.05.044.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. Istanbul University Journal of the School of Business, 46(Özel Sayı), 74-85.
  • Yen, C.-H., Tsai, C.-H. ve Han, T.-C. (2022). Can tourist value cocreation behavior enhance tour leader love? The role of perceived value. Journal of Hospitality and Tourism Management, 53, 133-142. doi:10.1016/j.jhtm.2022.10.001.
  • Zhang, H., Wu, Y. ve Buhalis, D. (2018). A model of perceived image, memorable tourism experiences and revisit intention. Journal of Destination Marketing & Management, 8, 326-336. doi::10.1016/j.jdmm.2017.06.004.
  • Zhang, N., Liu, R., Zhang, X.-Y. ve Pang, Z.-L. (2021). The impact of consumer perceived value on repeat purchase intention based on online reviews: by the method of text mining. Data Science and Management, 3, 22-32. doi: 10.1016/j.dsm.2021.09.001.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turist Davranışı ve Ziyaretçi Deneyimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Ercan 0000-0001-6469-3000

Yayımlanma Tarihi 9 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ercan, F. (2024). Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(1), 323-337. https://doi.org/10.33206/mjss.1232562
AMA Ercan F. Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği. MJSS. Ocak 2024;13(1):323-337. doi:10.33206/mjss.1232562
Chicago Ercan, Fatih. “Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti Ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13, sy. 1 (Ocak 2024): 323-37. https://doi.org/10.33206/mjss.1232562.
EndNote Ercan F (01 Ocak 2024) Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13 1 323–337.
IEEE F. Ercan, “Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği”, MJSS, c. 13, sy. 1, ss. 323–337, 2024, doi: 10.33206/mjss.1232562.
ISNAD Ercan, Fatih. “Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti Ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13/1 (Ocak 2024), 323-337. https://doi.org/10.33206/mjss.1232562.
JAMA Ercan F. Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği. MJSS. 2024;13:323–337.
MLA Ercan, Fatih. “Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti Ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 13, sy. 1, 2024, ss. 323-37, doi:10.33206/mjss.1232562.
Vancouver Ercan F. Algılanan Destinasyon Değerinin Turist Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Niyetine Etkisi: Burhaniye Örneği. MJSS. 2024;13(1):323-37.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155