Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Web 2.0 araçları kullanımı yetkinlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması ve eğitimde Web 2.0 araçları kullanımı hakkındaki öğretmen görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada nitel ve nicel verilen birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden Açımlayıcı Sıralı Desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerini Çelik (2020) tarafında geliştirilen “Web 2.0 Araçları Kullanım Yetkinliği” ölçeğinden elde edilen veriler, nitel verileri ise araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel basamağının çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında İzmir İli Narlıdere ve Menderes ilçelerinde görev yapan 117 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme yapılan 10 sınıf öğretmeni ise nitel bölümdeki araştırma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri betimsel istatistikler, t-Testi, varyans analizi ile nitel verileri ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri sonucunda; sınıf öğretmenlerinin Web 2.0 araçları kullanım yetkinlik düzeyleri; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, sınıf mevcudu, okuttukları sınıf düzeyi açısından anlamlı farklılık göstermezken hizmet içi eğitim alma durumuna göre eğitim alanların lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin çözümlenmesi sonucunda ise öğretmenler Web 2.0 araçlarının eğitimde kullanımının öğretmen ve öğrenci açısından çeşitli yönlerden faydalı buldukları, Web 2.0 araçlarını dersin her aşamasında kullandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca Web 2.0 araçları ile ilgili verilen hizmet içi eğitimlerin yüz yüze, uygulamalı ve nitelikli eğitmenlerle verilerek, araçların kullanım alanlarına göre düzenlenmesinin hizmet içi eğitimlerin kalitesini arttıracağını belirtmişlerdir. Öğretmenler, Web 2.0 araçlarını kullanırken en çok donanım eksikliği, internet bağlantı sorunları, sınırlı erişim ve güncellemeden kaynaklanan sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir.
“Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.
The study aims to compare the competency levels of classroom teachers using Web 2.0 tools in terms of various variables and to reveal teachers' views on using Web 2.0 tools in education. Exploratory Sequential Design, one of the mixed research methods in which qualitative and quantitative data were used together, was used in the study. The quantitative data of the research consisted of the data obtained from the "Web 2.0 Tools Usage Competency" scale developed by Çelik (2020), and the qualitative data consisted of the data obtained from the semi-structured interview form developed by the researcher. The research group of the quantitative step of the research consists of 117 classroom teachers working in the Narlıdere and Menderes districts of Izmir Province in the 2021-2022 academic year. The 10th classroom teachers with whom semi-structured interviews were conducted constitute the research group in the qualitative part. The authors used descriptive statistics, t-tests, and analysis of variance to analyze the quantitative data and content analysis to analyze qualitative data. As a result of the quantitative data of the study, they made a conclusion that the competency levels of the classroom teachers in the use of Web 2.0 tools did not show a significant difference in terms of gender, age, professional seniority, class size, grade level they taught there was a significant difference in favor of those who received in-service training. As a result of the analysis of the qualitative data of the research, they concluded that the teachers found the use of Web 2.0 tools in education beneficial for teachers and students in various aspects and that they used Web 2.0 tools at every stage of the course. They also stated that in-service training on Web 2.0 tools should be face-to-face, applied, and given by qualified trainers and that organizing them according to the usage areas of the tools would increase the quality of in-service training. While using Web 2.0 tools, teachers stated that they experienced problems due to lack of hardware, internet connection problems, limited access and updating.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 1 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)