Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 93 - 110, 09.01.2024
https://doi.org/10.33206/mjss.1287016

Öz

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Web 2.0 araçları kullanımı yetkinlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması ve eğitimde Web 2.0 araçları kullanımı hakkındaki öğretmen görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada nitel ve nicel verilen birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden Açımlayıcı Sıralı Desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerini Çelik (2020) tarafında geliştirilen “Web 2.0 Araçları Kullanım Yetkinliği” ölçeğinden elde edilen veriler, nitel verileri ise araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel basamağının çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında İzmir İli Narlıdere ve Menderes ilçelerinde görev yapan 117 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme yapılan 10 sınıf öğretmeni ise nitel bölümdeki araştırma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri betimsel istatistikler, t-Testi, varyans analizi ile nitel verileri ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri sonucunda; sınıf öğretmenlerinin Web 2.0 araçları kullanım yetkinlik düzeyleri; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, sınıf mevcudu, okuttukları sınıf düzeyi açısından anlamlı farklılık göstermezken hizmet içi eğitim alma durumuna göre eğitim alanların lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin çözümlenmesi sonucunda ise öğretmenler Web 2.0 araçlarının eğitimde kullanımının öğretmen ve öğrenci açısından çeşitli yönlerden faydalı buldukları, Web 2.0 araçlarını dersin her aşamasında kullandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca Web 2.0 araçları ile ilgili verilen hizmet içi eğitimlerin yüz yüze, uygulamalı ve nitelikli eğitmenlerle verilerek, araçların kullanım alanlarına göre düzenlenmesinin hizmet içi eğitimlerin kalitesini arttıracağını belirtmişlerdir. Öğretmenler, Web 2.0 araçlarını kullanırken en çok donanım eksikliği, internet bağlantı sorunları, sınırlı erişim ve güncellemeden kaynaklanan sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir.

Etik Beyan

“Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology 2 (3), 86–93.
  • Aktürk, A. O. ve Delen, A. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kabul düzeyleri ile öz -yeterlik inançları arasındaki ilişki. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergi (BEST Dergisi) 4 (2), 67–80.
  • Alaca, E. ve Yılmaz, B. (2016). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı ve bilgi toplumuna dönüşüm: Türkiye’de durum. Türk Kütüphaneciliği 30 (3), 507–523.
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. ve Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: katılımcı görüşleri. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi 6 (1), 1–8.
  • Altunçekiç, A. ve Aksu, L. (2011). Web destekli̇ öğrenme ortamlarının internet kullanımına yöneli̇k tutum düzeyleri̇ üzeri̇ne etki̇si̇. Kastamonu Eğitim Dergisi 1 (19), 239–250.
  • Altunışık, M. ve Aktürk, A. O. (2021). Türkiye ’de Web 2.0 araçlarının eğitim - öğretim ortamlarında kullanımına bir bakış : 2010 - 2020 dönemi tezlerinin incelenmesi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergisi) 5 (2), 205–227.
  • Atalmış, S. ve Şimşek, G. (2022). Social studies and science teachers abilities to use Web 2.0 tools. Journal of Innovative Research in Social Studies 5 (1), 1–19.
  • Bal, H. (2019). Öğretmenlerin eğitimde yeni teknolojileri ve Web 2.0 araçlarını kullanımlarının değerlendirilmesi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı
  • Başaran, M. ve Kılınçarslan, R. (2021). Uzaktan eğitimle ilkokuma yazma öğretiminde Web 2.0 araçlarıyla tasarlanan oyunların etkililiği. Türkiye Eğitim Dergisi 6 (1), 186–199.
  • Batıbay, E. ve Mete, F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi 7 (4), 1029–1047.
  • Blannin, J. (2020). The role of the teacher in primary school Web 2.0 use. Contemporary Educational Technology 6 (3), 188-205.
  • Bozkurt, A. (2014). Ağ toplumu ve öğrenme : bağlantıcılık. XVI. Akademik Bilişim Konferansı'nda sunulan bildiri. Mersin: Mersin Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi (Çev: Y. Dede, S. B. Demir ve diğerleri). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev: M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çelebi, C. ve Satırlı, H. (2021). Web 2.0 araçlarının ilkokul seviyesinde kullanım alanları. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi - Instructional Technology and Lifelong Learning 2 (1), 75–110.
  • Çelik, T. (2020). Web 2.0 araçları kullanımı yetkinliği ölçeği geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 51, 449-478.
  • Çetin, H. S. ve Aktay., S. (2021). Web 2.0 değerlendirme araçlarının ilkokulda etkililiğine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 5 (1), 36–48.
  • Deperlioğlu, Ö. ve Köse, U. (2010). Web 2 .0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. XII. Akademik Bilişim Konferansı'nda sunulan bildiri. Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • Dutta, A. ve Nessa, N. (2022). Technological competencies of teachers in teaching learning process and the librarians role to enhance the technological skills : a study. Library Philosophy and Practice (e-journal) 6706.
  • Elmas, R. ve Geban, Ö. (2012). 21. yüzyıl öğretmenleri için Web 2.0 araçları. International Online Journal of Education Sciences 4 (1). https://www.researchgate.net/publication/264856610_Web_20_Tools_for_21st_Century_Teachers (Erişim tarihi: 11.11.2022)
  • Erkman, F., Ertenü, B. Güven, M., Mardin, N., Bilgin, G., Pınar, M., Kabakçı, N. ve Kırmacı, M. (2019). Sosyal ve duygusal öğrenme becerileri yeni sanayi devriminin eşiğinde iş ve yaşam yetkinliklerinin anahtarı. İstanbul: TÜSİAD
  • Eyüp, B. (2022). Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını kullanma yetkinliklerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (1), 307–323.
  • García-Pérez, L., García-Garnica, M. ve Olmedo-Moreno E. M. (2021). Skills for a working future: how to bring about professional success from the educational setting. Education Sciences 11 (1), 1-28.
  • Gündüzalp, Cengiz. 2021. Web 2.0 araçları ile zenginleştirilmiş çevrimiçi öğrenmenin öğrencilerin üst bilişsel ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi 10 (3), 1158–77.
  • Güneş, A. ve Buluç, B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımları ve öz yeterlilik inançları arasındaki ilişki. TÜBAV Bilim Dergisi 10 (1), 94–113.
  • Horzum, M .B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 7 (1), 603- 634.
  • Karakuş, N. ve Er, Z. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının Web 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi (9), 177–197.
  • Kartal, O. Y., Temelli, D. ve Şahin, Ç. (2018). Ortaokul matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri öz-yeterlilik düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 11 (4), 922–943.
  • Kivunja, C. (2014). Do you want your students to be job-ready with 21st century skills? change pedagogies: a pedagogical paradigm shift from vygotskyian social constructivism to critical thinking, problem solving and siemens digital connectivism. International Journal of Higher Education 3 (3), 81–91.
  • Kırımlı, H. ve Demirezen, S. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Web 2.0 teknolojilerine yönelik görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 527–558.
  • Korucu, A. T. ve Karalar, H. (2017). Sınıf öğretmenliği öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 (2), 456–748.
  • Korucu, A. T. ve Sezer, C. (2016). Web 2.0 teknolojilerinin kullanma sıklığının ders başarısı üzerindeki etkisine yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 5 (2), 379–394.
  • MEB. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretim Programlarının Güncellenmesi. Ankara.
  • Merriam, B. S. ve Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: a guide to design and implementation: revised and expanded from qualitative research and case study applications in education. San Franscisco: Jossey Bas.
  • Onbaşılı, Ü. (2020). The effects of science teaching practice supported with Web 2.0 tools on prospective elementary school teachers self-efficacy beliefs. International Journal of Progressive Education 16 (2), 91–110.
  • Öztürk, E. ve Gökdaş, İ. (2020). Öğrenme-öğretme ortamlarına teknoloji entegrasyonu sürecinde ilkokul düzeyinde dijital materyallerin kullanım durumlarının incelenmesi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education 9 (1), 65–80.
  • Robson, C. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Çev :Ş. Çınkır ve N. Demirkasımoğlu). İstanbul: Anı Yayınları.
  • Pritchett, C. G., Pritchett, C. C. ve Wohleb, E. (2013). Usage, barriers, and training of Web 2.0 technology applications. SRATE Journal 22 (2), 29–38.
  • Şengür, S. ve Anagün, Ş. (2021). Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyleri ve eğitimde Web 2.0 uygulamaları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Estüdam Eğitim Dergisi 6 (2), 128–150.
  • Şenyurt, Y. ve Şahin, Ç. (2022). Covid-19 salgınında uzaktan eğitim sürecinde Web 2.0 araçlarının kullanımı ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 (1), 34–49.
  • Sırakaya, M. (2019). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin teknoloji kabul durumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2), 578–590.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Tatlı, Z., Akbulut, H. ve Altınışık, D. (2019). Changing attitudes towards educational technology usage in classroom: Web 2.0 tools. Malaysian Online Journal of Educational Technology 7 (2), 1–19.
  • Tünkler, V. (2021). Sosyal bilgilerde kavram öğretiminde Web 2.0 araçları: öğretmen adaylarının görüşleri. Pamukkale University Journal of Education 53, 234-260.
  • Ulaş, A. ve Ozan, C. (2010). Sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri açısından yeterlilik düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (1), 63–84.
  • Unal, E. ve Uzun, A. (2019). Using Web 2.0 technologies to support teacher candidates content development skills. Cypriot Journal of Educational Sciences 14 (4), 694–705.
  • Wright, B. ve Akgunduz, D. (2018). The relationship between technological pedagogical content knowledge (Tpack) self-efficacy belief levels and the usage of web 2.0 applications of pre-service science teachers. World Journal on Educational Technology: Current Issues 10 (1), 52–69.
  • Yazıcı, S., Ocak İ. ve Bozkurt, M. (2021). Web 2.0 araçları ile ilgi̇li eği̇ti̇m çalışmalarının incelenmesi̇. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi 8 (2), 474–487.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.

Investigation of Classroom Teachers' Use of Web 2.0 Tools In Accordance With Teachers' Opinions

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 93 - 110, 09.01.2024
https://doi.org/10.33206/mjss.1287016

Öz

The study aims to compare the competency levels of classroom teachers using Web 2.0 tools in terms of various variables and to reveal teachers' views on using Web 2.0 tools in education. Exploratory Sequential Design, one of the mixed research methods in which qualitative and quantitative data were used together, was used in the study. The quantitative data of the research consisted of the data obtained from the "Web 2.0 Tools Usage Competency" scale developed by Çelik (2020), and the qualitative data consisted of the data obtained from the semi-structured interview form developed by the researcher. The research group of the quantitative step of the research consists of 117 classroom teachers working in the Narlıdere and Menderes districts of Izmir Province in the 2021-2022 academic year. The 10th classroom teachers with whom semi-structured interviews were conducted constitute the research group in the qualitative part. The authors used descriptive statistics, t-tests, and analysis of variance to analyze the quantitative data and content analysis to analyze qualitative data. As a result of the quantitative data of the study, they made a conclusion that the competency levels of the classroom teachers in the use of Web 2.0 tools did not show a significant difference in terms of gender, age, professional seniority, class size, grade level they taught there was a significant difference in favor of those who received in-service training. As a result of the analysis of the qualitative data of the research, they concluded that the teachers found the use of Web 2.0 tools in education beneficial for teachers and students in various aspects and that they used Web 2.0 tools at every stage of the course. They also stated that in-service training on Web 2.0 tools should be face-to-face, applied, and given by qualified trainers and that organizing them according to the usage areas of the tools would increase the quality of in-service training. While using Web 2.0 tools, teachers stated that they experienced problems due to lack of hardware, internet connection problems, limited access and updating.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology 2 (3), 86–93.
  • Aktürk, A. O. ve Delen, A. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kabul düzeyleri ile öz -yeterlik inançları arasındaki ilişki. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergi (BEST Dergisi) 4 (2), 67–80.
  • Alaca, E. ve Yılmaz, B. (2016). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı ve bilgi toplumuna dönüşüm: Türkiye’de durum. Türk Kütüphaneciliği 30 (3), 507–523.
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. ve Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: katılımcı görüşleri. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi 6 (1), 1–8.
  • Altunçekiç, A. ve Aksu, L. (2011). Web destekli̇ öğrenme ortamlarının internet kullanımına yöneli̇k tutum düzeyleri̇ üzeri̇ne etki̇si̇. Kastamonu Eğitim Dergisi 1 (19), 239–250.
  • Altunışık, M. ve Aktürk, A. O. (2021). Türkiye ’de Web 2.0 araçlarının eğitim - öğretim ortamlarında kullanımına bir bakış : 2010 - 2020 dönemi tezlerinin incelenmesi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergisi) 5 (2), 205–227.
  • Atalmış, S. ve Şimşek, G. (2022). Social studies and science teachers abilities to use Web 2.0 tools. Journal of Innovative Research in Social Studies 5 (1), 1–19.
  • Bal, H. (2019). Öğretmenlerin eğitimde yeni teknolojileri ve Web 2.0 araçlarını kullanımlarının değerlendirilmesi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı
  • Başaran, M. ve Kılınçarslan, R. (2021). Uzaktan eğitimle ilkokuma yazma öğretiminde Web 2.0 araçlarıyla tasarlanan oyunların etkililiği. Türkiye Eğitim Dergisi 6 (1), 186–199.
  • Batıbay, E. ve Mete, F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi 7 (4), 1029–1047.
  • Blannin, J. (2020). The role of the teacher in primary school Web 2.0 use. Contemporary Educational Technology 6 (3), 188-205.
  • Bozkurt, A. (2014). Ağ toplumu ve öğrenme : bağlantıcılık. XVI. Akademik Bilişim Konferansı'nda sunulan bildiri. Mersin: Mersin Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi (Çev: Y. Dede, S. B. Demir ve diğerleri). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev: M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çelebi, C. ve Satırlı, H. (2021). Web 2.0 araçlarının ilkokul seviyesinde kullanım alanları. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi - Instructional Technology and Lifelong Learning 2 (1), 75–110.
  • Çelik, T. (2020). Web 2.0 araçları kullanımı yetkinliği ölçeği geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 51, 449-478.
  • Çetin, H. S. ve Aktay., S. (2021). Web 2.0 değerlendirme araçlarının ilkokulda etkililiğine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 5 (1), 36–48.
  • Deperlioğlu, Ö. ve Köse, U. (2010). Web 2 .0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. XII. Akademik Bilişim Konferansı'nda sunulan bildiri. Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • Dutta, A. ve Nessa, N. (2022). Technological competencies of teachers in teaching learning process and the librarians role to enhance the technological skills : a study. Library Philosophy and Practice (e-journal) 6706.
  • Elmas, R. ve Geban, Ö. (2012). 21. yüzyıl öğretmenleri için Web 2.0 araçları. International Online Journal of Education Sciences 4 (1). https://www.researchgate.net/publication/264856610_Web_20_Tools_for_21st_Century_Teachers (Erişim tarihi: 11.11.2022)
  • Erkman, F., Ertenü, B. Güven, M., Mardin, N., Bilgin, G., Pınar, M., Kabakçı, N. ve Kırmacı, M. (2019). Sosyal ve duygusal öğrenme becerileri yeni sanayi devriminin eşiğinde iş ve yaşam yetkinliklerinin anahtarı. İstanbul: TÜSİAD
  • Eyüp, B. (2022). Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını kullanma yetkinliklerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (1), 307–323.
  • García-Pérez, L., García-Garnica, M. ve Olmedo-Moreno E. M. (2021). Skills for a working future: how to bring about professional success from the educational setting. Education Sciences 11 (1), 1-28.
  • Gündüzalp, Cengiz. 2021. Web 2.0 araçları ile zenginleştirilmiş çevrimiçi öğrenmenin öğrencilerin üst bilişsel ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi 10 (3), 1158–77.
  • Güneş, A. ve Buluç, B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımları ve öz yeterlilik inançları arasındaki ilişki. TÜBAV Bilim Dergisi 10 (1), 94–113.
  • Horzum, M .B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 7 (1), 603- 634.
  • Karakuş, N. ve Er, Z. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının Web 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi (9), 177–197.
  • Kartal, O. Y., Temelli, D. ve Şahin, Ç. (2018). Ortaokul matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri öz-yeterlilik düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 11 (4), 922–943.
  • Kivunja, C. (2014). Do you want your students to be job-ready with 21st century skills? change pedagogies: a pedagogical paradigm shift from vygotskyian social constructivism to critical thinking, problem solving and siemens digital connectivism. International Journal of Higher Education 3 (3), 81–91.
  • Kırımlı, H. ve Demirezen, S. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Web 2.0 teknolojilerine yönelik görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 527–558.
  • Korucu, A. T. ve Karalar, H. (2017). Sınıf öğretmenliği öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 (2), 456–748.
  • Korucu, A. T. ve Sezer, C. (2016). Web 2.0 teknolojilerinin kullanma sıklığının ders başarısı üzerindeki etkisine yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 5 (2), 379–394.
  • MEB. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretim Programlarının Güncellenmesi. Ankara.
  • Merriam, B. S. ve Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: a guide to design and implementation: revised and expanded from qualitative research and case study applications in education. San Franscisco: Jossey Bas.
  • Onbaşılı, Ü. (2020). The effects of science teaching practice supported with Web 2.0 tools on prospective elementary school teachers self-efficacy beliefs. International Journal of Progressive Education 16 (2), 91–110.
  • Öztürk, E. ve Gökdaş, İ. (2020). Öğrenme-öğretme ortamlarına teknoloji entegrasyonu sürecinde ilkokul düzeyinde dijital materyallerin kullanım durumlarının incelenmesi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education 9 (1), 65–80.
  • Robson, C. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Çev :Ş. Çınkır ve N. Demirkasımoğlu). İstanbul: Anı Yayınları.
  • Pritchett, C. G., Pritchett, C. C. ve Wohleb, E. (2013). Usage, barriers, and training of Web 2.0 technology applications. SRATE Journal 22 (2), 29–38.
  • Şengür, S. ve Anagün, Ş. (2021). Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyleri ve eğitimde Web 2.0 uygulamaları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Estüdam Eğitim Dergisi 6 (2), 128–150.
  • Şenyurt, Y. ve Şahin, Ç. (2022). Covid-19 salgınında uzaktan eğitim sürecinde Web 2.0 araçlarının kullanımı ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 (1), 34–49.
  • Sırakaya, M. (2019). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin teknoloji kabul durumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2), 578–590.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Tatlı, Z., Akbulut, H. ve Altınışık, D. (2019). Changing attitudes towards educational technology usage in classroom: Web 2.0 tools. Malaysian Online Journal of Educational Technology 7 (2), 1–19.
  • Tünkler, V. (2021). Sosyal bilgilerde kavram öğretiminde Web 2.0 araçları: öğretmen adaylarının görüşleri. Pamukkale University Journal of Education 53, 234-260.
  • Ulaş, A. ve Ozan, C. (2010). Sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri açısından yeterlilik düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (1), 63–84.
  • Unal, E. ve Uzun, A. (2019). Using Web 2.0 technologies to support teacher candidates content development skills. Cypriot Journal of Educational Sciences 14 (4), 694–705.
  • Wright, B. ve Akgunduz, D. (2018). The relationship between technological pedagogical content knowledge (Tpack) self-efficacy belief levels and the usage of web 2.0 applications of pre-service science teachers. World Journal on Educational Technology: Current Issues 10 (1), 52–69.
  • Yazıcı, S., Ocak İ. ve Bozkurt, M. (2021). Web 2.0 araçları ile ilgi̇li eği̇ti̇m çalışmalarının incelenmesi̇. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi 8 (2), 474–487.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretim Teknolojileri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seda Akbaş 0000-0001-5135-3613

Eyup Yünkül 0000-0002-6177-3766

Yayımlanma Tarihi 9 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akbaş, S., & Yünkül, E. (2024). Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(1), 93-110. https://doi.org/10.33206/mjss.1287016
AMA Akbaş S, Yünkül E. Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi. MJSS. Ocak 2024;13(1):93-110. doi:10.33206/mjss.1287016
Chicago Akbaş, Seda, ve Eyup Yünkül. “Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13, sy. 1 (Ocak 2024): 93-110. https://doi.org/10.33206/mjss.1287016.
EndNote Akbaş S, Yünkül E (01 Ocak 2024) Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13 1 93–110.
IEEE S. Akbaş ve E. Yünkül, “Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi”, MJSS, c. 13, sy. 1, ss. 93–110, 2024, doi: 10.33206/mjss.1287016.
ISNAD Akbaş, Seda - Yünkül, Eyup. “Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13/1 (Ocak 2024), 93-110. https://doi.org/10.33206/mjss.1287016.
JAMA Akbaş S, Yünkül E. Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi. MJSS. 2024;13:93–110.
MLA Akbaş, Seda ve Eyup Yünkül. “Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 13, sy. 1, 2024, ss. 93-110, doi:10.33206/mjss.1287016.
Vancouver Akbaş S, Yünkül E. Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi. MJSS. 2024;13(1):93-110.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155