Advances
in technology accompanied by the rapid accumulation of new knowledge force
higher education institutions to change the way in which they prepare their
graduates for healthcare delivery systems. Medical education administrators in
higher education should seek the appropiate curricular revisions that will
yield the improvements in the lifelong academic performance of undergraduate
medicine students. Adverse drug reactions and medical device incidents may
cause “serious health issues” as shown in literature. There is no international
standard exists for teaching pharmacovigilance at universities for
undergraduate medical, pharmacy, dentistry, nursing and midwifery students. The
aim of this review is to raise the awareness of the importance of pharmacovigilance,
ecopharmacovigilance and medical device incidents in pharmacology curriculum in
higher education and to underline the role of medical academics in encouraging
undergraduate students for appropiate reporting of adverse drug reactions and
medical device incidents to vigilance systems in accordance with national
regulations and also in promoting for proper waste management and safe disposal
of pharmaceuticals and personal care products.
Pharmacovigilance Medical education Ecopharmacovigilance Medical Device
Teknolojideki
gelişmelere yeni bilginin hızlı birikiminin eşlik etmesi yüksek öğretim
kurumlarını sağlık bakımı sağlayıcı sistemler için mezunlarını hazırlama
şekillerini değiştirmeye zorlamaktadır. Yüksek öğretimdeki tıp eğitim
uygulayıcıları mezun olacak tıp öğrencilerinin yaşam boyu akademik
performanlarında ilerlemeler sağlayacak uygun ders programı revizyonlarını
araştırmalıdırlar. Advers ilaç reaksiyonlarının ve tıbbi cihaz olaylarının çok
ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği literatürde ortaya konmaktadır.
Üniversitelerde tıp, eczacılık, diş hekimliği, hemşirelik ve ebelik
öğrencilerine farmakovijilans öğretimi için bir uluslararası standart bulunmamaktadır.
Bu derlemenin amacı yüksek öğretimde farmakoloji ders programında
farmakovijilansın, ekofarmakovijilansın ve tıbbi cihaz olumsuz olaylarının
önemine dair bir farkındalık yaratmak ve tıp akademisyenlerinin mezun olacak
öğrencilerin advers ilaç reaksiyonlarını ve tıbbi cihaz olumsuz olaylarını
ulusal yasalarla uyumlu bir şekilde vijilans sistemine uygun raporlamasını
teşvik etmedeki ve uygun atık yönetiminin ve farmasötiklerin ve kişisel bakım
ürünlerinin güvenli atılımının desteklenmesindeki rolünün altını çizmektir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin bilimsel yayım organıdır.
Ulusal ve uluslararası tüm kurum ve kişilere elektronik olarak ücretsiz ulaşmayı hedefleyen hakemli bir dergidir.
Dergi yılda üç kez olmak üzere Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında yayımlanır.
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizcedir.