In this research it is examined the opinion of information technologies teachers’ about coding lesson’s teaching at primary schools and high schools in our country. With this aim face to face negotiations were done by prepared semi-structural interview form about coding. The research’s studying group was consist of nine information technologies teachers who are active in coding lesson, working in Antakya, Hatay in 2016-2017 education – teaching year. The studying group was selected by suitable working group that not random sample methods. This research is a phenomenology kind and data was analyzed with content analyzing. At the end of analyzing “the activities that developing coding education”, “learning outcomes of coding education’”, “facing the deficiency” were obtained. The results of needs success introduction of developing coding related to themes to be known increasingly, giving importance to coding teachers’ education, starting coding at the lower level, increasingly weekly lesson time were obtained. Morever coding made the students develop some abilities and attribute to daily routines’ skills, and also it was understood that was interesting and exciting for students.
Araştırmada ülkemizde ilköğretim ve ortaöğretim kademelerinde kodlama dersinin okutulması konusunda bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görüşleri incelenmiştir. Bu amaçla kodlamaya ilişkin yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Hatay ili Antakya ilçesinde görev yapan, kodlama dersini aktif olarak veren dokuz bilişim teknolojileri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu, seçkisiz olmayan çalışma gruplarından uygun çalışma grubu yöntemi ile seçilmiştir. Nitel araştırmalardan fenomenoloji (olgubilim) türünde olan araştırmada veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda “kodlama eğitimini geliştirici faaliyetler”, “kodlama eğitiminin kazandırdıkları”, “karşılaşılan eksiklikler” temalarına ulaşılmıştır. Temalara bağlı olarak kodlamanın bilinirliğinin artırılması için tanıtımlar yapılması, kodlamayı öğretenlerin eğitimine önem verilmesi, kodlamaya daha alt kademelerden itibaren başlanması, okullarda kodlama için uygun şartların ve araç-gereçlerin sağlanması, haftalık ders saatinin artırılması gibi ihtiyaçlar olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla birlikte kodlamanın öğrencilerin bazı yetilerinin gelişimine ve günlük yaşam becerilerine katkı sağladığı, öğrenciler için ilgi çekici ve heyecan verici olduğu da anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 6 |
.