Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

BARTER SİSTEMİ VE ÖZEL ÖĞRETİM OKULLARINDA KULLANILABİLİRLİĞİ

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 8, 47 - 55, 31.12.2021

Öz

Barter, parasız bir şekilde bir ürünün diğer bir ürünle takas durumu olarak ifade edilebilir. İş hayatında pek çok sektörün faaliyetleri sırasında bu sistemi kullanmak için bir araya gelebilmektedirler. Bu çalışmanın amacı Barter sisteminin tüm iş ortamı çerçevesinde özellikle özel okul sektörlerinde kullana bilirliğini ve sistemin tanına bilirliğine katkıda bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda Barter sisteminin tanımını, sistemin tarihsel sürecini, sistem ile ilgili terimleri, sistemin Dünyada ve Türkiye’deki uygulamaları incelenmiş ve bu sistemin özel okullarda nasıl işletile bilineceğine dair bazı çözümlemeler gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında doküman analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak; Türkiye’de Barter sistemi şirketlerce yapılan alan araştırmasına göre henüz yeteri kadar kullanılamadığı, bilinirliğinin olmadığı söylenebilir. Özellikle kar amacıyla faaliyetlerini gerçekleştiren özel öğretim kurumlarında bu sistemin pek bilinmediği kullanıla bilirliği noktasında kurum yönetimlerince pek fazla bir bilgiye sahip olunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Özellikle okul yöneticilerinin Barter sistemini kriz anlarında kullanabilecekleri bir B planı olarak görebilirler.

Kaynakça

  • Akyol B., Yılmaz T. (2016). Özel okullarda markalaşma: Aydın ilindeki özel okulların markalaşma politikaları. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 385-407.
  • Arslan M C, Aykutlu F. (1999). Barter uygulaması. Ankara: Türmob yayınları.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burhanettin Hacıcaferoğlu 0000-0002-6278-2728

Serkan Hacıcafereoğlu 0000-0001-8301-304X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Hacıcaferoğlu, B., & Hacıcafereoğlu, S. (2021). BARTER SİSTEMİ VE ÖZEL ÖĞRETİM OKULLARINDA KULLANILABİLİRLİĞİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 47-55.

         14951                  27371                    19255                     21232                    19256                   .                20381                       20535                    21505                             22473                        22506                        22655                        22742                       22870                    

          31487                 31486